Part 3⚓

492 77 0
                                    

Natalie yang sedang khusyuk melayari internet tentang menyelam dengan cara yang betul di laptopnya tersentak apabila telefonnya berbunyi.
Lantas dia mencapai telefonnya lalu dilihat nama  yang menelefonnya.Natalie tersenyum sebaik sahaja dia melihat nama ibunya yang the tertera di skrin iPhone.

"So honey macamana dengan sepanjang latihan ni are you okay? " tanya Katlyn di talian.

"Yes mum everything is okay and I'm feeling so happy here.Mummy buat apa tu? " kata Natalie.

"Mummy baru jeh siap makan dengan papa kamu ni tapi sekejap lagi dia ada meeting kat office.Dah makan keh belum ni?"

"Saya dah makan tadi tapi sekarang Natalie tengah rehat kat bilik sambil search tentang diving ni"

"Ouh..kalau macam tu mummy off dululah nanti call lagi"kata Katlyn.

"Okay mummy.Bye"

"Bye honey"

Pada waktu petang Natalie berhasrat untuk mengelilingi kawasan The woodlands scuba club itu.Sekurang-kurangnya dia mesti juga tahu tentang tempat itu.
Dia pun menyarungkan kasutnya yang berjenama nike itu lalu dia keluar.

The woodlands scuba club juga turut mempunyai resort.Tidak hairanlah kawasan itu sentiasa dikunjungi oleh pelancong asing.Dia menuju ke arah pantai.Udara pada waktu petang itu bertiup sepoi sepoi.Pantainya juga amat bersih dan juga sejuk mata memandang.
Natalie pun duduk di beach chair yang telah disediakan di situ sambil menikmati pemandangan di laut itu.
Rambutnya yang tidak diikat dibiarkan sahaja.

Tanpa disedari Natalie terlelap di situ.Hujan mula membasahi bumi dan pada waktu yang sama juga Adler juga berada di situ.
Adler berlari pantas menuju ke arah Natalie.

"Miss wake up it's already raining" ujar Adler.Dia tidak menyedari yang itu adalah Natalie kerana dia amat berbeza jika dia tidak menyikat rambutnya seakan bukan dirinya.

"I'm so sleepy right now please don't disturb me! " marah Natalie.Dia juga tidak menyedari dirinya yang masih tertidur di beach chair itu.Angin mula bertiup kencang dan hujan pula semakin lebat.

Adler amat geram dengan gadis itu lantas jaket yang tersarung pada tubuhnya dibuka lalu diletak pada tubuh gadis itu dengan jaketnya sebagai perlindungan.Tanpa membuang masa Adler terus mengangkat gadis itu yang masih tidak sedarkan diri.

Adler melihat card yang tergantung di leher gadis itu.

Nasib baik bilik lima kalau tak malu lah aku jalan jauh sambil angkat perempuan ni.Kang aku pula yang dapat malu nanti kena cop aku ni girlfriend dia.

Setelah tiba di bilik Natalie, dengan perlahan-lahan Adler meletakkan Natalie di atas katilnya.

"Weh macamana aku boleh gerak ni' getus hati Natalie.Jantungnya sudah berdebar-debar.Dengan perlahan-lahan dia membuka matanya.

Eh!macam aku tahu lah

"Arghh!!!!!apa awak buat ni jangan...jangan..."jerit Natalie dengan kuat.

Adler juga turut terkejut melihat Natalie dia betul betul tidak menyedari yang itu adalah Natalie.

"Aku tak buat something dekat awak aku just hantarkan kau.Awak ni pun susah nak bangunkan tak reti bangun.Kalau aku takde di pantai tadi siapa nak save awak?awak memang bahaya lah hujan turun tak sedar angin kuat pun tak sedar mungkin bom jatuh kat dekat awak pun awak tak sedar kan? "

"Eh bodohnya aku tengok aku pula yang dapat malu" bisik hati Natalie.Dia hanya menundukkan kepalanya dia tidak berani memandang wajah lelaki itu.

"Next time kalau awak tidur lagi kat pantai aku janji aku takkan tolong.Haaa...jaket tu jangan pula awak tak cuci betul-betul make sure wangi" kata Adler sebelum dia meninggalkan Natalie di situ.

"Yalah..yalah aku ni pun susah nak bangun.Memalukan diri sendiri jeh" bebel Natalie lalu dia menuju ke bilik air untuk mencuci jaket milik Adler.

Adler menuju di sebuah kafeteria untuk membasahkan tekaknya yang sudah pun kering.Semasa dia datang di situ banyak perempuan yang melihatnya tetapi dihiraukan sahaja.

Setelah memesan juice orange dia pun memilih tempat yang sesuai yang di mana berhadapan dengan laut.


Luca Hales keluar dari perut kereta lalu dia menuju di The Woodlands Scuba Club.Luca ialah seorang bekas instructor scuba tetapi dia kembali untuk mengajar semula di kelab itu.

"Tuan besok mereka ada percubaan untuk berenang " kata petugas wanita yang bernama Dove itu.

"Okay pukul berapa?"

"Jam 9 pagi tuan"jawab Dove.

"Alright.Thanks for the info" lalu dia pergi dari situ.

"Dove tak sangka Luca balik lagi kan"ujar Libbie sambil tersenyum senyum.Mesti ada udang di sebalik batu ni.

"Ya tapi aku hairanlah kenapa dia balik kat sini bukankah dia ada kes keh?"

"Kes apa lagi aku tak tahu pun? "tanya Libbie dengan hairan.

"Entahlah aku dengar Luca ada buat problem kat kelab ni tapi cerita tu tak dihebohkan" balas Dove.

"Sharelah dengan aku mentang-mentang aku ni bestfriend kau.Aku pun nak tahu juga cerita tu"

"Make sure awak tak ceritakan dengan petugas yang lain kalau aku tahu sampai di telinga aku siap kau.Janji awak tak bagitahu sesiapun"

"Yalah aku janji"

Adler yang baru sahaja pergi di tempat itu dia mematikan langkahnya.Dia mula memasang telinga mendengar perbualan mereka.

"Lepas jeh siap latihan menyelam datang seorang pelancong perempuan di tempat Luca dan instructor yang lain.Pelancong tu kata dia nak minta tolong yang dia nak belajar cara untuk menyelam.So lepas mereka setuju mereka bantu perempuan tu.Bila jeh mereka di laut perempuan tu pun dah menyelam di bawah laut tapi apa yang menakutkan perempuan tu tak muncul" kata Dove dengan panjang lebar.

"Perempuan tu lemas kot dalam air.Tapi aku hairan kenapa dia tak muncul ataupun dia ni hantu" teka Libbi.

"Janganlah cakap macam tu kesian perempuan tu.Aku dengar Luca bagi tangki skuba tu yang takde isi dah kat perempuan tu.Kalau awak nak tahu sebelum menyelam make sure tangki skuba tu ada isi tau kalau tak susah, lagi lagi kalau penyelam tu belum pro dalam bab diving ni" kata Dove.

"Kejamnya Luca patut pun dia tak lama tak muncul kat kelab ni.Jadi owner kelab skuba ni tahu keh kes tu?"

"Tak Mateo langsung tak tahu kes ni dah 2 tahun kes ni disembunyikan" ujar Dove.

"Lamanya kenapa tak lapor jeh takkan nak tunggu kes yang seterusnya"jawab Libbi.

"Kalau aku report kat Mateo atau polis nanti nyawa aku pula yang melayang tak begitu? Luca tu kalau dia tahu siapa yang hebohkan kes ni dia akan cari orang tu sampai ke lubang cacing"

"Ya aku tahu perkara ni sangat berbahaya tapi takkan kita nak biarkan begitu jeh"

"Libbi apa kata kalau kita sentiasa perhati gerak geri Luca.Kalau ada something yang tak kena dekat Luca kita report kat Mateo terus" kata Dove.

"Okay start from now"

Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now