Bab 42

241 5 0
                                    

"Don't worry, mama. I will take care of my wife. She will be fine" kata Izz. Mama call Izz pagi - pagi lepas dapat tahu yang hari ni geng- geng Tiger nak
datang.

Tiger? My grandpa? So today I will meet my grandpa for the first time.

My grandpa yang cuba untuk bunuh aku? Culik aku?

"Honey" Izz memanggilku. Sejak bila pula dah habis call dengan mama?

"Yes, abang?" jawabku.

Dia mendekatkan dirinya. Wajahku diusap lembut. Dahiku pula dikucupnya.

"Abang ok tak ni? Tiba - tiba je?" Pelik aku dibuatnya.

"Lah, I kiss my wife pun pelik ke? Tak boleh?" Tanya Izz.

"Bukan tak boleh, tapi yelah kenapa?" Haih lah, tanya je pun.

"Saje je, abang kiss. Dah ada wife nak kiss, abang kiss la. Then, Aira nak abang cium dinding? Boleh, honey" jawab Izz.

Aku terhibur mendengar jawapannya. Kalau aku suruh dia cium dinding betul- betul kang baru tau. Eh tak boleh, aku jealous!

"Hahaha, abang ni! Aira tanya je. Nak sangat ke cium dinding?" Aku tunjuk dinding bilik kami.

"Kalau honey tak bagi abang kiss, terpaksa lah dinding as second choice" jawab Izz lagi.

Aku tergelak sekali lagi. " No, tak boleh!"

"Why?" Tanya Izz.

"Aira jealous" jawabku sambil bersilang tangan di dada.

"Wait, dengan dinding pun nak jealous? Susah lah macam ni" kata Izz sambil membutang kemeja putihnya.

"Of course lah. Dengan semua benda Aira jealous! Aira je yang boleh dapat kiss dari abang tau" aku bagi warning awal - awal.

Tie lehernya aku lilit kemas di leher Izz.

"Sorry, honey. It won't never happen. You need to share me with others" kata Izz.

Aku mula pelik. "Maksud abang?"

"Yes, you need to share me with others. They will be part of our family. Maybe one, two? Three? Or four?" Jawapan Izz berjaya buat aku tarik tali lehernya seketat yang mungkin.

"Say it again" ugutku.

"Ah, Aira! It's a jokes! Sorry!" Izz merayu.

Haaa tau pon! Bergurau lagi benda yang tak kelakar dengan aku kan?

Aku melonggarkan kembali Tali lehernya. Izz segera mengambil nafasnya yang tersekat - sekat.

"Damn, honey. You're bad" kata Izz

"I'm not bad. Aira tak suka abang bergurau macam tu. Abang ingat kelakar?" Mood aku tiba - tiba jadi tak betul dah. Semua salah Izz!

"Hey, sayang look at me" Dia memegang kedua bahuku.

"Tak nak" jawabku. Mata masih lagi memandang sekeliling bilik. Mana- mana je lah asalkan bukan mata Izz.

"Look at me" arah Izz lagi.

"No" jawabku masih berkeras.

"Aira Qaisarah" panggilnya sedikit tegas tapi masih terselit kelembutannya.

Mataku perlahan - lahan memandang wajah Izz. Mata birunya. Dah lama aku tak tatap lama- lama mata Izz.

Rasa tenang mula hadir. Setiap kali aku tenung matanya, pasti akan rasa tenang. Mungkin sebab warnanya biru seperti lautan. Laut mampu berikan kita ketenangan kan? Macam tu lah mata Izz.

My Hero Mr CEOWhere stories live. Discover now