Part 13⚓

208 31 3
                                    

Natalie yang baru menuju ke kolam renang dia terserampak dengan Megan.Dia juga baru selesai berlatih menyelam bersama dua orang rakannya.Pandangan Megan begitu tajam ketika Natalie memandangnya.Nampaknya Megan masih memegang janjinya.Dia masih membenci perempuan itu.Natalie hanya menunduk kepalanya.Hatinya amat perit pada ketika itu.Bukankah dia mahu persahabatannya dengan Megan kekal semula? Sebaliknya perkara tersebut menjadi berterusan.

"Tabah jehlah wahai hati tapi aku harap sangat yang satu hari nanti kita boleh berkawan lagi" getus hati Natalie.

Sebelum Natalie masuk ke dalam kolam renang itu terlebih dahulu dia melakukan pemanasan badan.Takut pula kalau ada apa-apa terjadi.Setelah selesai, dia pun perlahan-lahan masuk ke dalam kolam renang yang tidak begitu dalam.Dia menggunakan teknik menyelam yang telah pun dipelajarinya.Akhirnya, Natalie berjaya menyelam dengan cara yang betul.Dia tersenyum puas.Instructor Luca yang dari tadi memerhati Natalie terus dia menapak ke arah kolam renang tersebut.Baru saja Natalie naik ke tepi kolam renang itu dia ternampak instructor Luca yang sedang asyik melihatnya sambil memeluk tubuh.Jantungnya berdegup laju tatkala melihat wajah garang instructor Luca.Baru Natalie melangkah untuk meninggalkan tempat itu dengan segera tiba-tiba namanya dipanggil dari arah belakang.Siapa lagi kalau bukan mamat singa tu.Natalie memejam matanya seketika sebelum dia menoleh ke arah belakang.Dia menghembus nafas.Tenang Natalie.

"Ya, ada apa instructor Luca? " tanya Natalie dengan berani.Dia berlagak cool saja.Instructor Luca pun menghampiri Natalie sambil tersenyum.First time aku nampak mamat ni senyum.Gila keh apa sebelum ni bukan main lagi bengis tapi harini agak aneh.Aku takut lah.

"Good job Natalie! " seraya instructor Luca menepuk tangan.

"Thanks tapi sebelum tu saya per... "
Instructor Luca cepat memintas.

"Cepatnya you pergi kita boraklah dulu kan bagus  sebab I nak tahu serba sedikit tentang you.Boleh? " kata Luca.

"Saya takde masa nak borak saya kena cepat ni" tipu Natalie.Tolonglah aku taknak dekat dengan mamat ni.Dari awal pertama aku tengok dia pun macam aku rasa peliklah dekat dengan dia ni.Bukan itu sahaja, Natalie berasa pelik tiba-tiba lelaki itu hendak membawanya untuk berborak.No way kang dia nak korek sesuatu kat aku.Teringatkan kejadian yang dia dimarahi oleh Luca dia mula membenci lelaki itu.Nasib baik juga Adler ada pada masa ketika itu.Dia juga yang membantunya.

"Awak tipu saya keh? I nampak muka you pun macam tak tergesa-gesa pun.Come on Natalie" kata Luca.

Natalie sedikit terkejut."Eh! Manada lain kali kita borak jehlah.Saya pergi dulu" ujar Natalie lalu dia segera pergi dari situ.Luca tersenyum sinis melihat Natalie yang sudah pun jauh dari situ.

"Wait for me! Aku tahu kau tipu aku tapi takpe.Dahlah sombong!" Bisik hati Luca.Sebenarnya dia nak buat apa tu?




"Nak tak aku belanja korang?" Soal Megan yang berada di antara dua rakannya itu.

"Mestilah siapa tak nak dah kena belanja takkan kami tolak macam tu jeh" jawab Shiva.

"Kan...kan..jomlah kalau awak nak belanja kami berdua"  kata Freya yang sudah pun tidak sabar lagi.

"Tapi dengan satu syarat" Megan menaikkan keningnya lalu dia tersenyum.

"Apa syarat tu? " tanya mereka serentak.

"Aku nak korang berdua tumpahkan air dari tingkat atas bila korang nampak Natalie lalu kat tingkat bawah nanti.Boleh? " Dua rakannya terus mengangguk kepala tanda setuju.Demi makanan mereka sanggup melakukan perkara itu.

"Korang nak tunggu apa lagi pegilah ambil baldi.Make sure kena tempat Natalie kalau tak aku tak belanja korang" ugut Megan.Tanpa berlengah lagi, Shiva dan Freya menuju ke bilik air.

Mereka bertiga sudah pun menunggu kemunculan Natalie dari tingkat satu itu.Manakala Megan sudah pun bersedia memegang telefonnya untuk dirakam.Lima minit kemudian, Natalie pun muncul.

"Wehh...wehhh...Natalie dah ada.." Kata Freya.Baldi yang berisi air itu masih dipegang.

"One..two...three..." Kira Megan lalu mereka menumpahkan air tersebut dari tingkat atas.Natalie sangat terkejut lalu dia mendongak ke atas.Megan sempat melambai ke arahnya malah dia juga turut merakam Natalie dari awal lagi.Mereka bertiga ketawa terbahak-bahak melihat Natalie yang sudah pun basah.Video yang dirakam oleh Megan terus dipost ke media sosial.Natalie yang tidak dapat menahan amarahnya lagi lalu dia segera naik ke tingkat atas.Agaknya minah ni nak apa sebenarnya?

Mata yang memandang ke arahnya dihiraukan sajah.Dia amat geram melihat tiga perempuan itu yang masih ketawa.Natalie menuju ke arah hadapan Megan tanpa rasa takut.

"Megan sanggup kau buat aku macam ni? Kau ingat aku ni dijadikan bahan lawak keh? Cuba kalau aku buat kau macam tu mesti kau sakit hati kan? " kata Natalie lalu telefon dirampas dari tangan Megan.Natalie melihat video yang dirakam oleh Megan sudah pun dipostnya sebentar tadi. Hatinya panas melihat komen dari segelintir pengguna media sosial itu.

- Hahaha lawaknya perempuan ni kena simbah air.😂😆

- Blur terus muka pompuan tu 😂

- Tulah perampas kan dah kena.Sabor jehlah Natalie.

- Rasanya pompuan ni bukankah dia bercinta dengan instructor Adler tu keh.

- Alolo kesian girlfriend si navy ni.Padan muka kau perampas! 😜😆😬😂😂

- Baik kau break up dengan lelaki hot tu.Kau memang pun tak padan dengan dia 😬😒

"Lain kali kalau kau tak puas hati dekat saya just bagitahu jeh.Bukan guna cara ni.Tapi saya harap kau akan menyesal suatu hari nanti Megan" kata Natalie lalu dia pergi dari situ.

"Menyesal? Aku takkan menyesal tapi kau yang akan menyesal nanti Natalie.Not me! "

"Kerja kami dah siap so belanja lah kami" sampuk Shiva.

"Iyalah" Megan menjawab ringkas lalu mereka menuju ke kafeteria.

Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now