Part 18⚓

161 27 5
                                    

Kata-kata Natalie itu masih terngiang- ngiang di telinga Megan.Dia berfikir mencari idea untuk membuat Natalie berasa malu di depan orang ramai nanti.Megan pun tersenyum sendirian lalu dia menuju ke arah ayahnya yang tengah berbual- bual.Megan menjeling tajam ke arah orang yang melihat dirinya kerana pemakaiannya begitu menjolok mata.

"Apa tengok- tengok ada hutang keh? " kata Megan dengan berani.

"Eh! Pompuan tu tak malu keh dahlah  dia tu anak left" bisik perempuan yang mempunyai paras rambut di bahu itu.

"Ntahlah dia tu sakit mata aku pandang wei" ujar sahabatnya.

"Pa dah siap bercakap keh tu? Kaki Meg dah lenguh lah berdiri lama kat sini" kata Megan tanpa segan silu lagi.Dia sudah jemu dipandang.Tulah degil nak guna dress yang ketat sangat dah diberitahu tapi tetap keras kepala juga.

"Meg sabarlah papa tengah cakap tentang perkara penting ni kalau macam tu pergi duduk dulu.Boleh?  Sekejap jeh" ujar Cooper.Meskipun perangai anaknya begitu dia tetap bersabar kerana Megan adalah satu-satu anaknya yang paling dia sayang.

"Iyalah papa" jawab Megan dengan manja lalu dia pun duduk di kerusi.

Natalie tercari-cari kelibat Adler tetapi masih tiada.Timbul perasaan risau di hatinya.

"Ad awak mana ni? " getus hati Natalie.

Megan yang ternampak Natalie itu dengan segera dia menyadung kakinya.Natalie yang hilang keseimbangan badan terus terjatuh tetapi ada yang sempat menyambutnya.Dengan perlahan-lahan Natalie membuka matanya.Dia begitu terkejut apabila dia melihat bekas kekasihnya iaitu, Jax lalu dia cepat menolak tubuh Jax.

"Hi dear lama tak jumpa you makin cantik lah" ucap Jax.

"You also navy?" Kata Natalie seperti tidak percaya.Sudah terang dia pakai baju navy takkan kau nak tanya Natalie.

"Yes.Sorry kalau..."Natalie terus memotong.

"Takpayah Jax aku pergi dulu" kata Natalie.Dia malas melayan dengan teman lamanya itu.Bertahun-tahun dia menunggu baru dia muncul sekarang.Betapanya siksa masa tu.

Megan yang melihat kejadian itu, dia begitu tertarik.Dia rasa ada sesuatu yang ada pada mereka.

"Diorang ada hubungan keh? Aku nampak Natalie tadi tu pun macam lain jeh.Mesti ex-boyfriend dia"

Jax yang masih berdiri di tempat kejadian itu tadi lalu Megan menghampirinya.

"Hai, awak okay tak? " tanya Megan.

"Ouh..hi..saya okay.Kenapa? " soal Jax seraya tersenyum.

"Perempuan tadi tu girlfriend awak keh? " kata Megan yang ingin tahu tentang hubungan mereka.

"Ya.Awak kenal dia? " tanya Jax lagi.

"Of course dia satu kelab dengan saya"

"Kelab? Kelab apa? " Jax merasa bingung.

"Lah...takkan girlfriend sendiri pun you tak tahu.Kelab menyelam tu" balas Megan.

"Ouh...saya tak tahu pun yang dia masuk kelab tu" kata Jax.Dia berasa serba salah kerana dia meninggalkan Natalie begitu lama sehingga dia tidak tahu tentang perkembangan temannya.Tulah siapa suruh!

"Ohya saya hampir lupa nama saya Megan.Awak pula?"

"Saya Jax.Nice to meet you Megan" tangan mereka berjabat.

"You also jax" jawab Megan.

"Daripada kita berdiri jeh apa kata kita duduk dahulu?" cadang Jax.

"Boleh juga"

Adler yang menyedari dengan Natalie yang tidak bersuara dari tadi lalu dia bersuara.Dia pun menghampiri Natalie.

"What's wrong? Did something happen to you? Kalau ada apa-apa just talk to me sayang" kata Adler.

"Err..aku nak balik sebab kepala aku pening.Boleh? " rayu Natalie.Sebenarnya dia benci melihat wajah Jax.Dia berharap dia tidak bertemu dengan lelaki itu lagi.

"Okay kejap aku nak bagitahu kawan aku dulu" ujar Adler lalu dia menuju ke tempat mereka.

"Aku nak hantar girlfriend aku dulu sebab kepala dia pening.Nanti kita jumpa lagi"

"Okay bro drive carefully" kata Leo.

Adler hanya mengganguk kepala.

Sepanjang dalam perjalanan Natalie banyak berdiam diri.Dia tiada mood langsung.Adler memandang sekilas ke arah Natalie yang sudah pun tertidur.Dia tidak mahu menggangu biar pening Natalie tu hilang lah nanti.Adler yang melihat Natalie memeluk tubuh itu lalu dia memberhentikan keretanya di bahu jalan.Mana tak sejuk aircond dipasang full blast.Kot baju yang berada di belakang lalu dicapai.Adler pun meletakkan kot itu pada tubuh Natalie.Kerusi kereta diturunkan sedikit agar Natalie selesa.Dia tersenyum senang melihat wajah Natalie yang begitu lena tertidur lalu dia menyambung semula pemanduan.







Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now