"Ok tak?" Tanyaku sambil memegang pasu bunga yang bewarna putih.
"Perfect!". Izz memerhati dengan teliti pasu bunga yang aku letak di sudut ruang tamu itu.
Aku senyum puas! Selesai sudah kami menghias rumah dari pagi sampai lah tengah hari. Tapi tak perlu juga nak hias banyak-banyak. Semuanya dah perfect dan tersedia! Gambar kahwin aku dengan Izz yang diframekan dengan saiz frame yang besar telah digantung di dinding ruang tamu.
Tak pernah aku sangka rumah sebesar ini yang akan jadi milik aku suatu hari nanti. Aku ingat hidup aku hanya bersederhana sahaja walaupun selepas aku berkahwin nanti. Yelah, dari dulu aku expect yang aku betul-betul akan berkahwin dengan Syafit. Syafit pun sederhana orangnya. Tak kaya tak miskin.
Ternyata semuanya berubah. Suami aku sekarang lebih dari seseorang yang bergelar millionaire. Dia ada segalanya dan aku tak ada satu apa pun. Cuma Qaisarah's Boutique je lah sumber rezeki aku dari dulu.
"Thank you abang, for this amazing and beautiful house" aku berterima kasih kepada Izz yang berada di sebelah aku.
"This is our heaven now" jawab Izz dengan senyumannya. Handsome!
"Promise me"
"Promise what?" Izz tanya.
"No more suprise" jawabku. Aku tak nak lah dia nak suprisekan aku lebih - lebih. Yes, dia suami aku tapi aku still tak nak susahkan dia.
"Well, I think you need to deal with it for the rest of your life" jawab Izz pula. Haih! Bukan apa tapi penat nak terharu and melting setiap hari. Dapat suami handsome pun cukuplah untuk buat jantung aku berdebar setiap hari. Tambah lagi dengan suprise. Kau rasa?
Silap-silap masuk ICU aku sebulan sekali. Sebab apa? Oksigen tak cukup. Sebab apa oksigen tak cukup? Sebab suami sendiri. Haha.
Ting tong! Bunyi loceng menyedarkan aku.
"Kejap, Aira bukakan pintu" Terus aku pergi ke arah pintu rumah. Terasa pelik sebaik sahaja aku sampai di hadapan pintu. Mana tombol?
Aku pandang Izz. Dia dah tersengih - sengih dari jauh. Izz melangkah datang ke arah pintu.
"Honey, sorry for not telling you but you just need to push the button" kata Izz sambil menekan butang merah yang berada di dinding.
Lah, mana lah aku tau. Patutlah tak ada tombol.
Akhirnya, pintu terbuka sendiri. Nampak lah wajah Arman. Haih, nasib baik aku memang dah pakai tudung sarung dari tadi. Aku melihat di sebelah Arman. Seorang perempuan?
"Hye, love birds!" Tegur Arman.
"Waalaikumsalam" jawab Izz.
Arman terdiam. Haha sentap lah tu.
Aku memandang perempuan yang berada di sebelah Arman pula. Berpakaian terdedah dan nampak gaya mungkin dia seorang chinese?
Tiba-tiba perempuan itu memandangku juga. Nak buat apa ni? Salam? Senyum?
Mata perempuan tu nampak terkejut memandangku tapi sekejap sahaja. Wajahnya kembali normal.
"Come in" Izz mempelawa mereka masuk ke dalam rumah dan duduk di ruang tamu. Aku mengambil tempat di sebelah Izz.
"Alicia dah ada ni. Jom lah. Aku nak cepat ni. Kerja kat office pun banyak sejak kau pergi honeymoon" kata Arman.
So nama perempuan tu Alicia?
"Honey, this is Alicia Claire. She is.. urm- " Izz memandang Alicia. Wajah Alicia kelihatan sedikit pucat.
"She is?" Aku tanya Izz. Kenapa aku tak sedap hati ni?
YOU ARE READING
My Hero Mr CEO
Любовные романыAira Qaisara Dan Adira Soffya, kakak Aira sudah dijaga oleh Tokma mereka sejak kecil lagi selepas pemergian ibu dan ayah mereka. Tetapi Aira merasa sangat pelik dengan sikap Tokma dia yang tidak pernah menceritakan tentang parents Aira dan Adira . A...