Bunyi telefon milik Katlyn berbunyi lalu dicapainya.Dia tersenyum melihat nama anaknya yang tertera di skrin IPhone.
"Yes honey"
"Mummy harini saya nak balik sebab kami cuti tiga hari jeh.Saya rindu nak balik rumah" ujar Natalie di talian.Sebenarnya dia bukan rindu hendak balik tapi disebabkan dia amat bosan pada harini jadi dia bercadang untuk balik.Dia tahu banyak orang yang meluangkan masa dengan pergi ke pantai bersama rakan sendiri tapi Natalie lain pula.
"Alright kalau macam tu mummy nak gerak dah pergi kat situ.Tunggu jeh mummy di depan kelab tu okay? "
"Okay mummy.Bye."
Setelah siap mengemaskan diri, Natalie pun meninggalakan biliknya.Ketika dia hendak keluar tiba tiba dia hampir terlanggar dengan tubuh seseorang.
Fuhh....ni yang aku tak suka ni. Nanti silap-silap buat drama lagi cukuplah aku tak ingin pun nak berdrama sekarang ok.
Natalie mengeluh kecil apabila dia melihat muka Adler.Kan aku dah janji dengan diri aku sendiri aku taknak jumpa dia lagi.Masa ini juga keh? Hais."Pergi mana ni di pantai keh?" tebak Adler sambil memeluk tubuh.
"Aku just nak balik.Kenapa?" balas Natalie tanpa memandang Adler.Bukan dia nak sombong tapi tulah dia mesti ingat yang dia kena jauhi dari lelaki itu.Dia terpaksa melakukan semua itu demi rakannya,Megan.Lagipun Natalie langsung tiada perasaan suka dengan instructor Adler.
"Kalau nak jawab pun tengoklah muka aku.Aku sebagai instructor kau, kau mesti respect aku" suaranya kedengaran serius.
"Okay aku minta maaf tapi sebelum aku nak gerak aku nak cakap sesuatu .Boleh? " mahu tidak mahu Natalie terpaksa berterus terang dengan Adler.Niatnya hampir dibatalkan tapi apakan daya dia kena beritahu juga sekarang.
"Sure" Adler tidak sabar apa yang diungkapkan oleh perempuan itu.
Kalau dia cakap yang dia suka aku kan betapa hati ini gembira tapi apa yang dia harapkan lain pula yang dia dengar.Rasanya aku takde masalah pendengaran kan?
Adler tergamam seketika apabila dia mendengar kata-kata Natalie.
"Disebabkan awak jeh, aku rasa sunyi dan bosan bila jeh persahabatan aku dengan Megan tak lagi macam dulu.Sebenarnya Megan sukakan awak dari awal lagi dan dia selalu cakap yang awak ni hensem.Apa yang paling menyakitkan hati lagi dia sanggup cakap yang aku ni perampas.Sampai sekarang kami tak bercakap dan dia taknak jumpa aku lagi.So please Adler takpayalah buat perkara yang menyebabkan kita kena anggap bercinta.Sebab aku nak persahabatan aku dengan Megan kekal semula" Natalie sedikit berasa sebak ketika dia menceritakan segalanya.
"Look Natalie macamana Megan tahu semua ni? " soal Adler dengan hairan.
"Awak tahu lah kan macamana orang sekarang ni baru jeh diorang nampak sama-sama dah anggap couple lepastu sanalah diorang cakap.Aku pun tak tahu lah manusia jenis apa sekarang ni.Satu kelab tahu semua perkara tu yang diorang anggap kita ni bercinta"
"Entahlah aku pun tak tahu.Masa aku tolong angkat awak pergi di bilik rawatan tu pun bukan main mata perempuan pandang aku time tu sahlah diorang nampak yang kita ni couple.Hmm..kan bagus"
Kepala hotak dia bagus bagi aku bawa masalah ada lah.
"Dahlah aku nak gerak.Aku tak ingin nak bercinta dengan awak pun maaf" pinta Natalie lalu dia melangkah pergi dari situ.Adler hanya mampu berdiam diri.Timbul perasaan kecewa di hatinya.Takpe aku takkan give up.
Setibanya di rumah, Natalie terus menuju ke arah biliknya.Dia menghempaskan tubuhnya di atas katil.Sungguh dia mengantuk pada masa itu tanpa dia sedari dia pun terlelap juga.
Ibu Natalie pula sedang menyediakan makanan untuk malam nanti.Dia juga turut memasak makanan kegemaran Natalie dan tidak juga lupa dengan suaminya yang tercinta.Natalie hendak menolong ibunya memasak tetapi ibunya tetap menolak.Dia menyuruh anaknya rehat sementara dia memasak.Dia memandang sekilas jam di dinding itu.Jarum jam menunjukkan angka 6 :50 petang.Tak lama lagi suaminya pulang.
Setelah selesai ibu Natalie pun tersenyum bangga apabila dia siap menghidang di atas meja.Tidak lama kemudian, kedengaran bunyi enjin kereta Encik Hansen di luar.
Ibu katlyn menjemput suaminya di muka pintu.Dia tersenyum memandang ke arah suaminya.
"Isteri aku pula ni kenapa senyum-senyum aku pula yang takut" getus hati Encik Hansen.
"Mesti suami ni aku penat meh sayang bantu buka tie tu" kata Puan Katlyn.Encik Hansen membiarkan isterinya yang sedang membuka tie miliknya itu.
"Nampak happy sangat ada apa? " soal Encik Hansen yang ingin tahu.
"Anak kita dah balik dia cakap diorang cuti tiga hari.And pastu saya ada masak makanan kegemaran sayang"
"Baguslah macamtu saya nak mandi dulu lepastu kita makan sama-sama" jawab Encik Hansen.
"Okay my lovely husband" lalu dia sempat mengenyitkan matanya.
Hai isteri aku ni ada-ada jeh tapi ni aku makin sayang dekat dia.
Pada malam itu mereka sedang menjamu selera.Encik Hansen sempat memuji masakkan isterinya.Nampak betul dua anak beranak itu berselera.
Orange juice diteguk oleh ayah Natalie sehingga habis.Dia memandang ke arah isterinya."Dear I'm so grateful that I have wife like you.Hardworking, pretty, kind, good in cooking, sweet and many more.I'm really very thankful for this food" ucap Encik Hansen dengan intonasi yang lembut berserta senyuman.
Ibu Katlyn tersipu malu mendengar kata-kata suaminya.Suami aku ni tiba-tiba beromantik pula aduh malu aku dahlah Natalie kat situ.
"Wow papa so sweet lah sampai mummy blushing dah" usik Natalie.Lagilah pipi ibu Natalie bertambah blushing.So cute.
"Of course your papa is sweet person.Sweetie kalau nak cari boy kamu kena pandai masak macam mummy awak tu" kata Encik Hansen.
"Alright papa I will" balas Natalie.
Alangkah hati Puan Katlyn gembira pada masa itu.Sudahlah masakkannya dipuji kini diri dia pula.Dia bersyukur kepada Tuhan kerana mendapat suami yang sangat menyayangi dirinya termasuk Natalie juga.
Setelah selesai menjamu selera mereka pun menuju ke ruang tamu untuk berehat seketika.Natalie melabuhkan punggungnya di sofa yang berempuk lembut itu.Sementara berehat dia melihat instagram.Sedang dia khusyuk menscroll tiba-tiba dia ternampak post dari Megan.Jelas kelihatan dia dengan instructor Adler berpakaian menyelam yang lengkap di dalam gambar tersebut.Nampak sangat wajah Megan gembira tapi Natalie berasa pelik muka Adler nampak biasa sajah.Kalau nak selfie pun senyum lah sikit tapi Adler pula macam tak berminat.But he still look cool.Megan paksa instructor Adler nak berselfie kot haha..
Caption pun bukan main lagi.Megan - Spend time with my new boyfriend today😘.Thank you sebab dah ajar aku menyelam I'm so happy.Ily❤
#Best moment #Diving with my love#Natalie berharap hubungan mereka akan kekal selamanya.Dia tersenyum bangga melihat pasangan di dalam gambar itu.Dan kini dia berharap persahabatannya akan kekal semula.
Tapi masikah Megan terima aku sebagai kawan dia? ni yang aku tak pasti.Oklah think positive jeh.
YOU ARE READING
Mr Navy, My Husband (ON GOING)
RomanceBagi Natalie dalam dunia yang menakjubkan dan menenangkan adalah di bawah laut kerana di bawah laut tiada bunyi kenderaan atau kilang yang bising yang hanya kedengaran hanyalah bunyi gelombang-gelombang buih yang mengasyikkan. Dia lebih banyak mengh...