Ibu Natalie melangkah menuju ke ruang dapur.Dia ternampak Natalie yang begitu sibuk menyediakan bahan masakan di meja lalu dia pun menghampiri anaknya.
"Mummy nampak honey sibuk sangat ni nak buat apatu?" Sambil matanya melihat kesemua bahan yang ada di atas meja itu.
"Natalie nak buat salad buah yoghurt drink strawberry.Lepas Natalie siap buat nanti mummy try lah okay?"
"Boleh jeh.Okaylah kalau macam tu selamat mencuba" kata ibu Natalie sambil tersenyum.
"Alright mummy" sempat dia menghembus nafas.Mujur ibunya tidak banyk soalan.Lega hati.
Tanpa membuang masa, Natalie pun mengupas kulit buah yang perlu digunakannya lalu dipotong kecil.Selepas itu, dia pun memasukkan kesemua buah yang telah siap dipotong ke dalam wadah.Seterusnya, yoghurt drink strawberry dicampur ke dalam wadah tersebut.Akhirnya, dia pun selesai lalu dia menuju ke arah ibunya yang sedang melihat majalah di ruang tamu.
"Tada...Natalie dah siap buat so mummy try" gelas kaca itu dihulur lalu ibu Natalie mengambilnya.Natalie pula tidak sabar mendengar komen dari ibunya.
"So macam mana mummy sedap tak?" Tanya Natalie sambil dia melihat reaksi wajah ibunya.
"Sedap.Jadi ini jeh keh honey? "
Natalie begitu gembira mendengar respon dari ibunya.
"Masih ada lagi kalau mummy nak Natalie boleh tolong ambilkan"jawab Natalie.
"Tak lah honey mummy just cakap nanti kesian honey dia yang buat tapi dia tak dapat makan hasil tangan dia pula"
"Masih banyak.Don't worry mummy.Lagipun tak ambil masa yang lama pun nak prepare.Ohya lepasni Natalie nak buat steak daging ayam"ujar Natalie.
"Dah kenapa pula anak aku ni.Tetiba jeh nak masak lagi steak.Takkan dia nak bagi someone special in her life? Dah ada bf keh anak aku ni"bisik hati kecil ibu Natalie.
"Wah! Nampak teruja sangat nak masak steak.Honey nak bagi siapa tu?"
Mummy aku ni pun tahu-tahu jeh.
"Natalie nak bagi try kat kawan ma sama ada sedap ataupun tidak.Kalau macam tu Natalie pergi dululah"ujar Natalie.
Anak aku ni pun nak berahsia, macam mummy dia tak tahu.Ibu Natalie pun menyambung semula melihat majalah itu.
Megan bertemu dengan Luca di kafeteria yang tidak jauh dari kelab menyelam itu.Setelah memesan beberapa jenis makanan mereka berdua pun berbual-bual berkenaan dengan plan mereka
"Megan kalau I culik you mesti papa you cari I.You think I'm stupid Megan huh?I taknak buat plan ni better you doing yourself without me.Silap hari bulan I yang masuk penjara.Aku tak sanggup Megan"luah Luca tentang kerisauannya.
"Aku sangka you bijak sangat nak urus plan ni rupanya bengap.You ada kaki Luca takkan you tak dapat lari kan easy macam tu jeh.Kalau you taknak masuk penjara you kena lari dari sini"
Luca tersenyum sinis melihat wajah Megan."Aku tak sebodoh macam kau Megan.Ingat kau ni anak Leftenan Megan.kalau I culik you mesti papa you tak henti cari orang yang culik you"kata Luca.
YOU ARE READING
Mr Navy, My Husband (ON GOING)
RomanceBagi Natalie dalam dunia yang menakjubkan dan menenangkan adalah di bawah laut kerana di bawah laut tiada bunyi kenderaan atau kilang yang bising yang hanya kedengaran hanyalah bunyi gelombang-gelombang buih yang mengasyikkan. Dia lebih banyak mengh...