Sedang mereka berbual-bual tentang misi yang telah diberikan oleh Leftenan Cooper pintu bilik khas untuk navy dibuka lalu muncul figura Adler.
"Wow! Komander kita dah sampai lah" Scot yang begitu teruja melihat rakannya, Adler.
"Macamana dengan cuti bro okay keh? " soal Scott.
"Saya tak cuti saya kerja instructor diving sementara jeh kat kelab abang saya sebab instructor mereka kurang" jawab Adler lalu duduk di kerusi.
"Uishh...so dapat tengok awek cun lahtu? usik Weston yang sedang melakukan push up.
"Untungnya komander kami ni dahlah hot mesti banyak perempuan jatuh cinta dekat dia ni.Siapa tak kenal komander kami ni famous" ujar Leo.
"Dahlah stop...stop..sekarang ni bukan cakap tentang perempuan saya nak kita fokus dengan misi kita.Petang ni kita kena buat latihan menembak di tempat biasa.Lepas habis misi baru korang boleh cakap tentang perempuan" ujar Adler dengan tegas.Dia pun mengemaskan barangnya lalu ke bilik air.
"Tulah korang berdua ni pun asyik perempuan jeh baik aku chau dulu nak training" kata Evan lalu meninggalkan mereka di situ.Mereka yang masih berdiam diri terus mengekori Evan.Kesian Adler ditinggalkan berseorangan di situ.
Setelah selesai, Adler pun menyarungkan baju khas untuk latihan pada badannya.Dia pun melangkah keluar menuju di tapak latihan mereka.Kelihatan rakannya sudah pun menunggu.
Dua orang jurulatih pasukan tentera laut itu sedang melihat mereka yang sedang berlatih menembak.Masing-masing memegang pistol yang dihalakan ke arah hadapan.
"Make sure tiada yang miss saya nak tembakan kamu tepat semua.Faham? " kata instructor Shawn.
"Yes, sir" jawab mereka serentak.
"Shoot! "
Mereka pun masing-masing melepaskan tembakan.Adler melihat tembakannya tepat di tengah bulatan itu.
"Nice shoot baby" kata Adler lalu dia meletakkan pistol itu.Instructor Shawn pun menuju ke tempat Adler.
"Bagus Adler tembakan kau sangat tepat sekali.Kau satu-satunya penembak yang sangat baik.Saya bangga dengan prestasi kamu" ucap instructor Shawn sambil tersenyum.
"Terima kasih, tuan.Saya akan cuba yang terbaik dari yang ini lagi" jawab Adler.
"Baiklah kalau macamtu saya berharap misi tu berjaya nanti" ujar instructor Shawn.Dia sempat menepuk bahu Adler.
I hope also like that.
Mereka sedang menunggu kedatangan Leftenan Cooper kerana dia hendak menyampaikan sesuatu perkara yang amat penting.Kakinya laju menuju ke bilik mesyuarat.Mereka pun berdiri tegak lalu memberi tabik hormat kepada Leftenan Cooper lalu dibalasnya.
"Seperti apa yang telah kamu tahu saya akan tunjukkan satu video tentang info pendatang asing tu.Kali ini mereka sangat banyak tetapi ketua group ni belum dikenal pasti lagi jadi saya nak semua bersedia malam besok.Pastikan sekat kemasukkan bot pendatang ini jangan sampai mereka dapat melintasi di sepadan kita.Kedudukan kamu sudah diatur dan pastikan mereka tidak menyedari gerakkan kamu.Ada apa-apa soalan lagi? " tanya Leftenan Cooper.
"Tiada, tuan" jawab mereka serentak.
"Nampaknya semua faham.Bagus! "
Kebanyakkan maklumat pendatang yang dipaparkan di skrin mempunyai kes jenayah yang tinggi.Mereka juga turut mencemarkan laut dengan menumpah minyak bot.Beberapa gambar pendatang itu telah ditangkap dengan bantuan alat drone.
"So sebagai peranan navy kita kena segera bertindak sebelum mereka melakukan perkara yang lebih teruk lagi.Sekarang boleh bersurai semua"
Natalie tergesa-gesa menuju ke dewan.Jam di pergelangan tangannya sempat dikerling.Omaigad jam 8 pagi dah aku kena cepat ni.Semua orang yang berada di situ melihat Natalie yang baru sahaja sampai.Dia buat tidak tahu sahaja lalu dia duduk di hujung sekali.
YOU ARE READING
Mr Navy, My Husband (ON GOING)
RomanceBagi Natalie dalam dunia yang menakjubkan dan menenangkan adalah di bawah laut kerana di bawah laut tiada bunyi kenderaan atau kilang yang bising yang hanya kedengaran hanyalah bunyi gelombang-gelombang buih yang mengasyikkan. Dia lebih banyak mengh...