Part 42 ⚓

21 0 0
                                    

Semenjak kejadian yang di mana Natalie merasakan dirinya diintip, Natalie tekad untuk tidak keluar ke mana-mana walaupun ada urusan yang perlu diselesaikannya. Malahan telefonnya juga langsung tidak disentuhnya. Lamunanya tersentak apabila pintu biliknya diketuk oleh ibunya.

"Nat okay tak ni? Mummy ada nak cakap dengan Nat ni" kata ibu Natalie di luar.

Natalie seraya menuju ke arah pintu biliknya. Pintu dibuka.

"Yes mummy" jawab Natalie sambil dia tersenyum. Wajah ibunya dipandang. Natalie mencuba untuk menunjukkan wajahnya yang tenang dan seakan-akan tidak ada perkara yang berlaku.

" Hmm..mummy nak tanya ni"

Natalie tetap tenang. " Okay just straight to the point mummy"

"Mummy tengok Nat dah dua hari tak keluar rumah. Asal? Korang gaduh keh ni?" Soal ibu Natalie.

"Ma, kami tak gaduhlah just Adler busy dengan kerja dia tu. Siapa cakap ni?"

"Yalah sajah mummy nak tanya. Sebab mummy nak tau dua hari dah Nat tak keluar rumah. Nat bukan ada urusan keh?".

"Mummy dah syak something ni. Mesti dia perasaan kat aku. Perlukah aku luah masalah aku ni" bisik hati Natalie. Wajahnya mula takut.

" Nat, mummy kat depan Nat sekarang ni. Kalau Nat ada masalah just bagitau mummy. Jangan pendam. Tak elok simpan lama-lama tau".

"Nat rasa Nat macam kena intiplah mummy. Nat rasa tak safe kalau nak keluar rumah ni. Also, Nat dapat email dari stranger" luah Natalie. Ibunya terkejut mendengar kata-kata dari anaknya itu.

" Kalau begitu jangan tunggu lama-lama kita terus report dengan polis. Jom bawa papa sekali pegi balai. Pegi siap-siap dulu tu". Ibu Natalie terus keluar dari bilik anaknya.

Natalie hanya menurut perintah ibunya. Kini hatinya lega sedikit setelah masalah itu telah diluahnya sebentar tadi.

Setelah mereka siap membuat laporan polis lalu mereka pun menuju ke restoran untuk mengisi perut.

"Nat, papa taknak anak papa pendam masalah tau. Kalau papa sibuk dengan kerja pun tak semestinya papa tak ambil tau dengan anak papa ni. Nasib baik mummy kamu tu sedar dengan kamu. Nat janji tak ulang lagi ok" ujar ayah Natalie cuba untuk menenangkan apa yang terjadi dengan anaknya itu.

"Baik papa. Nat minta maaf sebab bimbangkan papa dengan mummy tentang hal ni. Nat janji tak simpan lagi" jawab Natalie.

Ibu bapa Natalie tersenyum mendengar kata-kata anak mereka.

"Yang penting family aku selamat. Jauhkan keluarga aku dari segala masalah yang tak baik" bisik hati ayah Natalie.
Tidak lama kemudian makanan dan minuman yang dipesan oleh mereka telah pun sampai di meja.



Helo to all my readers, saya usaha nak update juga so that story ni terus end ☺️keep reading ya ♥️♥️😉





Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now