البارت السادس

8.4K 181 30
                                    

تجاهلوا الأخطاء الإملائية
Enjoy  sweets 😘😘
خرج يزن من الغرفة يبحث عن ملك فصُدم لرؤيته ملك كالجثة بين يدي رجل غيره اندفعت الدماء لرأسه بشدة وانطلق نحوه ثم التقط ملاكه منه وضعها في غرفة فارغة وعاد لذلك الرجل ولكمه في وجهه بشدة قائلاً: متلمسش حاجة مش بتاعتك عشان متزعلش و تخلي ناس تزعل عليك.
ض

حك فهد بصخب مردفا وهو يمسح الدماء عن فمه: اه نفس الشراسة نفس كلام اختك الشرسة قبل اللي يحصلها.
ثم هز رأسه بأسف مصطنع: كانت طيبة اووي بس غلطت مع اللي مبيرحمش.
جذبه يزن من تلابيبه بشدة: انطق عملت في اختي ايه عملت فيها ايه.
ازاح فهد يده بقوة واردف: ايدك يا بابا لتوحشك و بعدين أنا مجتش جمبها.
صمت قليلاً ثم نطق بخبث: بس اعرف مين الي عملها.
نطق يزن بسرعة: مين هاه مين ال****** الي عمل في اختي كده.
فهد ببسمة خبيثة: ببلاش كده.
يزن بلهفة: هديك اللي انت عاوزه اكتب الرقم اللي بتحلم بيه و هديهولك بس قولي مين اللي عمل في اختي كده.
قهقه فهد باستمتاع: انت مفكرني عاوز فلوس لاء انا عاوز اللي أغلي منك.
اردف بنبرة خفيضة: انا عاوز شهدك عاوز اختك يا يزن.
صدم يزن من هذا الشخص و من أين يعرف أخته و كيف يعرف اسمه و الأهم كيف يعلم لقبها و لا أحد يعلمه باستثناء عائلتهم و ملك.
نطق يزن بحدة: عاوز اختي ازاي يا حيوان انت ده انا ادفنك مكانك قبل ما تفكر فيها حتي.
فهد بنبرة مخيفة: تؤتؤتؤ لا يا يزون كده تزعلني منك و انا لو زعلت شهد هي كمان هتزعل اوي اوي يعني.
يزن بحدة: انت بتددني باختي يا جبان.
فهد باستخفاف: لاء يا يزون اخص عليك أنا أهددك يا شيخ عيب عليك.
اردف و هو يقف بجانب يزن ويضع يد علي كتف يزن و الأخري علي فكه كأنه يفكر 🤔: بس تعالي كده نفكر. مع بعض و لنفترض كده مثلاً مثلاً يعني اختك تبقي راجعة من المستشفي هوب تخبطها عربية تطلعها فوووق و تنزلها متكسرة تروح فيها يا عيني أو استني كده السفاح اللي بتجيلها الحالات اللي بيقتلها تبقي هي حالة من بتوعه.
ثم أكمل بحماس حتي ظنه يزن مجنون: أو تكون ماشية في أمان الله يقوم شوية ناس خاطفينها مسفرينها بره تشتغل ع******
أو تكون طالعة علي سطح المستشفي زي ما بتحب تلاقي نفسها نزلت بس روحها طلعت فووووق اوووي.
شحب وجه يزن بشدة فأردف فهد بحماس: هاه ايه رأيك قولي حبيت أي واحد فيهم عشان نشوف هيتنفذ إزاي مع بعض.
صرخ به يزن بشدة: انت مجنون و الله العظيم مجنون حد يعمل اللي انت بتقوله ده انا مش قادر اصدق انت بني آدم مريض انا لو وافقت أديك أختي أببقا بموتها بإيدي أنا أعرف أحمي أختي بنفسي.
فهد بخبث: بس كانت حلوة السلوبت الكت القصيرة اللي كانت شهد لبساها دي و لا شعرها ااه ريحته تقتل و لا شفايفها …
عند هذا الحد لم يستطع يزن التحمل أكثر فأمسكه من تلابيبه و ضربه بشدة وهو يصرخ بأنه سيقتله حتي تجمع عدد من الأطباء عليهم و استطاعوا الفصل بينهما ففهد لم يتلقي الصربات فقط بل كان يسدد ضربات أقوي منها فهو ليس بالخصم السهل جذب الأطباء و الممرضون كل منهم بجهة و هم يحاولون السيطرة عليهم.
صاح يزن بهياج: هقتلك يا كلب لو قربت من اختي هموتك يا زبالة.
صاح به فهد: هاخدها يا يزن وهتبقي بتاعتي بتاعتي انا بس فاهم شهد هتبقي ملكي.
صرخ به يزن: متجيبش سيرتها علي لسانك يا حيوان يا زبالة انت.
ثم صاح بالممرضين: سيبوني اموته الحيوان ده سيبوني.
صرخ فهد في المقابل: سيبوه و سيبوني خلونا نشوف مين اللي هيموت مين.
: بسسسسسسسسسسسسسس.
توقف الجميع علي صوت صراخ فالتفتوا جميعاً نحو مصدر هذا الصوت الذي لم يكن سوي شهد التي تبكي بشدة و تستند علي ملك توجهت ناحية يزن و ارتمت في احضانه و اخذت تبكي بشدة.
فزع يزن و اردف: مالك يا شهد فيكي ايه يا قلب اخوكي متخافيش محدش هيقربلك هحميكي منهم.
شهد باختناق: عاوزة امشي من هنا يا يزن عشان خاطري.
يزن بحنية تنافي الوحش الذي كان عليه منذ قليل: حاضر يا قلبي يلا بينا.
رفعت و جهها من أحضانه فصدمت من هيئته المبعثرة و الكدمات التي تملأ وجهه و الدماء المنتشرة علي ملابسه شهقت بفزع و اردفت: مين اللي عمل فيك كده.
سحبت يده و: تعالي معايا.
يزن بهدوء: يا شهد انا كويس دول شوية كدمات و هيروحوا لحالهم.
شهد بصرامة: هششش مش عاوزة اسمع صوتك اقعد هنا لحد ما اجيب علبة الاسعافات اشوف جروحك دي.
ذهبت من أمامه تحبس دموعها فتنهد بتعب و تأوه بألم رفع رأسه للأعلي وجد ملك تنظر له بألم و دموعها تنساب بصمت.
صدم من مظهرها: مالك يا ملك فيكي ايه.
لم تنطق كلمة واحدة و جلست بجانبه و اردفت بصوت مبحوح من بكائها: بتوجعك.
يزن: هي ايه دي.
تلمست ملك الكدمة التي في وجهه: دي بتوجعك.
يزن بتخدر: كانت بتوجعني بس دلوقت لاء.
ملك بخجل و هي تسحب يدها: طب الحمدلله.
يزن بمشاكسه: الله ايه ده انتي مكسوفة و لا ايه امال مصدرالنا الحاج طلبة ليه.
ملك: تصدق انك بارد و انا اللي كنت خايفة عليك  حلال فيك الخريطة اللي في وشك دي.
يزن: بجد كنتي خايفة عليا اه انا لو مت دلوقت هبقا مرتاح.
انفجرت في البكاء: متقولش كده هعمل ايه من بعدك.
لم يتحمل يزن دموعها فجذبها بشدة لاحضانه: بس يا ملك متزعليش يا روحي بس.
ملك و هي تتعلق بقميصه: متجيبش سيرة الموت الموت تاني مش هياخدك مني زي مليكة مش هتسبني زيها ااااه يا مليكة شوفي اختك حصلها ايه من بعدك مش انتي عارفة إني معرفش اعيش من غيرك ااااه طب خديني عندك يا ملييييكة.
نزلت دموع يزن بدون إرادته علي محبوبته التي ألمتها الأيام و حالها بعد وفاة توأمها و رفيقة روحها شقيقتها مليكة.
ملك بقهر: سابتني لوحدي يا يزن سابتني و هي عارفة اني مبحبش اقعد في مكان هي مش فيه هي عارفة إني ضعيفة طب مين اللي هياخد باله مني و مين اللي هيجبلي حقي ااه خديني معاكي يا مليكة يا اختيييييي.
يزن بألم: بس يا ملك اهدي هي دلوقت في مكان احسن و بعدين لو شافتك و انتي بتعيطي كده هتزعل منك مش هي مبتحبش تشوف دموعك.
مسحت ملك دموعها بعنف و اردفت: اهو مش هعيط خلاص.
بدأت بالبكاء ثانية: وحشتني اووي يا يزن وحشتني و نفسي اشوفها.
يزن: ادعيلها يا ملك ادعيلها يا روحي عيلها ملك ملك.
رفعها من احضانه وجدها قد غفت فضمها لقلبه بشدة.
عند شهد و هي في طريقها إلي يزن و عندما وصلت وجدته محتضنا ملك و يحاول تهدئتها فتراجعت للخلف و هي تدعوا الله أن يوفق بينهما كانت علي وشك الالتفات إلا أنها وجدت شخصا ما يدفعها علي الجدار و يكمم فمها بيده.
فهد بهسيس: ازيك يا شهد وحشتيني اووي.

يتبـــــــــــــــــــــــــــــــــع
ازيكم وحشتوني المهم ايه رأيكم في الشخصيات شهد…فهد…يزن …ملك ياريت تقولوا رأيكم في الكومنتات.
Enjoy sweets😘😘
ده فهد:-

دي شهد ( تخيلوها بحجاب )

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

دي شهد ( تخيلوها بحجاب )

دي ملك (تخيلوها بحجاب😅😅)

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.


دي ملك (تخيلوها بحجاب😅😅)

دي ملك (تخيلوها بحجاب😅😅)

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

ده يزن

ده يزن

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.
طفلة قلبت كياني  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن