Part 23⚓

141 19 4
                                    

Luna pulang dengan hati yang sungguh gembira.Dia tidak sabar lagi memulakan permainannya.Pembantu rumah mereka menghampiri Megan yang tengah berehat di sofa yang berempuk lembut itu lalu dia pun bertanya.

"Cik nak saya buat minuman untuk cik?"

"Rasanya takperlulah.Ohya papa saya balik pukul berapa?" Tanya Megan kerana dari tadi kelibat ayahnya belum muncul.

"Papa kamu call tadi dia kata mungkin dia lambat sedikit sebab ada perkara penting yang harus dia selesaikan" jawab pembantu itu dengan penuh sopan sekali.

"Alright.Saya hampir lupa makan malam nanti buatkan saya pancake" ujar Megan sebelum dia naik ke atas biliknya.

"Baik cik" dia pun menuju ke ruang dapur untuk menyediakan makan malam nanti.


Natalie yang dilanda kebosanan pada waktu malam itu, dia pun pergi ke pantai berseorangan.Natalie berjalan di tepi pantai sambil menikmati pemandangan laut pada waktu malam.Hatinya sungguh tenang berada di pantai.Baru kakinya melangkah ke depan tiba-tiba dia terdengar nama Adler dipanggil lalu dia menoleh ke arah belakang.Kelihatan beberapa orang lelaki yang sedang melakukan workout termasuk Adler.Natalie hanya melihat Adler dari jauh.

Tengah malam buat workout kat pantai ni keh nak tarik perhatian pelancong perempuan kat situ bisik hati Natalie.

Setelah selesai melakukan push up, Adler pun berehat sambil mengelap peluhnya.Begitu juga dengan rakannya yang lain.Masing-masing kepenatan setelah melakukan push up sebanyak seratus kali.Bagi mereka perkara ini sudah pun menjadi kebiasaan.Pelancong yang ada di situ menghampiri mereka.

"Hello handsome boy can I take your number.You're so hot" goda pelancong yang berkacukkan orang putih itu sambil tersenyum.Adler membalas senyuman.Natalie yang sudah pun cemburu, laju kakinya menuju di tempat mereka.

"Hey! Girl who are you? don't you dare near with him because he is my boyfriend! Sorry" ucap Natalie.Adler yang sedikit terkejut dengan kehadiran Natalie segera dia menepis tangan pelancong yang cuba memyentuh tangannya lalu dia berdiri.

"Ouhh..I'm sorry I didn't know.Once again I'm sorry" pinta pelancong itu lalu dia beredar dari situ.Alo baru nak goda mr navy tapi dah ada girlfriend pulak.Malunya.

"Sayang buat apa kat sini malam-malam? Tak takut keh seorang jeh?" Adler risau dengan keselamatan perempuan itu.

"Jadi tak boleh? Awak tahu tak kalau aku tak datang di sini mungkin minah saleh tadi tu dah goda awak? Siap sentuh tangan awak lagi.Mesti awak suka kan dia sentuh awak macam tu nasib aku datang Ad kalau tak lain yang jadi" Natalie merenung tajam memandang Adler.Perasaan bercampur cemburu dan sakit hati.

Rakan Adler hanya diam.Mereka tidak mahu masuk campur lebih baik sibuk dengan sendiri.

"Sayang janganlah cakap macam tu.Aku memang tak tergoda dengan minah tadi tu tapi dia yang over.Sayang I'm sorry about that okay.Kalau awak tak percaya terpulang pada awak" Adler begitu bersungguh-sungguh untuk meyakinkan Natalie.

"Takperlu buat alasan Ad.Kalau awak jujur cakap jehlah takperlu sembunyi aku memang dah nampak pun dari tadi.Nak buat workout kat sini kenapa saja kan awak nak tarik perhatian minah yang ada di sini? Kenapa tak buat kat tempat lain?"

"Awak kenapa ni Natalie? Aku langsung takde niat pun nak minah tu? Believe me sayang.Aku buat workout kat sini pun sebab dah terbiasa.Kalau awak tak percaya tanya kawan aku tu"

"Cukuplah Ad" Natalie hanya membalas ringkas lalu dia meninggalkan Adler.Adler hanya berdiri tercegat di situ dengan hati yang kecewa.Shawn pun datang menghampiri Adler.

"Bro leklah lebih baik awak fokus dengan latihan awak dulu.Bukannya korang break up pun nanti dia datang nak minta maaf juga.Percayalah aku bro" Shawn memujuk Adler.

"Mungkin dia bosan kot tulah dia datang pergi sini.Tapi aku taknak dia yang datang meminta maaf, aku sedar yang aku salah Shawn" luah Adler dengan kecewa.

Bahu Adler ditepuk oleh Shawn."Baguslah macam tu.Sesetengah perempuan ni mesti lelaki yang pujuk diorang dulu" kata Shawn.

"Iyalah nanti aku minta maaf dekat dia"


Memandangkan ujian menyelam sudah pun dijalankan, Natalie berhasrat untuk pulang sementara menunggu keputusan ujian tersebut.Selesai sahaja mengemas barang, dia pun menarik bagasi.Dari jauh lagi kelihatan sebuah kereta milik ayah Natalie yang sedang menunggunya.

"Hi papa how are you? " Natalie bertanya khabar ayahnya.

"I'm good honey and how about you?" Tanya ayah Natalie pula sambil tersenyum.Bagasi Natalie telah pun dimasuk ke dalam bonet kereta di belakang oleh ayahnya.

Natalie pun memboloskan dirinya masuk ke dalam kereta.Dengan perlahan-lahan ayahnya meninggalkan kawasan itu.

Setibanya di rumah, ibu Natalie sudah pun menjemput kedatangan anaknya di ambang pintu dengan hati yang girang.Natalie pun memeluk ibunya dengan erat dan penuh kasih sayang.

Ibu Natalie yang tidak sabar lagi lalu tangan Natalie ditarik dengan perlahan menuju ke meja makan.

"Tadaaa...sebelum honey balik kat sini mummy dah cadang nak masak makanan kegemaran kamu.Suka tak honey?"

"Of course Natalie suka.Thank you mummy sebab dah penat masak semua ni.Kejap lagi papa turun lahtu sebab dia pergi hantar bagasi Natalie kat bilik" kata Natalie.

Ketiga-tiga anak-beranak itu pun menjamu selera.Selesai makan malam mereka, Natalie menuju ke arah balkoni rumahnya untuk menghirup udara segara.Sedang dia termenung, Natalie masih terfikir dengan peristiwa yang baru sajah terjadi semalam.Dia sedar dirinya yang dia bersalah.

I'm sorry Ad!

Natalie menyeluk poket seluar Jean berwarna putih untuk mengambil telefonnya lalu dia menaip pada keyboard.Setelah selesai menaip lalu Button "send" ditekan.

Selepas lima minit, masih tiada balasan dari Adler.Natalie mula rasa gelisah.

Ni mesti kes aku tak percaya dengan dia.

"Aku kena cari cara yang lain.Pleaselah Ad janganlah merajuk aku tahu aku salah.Aduh!aku ni pun" getus hati Natalie.Dia memejam matanya untuk cuba bertenang.

Come on Natalie you can do it!



Hai,part ni sudah selesai so saya akan try untuk update secepat mungkin sebab lepas ni saya mula busy dah 😅Thank you yang masih baca story saya dan jangan lupa tekan vote tu.That's only for today byeee korang 😘🙈💙








Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now