"Bro, aku dah jumpa" Luis tiba-tiba masuk ke dalam office Izz. Oh ya, lepas berada dalam special room tadi Izz bawa aku pergi ke office dia. Tempat dia bekerja dulu.
Aku memerhatikan Luis. Dia kelihatan cemas dan excited at the same time. Ada apa ni?
"What?" Izz tanya.
"That boy yang - " Luis kematian kata-kata selepas pandang aku.
"It's ok, Luis. Just say it" Izz menyuruh Luis menyambung percakapannya.
"Aku dah jumpa maklumat about that man yang ganggu Aira dekat bilik hotel tu. Spy aku cakap now dia dah bertolak balik ke Malaysia" Kata Luis.
Aku terkejut, so-
"He's Malaysian?" Aku tanya.
Luis mengangguk. Aku pandang Izz. Dia bersandar pada kerusi officenya itu dan meraup mukanya. Stress.
"What the hell that boy want? Sampai Spain dia kejar?" Izz tanya lagi.
"Yes. Nampaknya, dia memang betul-betul nak Aira and you should know that he's not alone. He's from one of a biggest gangster group in Malaysia" jawab Izz.
Berdebar-debar jantung aku mendengarnya. Aku melihat Izz dia sedang tersenyum sinis.
"So again huh? I'm dealing with gangster again?" kata - kata Izz buat aku rasa serba salah. Tak pasal-pasal dia terlibat sekali.
Kenapa aku?? Diorang tu siapa dalam hidup aku? Kenapa diorang nak aku? Perlu ke diorang kacau hidup aku?? Tapi kenapa baru sekarang?
Urgh! Letih aku fikir pasal benda ni!"Dia datang Spain ni sorang-sorang ke? " Izz tanya Luis.
"Nope. He come to Spain with four others. But we can't detect them" jawab Luis.
"They will die as long as I come back to Malaysia. Good, Luis. Teruskan stalk diorang" arah Izz kepada Luis. Luis hanya mengangguk dan beredar keluar.
Aku menggigil. Takut mula menguasai diri. Apa-apa pun boleh berlaku lepas ni. One of the biggest gangster group?! Apa kena mengena Aku dengan diorang? Eish! Diorang nak apa?! Nak duit? Nak aku? Mana satu diorang nak ni???
"Come on, el carino" Izz tiba-tiba sahaja ada depan aku. Bila masa tah, aku pun tak perasan. Dia sedang menghulurkan tangannya.
"Nak pergi mana?" Tanyaku
"We have so many things to do in Spain daripada nak fikirkan about this problem. Come on, dia dah balik Malaysia. We're save now" jawab Izz.
Oh ya! Betul jugak! So aku boleh sambung honeymoon lah ni kan? Aku tersenyum lega. Tangan Izz aku sambut dengan gembira.
"So, abang nak bawa Aira pergi mana?". Tak sabar ni nak jalan-jalan.
"Funfair? Shopping mall? Historical place? Beach? Garden? 5 star restaurant? Which one? " Izz tanya aku balik. Amboi! Banyak! Tapi-
" All " jawabku. Yelah, peluang sekali seumur hidup. Bila lagi aku dapat jejak Spain kan??
"Nice. You look excited for our first date" kata Izz. Eh mestilah! First date dengan husband will be the most unforgettable moment.
"Of course! I like do anything with you" jawabku yakin!
"Good. Let's go, el carino" Izz membawaku keluar dari officenya.
________________________
Ikan-ikan di dalam kolam aku tenung. Tenang betul suasana dekat garden belakang mansion ni. Oh, ya aku baru tahu yang ni hanyalah mansion tapi diubah suai rupanya dan suasananya seperti berada dalam Istana. Maklumlah, Abuela kan from keluarga diraja dari Spain. Dapat pula Abuelo yang berketurunan raja juga. Memang patutlah decorate rumah macam Istana tapi tempatnya memang lapang. Macam mansion ni je yang ada di sekitar sini.
YOU ARE READING
My Hero Mr CEO
RomanceAira Qaisara Dan Adira Soffya, kakak Aira sudah dijaga oleh Tokma mereka sejak kecil lagi selepas pemergian ibu dan ayah mereka. Tetapi Aira merasa sangat pelik dengan sikap Tokma dia yang tidak pernah menceritakan tentang parents Aira dan Adira . A...