Part 9

298 44 2
                                    

Mereka berdua pun menghadap ke arah laut sambil menikmati pemandangan pada waktu malam itu.Sungguh tenang.

"Natalie can you promise that you can wait me until I come back here?" Kata Adler dengan hati yang sungguh berat meninggalkan Natalie tetapi apakan daya dia mempunyai misi yang harus diselesaikan.Wajah Natalie yang berada di sebelahnya dipandang.

"Yes, I'm promise don't worry.I'm loyal to wait you" ujar Natalie.

"Thank you Natalie" seraya dahi Natalie dikucup dengan hati yang ikhlas dan lembut.
Natalie terkejut dengan tindakan Alder itu.

"Why? Are you alright? "

"Er...I'm okay" balas Natalie.Jantungnya berdegup laju melihat wajah Adler yang sungguh hensem pada waktu malam itu.Setiap kali Adler memandangnya pasti jantungnya berdegup.Adakah ini dinamakan cinta?

"Aku nak tanya sesuatu boleh keh? "

"Sure tanya jeh" kata Adler.

"Adler awak pergi lama sangat keh? " tanya Natalie dengan risau.

"You don't need to worry about me sebab saya pergi pun taklah bertahun-tahun.Mesti awak rindu kan?" Adler seraya tersenyum.

"Jadi berapa hari?berapa minggu? " soal Natalie bertubi-tubi.

"Sebenarnya kerja aku navy tapi aku tak pasti bila aku balik tunggu sampai misi tu selesai" jawab Adler.Dia terpaksa berterus terang dengan kerjanya itu.Natalie sungguh terkejut apabila mendengar kata-kata Adler.

Dia navy?

"Adler betul keh ni yang awak ni kerja navy? tapi kenapa awak instructor menyelam kat sini?" tanya Natalie yang ingin tahu tentang latar belakang Adler.

"Yes I'm navy awak tak suka keh yang saya ni navy? tentang instructor tu aku sementara saja sebab kelab ni perlukan perkhidmatan aku lagipun aku cuti 4 minggu jeh.Kerja navy ni aku dah biasa pun dapat luka.Cedera macamtu jeh tapi kalau kritikal tu tak pernahlah" ujar Adler.

Natalie melepaskan keluhan kecil.Hatinya risau dengan keselamatan Adler.

"Adler awak janji lepas habis misi tu kita jumpa.Awak kena hati-hati time kerja nanti.Aku pula yang risau dengan awak" kata Natalie.

"Yes I'm promise baby but I'm really worry about your safety now.Please I want you to be carefull with instructor Luca and don't diving alone without anyone.You got it baby? "

"Okay I will and you also too" balas Natalie lalu dia tersenyum.

"Of course baby"

Lalu mereka berdua pun tersenyum seraya melihat ke arah laut.Sungguh cantik pemandangan di laut pada waku malam.

Adler pun menghantar Natalie sehingga berada di depan pintu biliknya.Bakul yang dipegang oleh Adler dihulurkan kepada Natalie.

"Kenapa banyak sangat ni? bunga ni pun dah cukup bagi saya" kata Natalie.

"Ambil jeh lagipun this is for you.Anything else yang perlu awak nak cakap sebelum aku beredar" tanya Adler.

"Ohya..besok jam berapa awak bertolak dari sini?" soal Natalie.Dia mahu melihat wajah Adler yang terakhir sebelum dia pergi.Mesti dia rindu dengan semua momen terindah bersama Adler semasa berada di kelab ini.

"Jam 8 pagi sayang.Kalau boleh kita jumpa kat kafeteria besok untuk kali yang terakhir.Boleh? " kata Adler.

"Yes.Kalau macamtu saya nak tutup pintu ni dulu.Bye and have a sweet dream this tonight" ujar Natalie seraya tersenyum manis.

"Okay.Good night and sweet dream too" balas Adler lalu dia melambai tangan ke arah Natalie.

"Adler wait me first I have something to tell you" kata Megan lalu dia menarik tangan Adler menuju ke tepi.

"Eh!  Kau nak apa Megan?!" soal Adler yang sedikit terkejut dengan tindakan Megan tadi.

"Kau tanya kenapa lagi? Aku yang harus tanya kau, kenapa kau dekat dengan perempuan perampas tu ha? Kau tak ingat keh yang dia tu perampas? " tanya Megan dengan penuh kebencian terhadap Natalie.Sejak tadi dia memerhati mereka berdua bersama.Mana tak tahan perasaan cemburunya sudah ke tahap yang tinggi.Bukan main sweet lagi dengan boyfriend aku.

"Kau jangan cakap dia tu perampas Megan.Lagi satu kita tiada hubungan pun kau jangan mimpi sangat.Aku tahu kau memang suka aku dari awal lagi tapi I'm really sorry yang aku tak boleh terima kau.Maaf Megan jangan paksa aku lagi aku takut kau yang tersiksa nanti.Please aku merayu jangan kacau hubungan aku dengan Natalie" ujar Adler.Kepalanya berasa sedikit pening.Lalu dia pergi dari situ sebelum kepalanya bertambah pening.

Megan menghentakkan kasut tingginya di lantai.Dia mengetap gigi sambil dia melihat Adler yang sudah pun meninggalkannya.Air matanya ditahan agar tidak tumpah.

"Okay fine kalau macamtu kau tunggu aku.Tak lama lagi hubungan korang musnah lah tu.I minta maaf jeh tapi apakan daya kau sangat susah nak terima aku" getus hati Megan.Dia tersenyum sinis.

Now let's start the game babe!

  Pada awal pagi, Natalie pun sudah selesai memesan beberapa jenis makanan.Dia pun memilih tempat yang sesuai.Beberapa minit kemudian, barulah Adler sampai di situ dengan siap berpakaian yang lengkap.Memang benar dari sudut pandangan Natalie Adler memakai baju khas untuk navy yang berwarna putih.Dia kelihatan amat segak ditambahi dengan rambutnya yang digayakan dengan style Pompadour.Dirinya tidak berhenti dipandang oleh kaum perempuan yang turut ada di kafeteria itu.Adler tersenyum melihat wajah Natalie yang tidak berkelip itu.

"Hello what's wrong baby? " tanya Adler lalu dia duduk di hadapan Natalie.

"Err...nothing I'm just thinking about my old friends" tipu Natalie.Tadi bukan main lagi dia terpegun melihat Adler yang sungguh kacak dan segak itu.Takut kantoi lahtu.

"Tapi aku nampak macam awak tengok jeh muka aku tadi.Kalau rasa hensem tu just cakap jehlah aku tak marah pun" Kata Adler.

Pipi Natalie terus blushing ketika itu.Memang betul cakap Adler.Kau ni pun Natalie cakap jehlah buat apa nak sorok kan dah ketahuan juga.

"You're so cute baby" kata Adler lalu pipi Natalie dicubit.

"Pleaselah jangan macam ni aku malulah awak tak nampak keh banyak tengok kita? " ujar Natalie dengan suara sedikit perlahan.

"Okay I'm sorry tulah comel sangat" sambil tangannya mengusap kepala Natalie.

Natalie tersipu malu dengan tindakan Adler itu.

"Enjoy you food.Ermm..korang couple keh?  Pelayan itu sempat bertanya kepada mereka.

"Yes, we are couple miss" jawab Adler.

"Ouhh korang berdua sangat padan cantik dan hensem.Kalau macamtu saya pergi dululah" ujar pelayan itu.

Adler hanya tersenyum mendengar kata-kata pelayan itu tadi.

"Sedap makanan ni tak sangka awak pandai pilih"

"Of course siapa tak kenal Natalie" seraya Natalie ketawa kecil.Adler begitu senang hati melihat Natalie tertawa.

Mereka berdua pun menjamu selera.

Natalie pun menemani Adler sehingga di depan kelab.Dari tadi banyak yang memandang mereka tetapi dibiarkan sahaja.Setibanya mereka di luar, tangan Natalie digenggam erat oleh Adler.

"Honey, now I will go and could you please take care of yourself without me and please promise me that you will waiting for me until I come back here.I love you from the bottom of my heart, honey " ucap Adler dengan lembut lalu dia mencium dahi Natalie sekali lagi.Natalie berasa amat sebak pada ketika itu sebenarnya dia juga tidak sanggup untuk melepaskan Adler untuk pergi tetapi Adler terpaksa untuk menyelesaikan misinya itu.Air matanya berlinangan di pipi.

"Don't cry honey just wait me okay? " lalu Adler mengelap air mata Natalie dengan perlahan.

"Okay.I love you too" jawab Natalie dengan sedih.

Sebuah kereta mewah tiba di hadapan kelab itu.Adler pun masuk ke dalam manakala Natalie masih berada di situ.Adler sempat melihat wajah Natalie untuk kali yang terakhir sebelum kereta itu bergerak.

Goodbye Adler and we will meet again.❤🌊



Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now