Jam loceng yang berada di atas rak sebelah katilku berbunyi. Aku mencapainya sambil mata masih tertutup rapat.
Jam menunjukkan pukul 6 pagi.
Tiba2 pintu bilikku diketuk.
"Airaaaa bangun airaaa! Airaaa!"
Sudah terang lagi bersuluh, tak lain tak bukan, itu suara kakak kandungku. Setiap pagi ketuk pintu bilik aku macam nak roboh sebab ajak solat jemaah. Tak bole ke ketuk pelan2 ? Aku ni tak ada la susah sangat nak bangun mcm perempuan2 luar sana tuh , ehe .
"Yeeeee bangun la ni! " jawabku.
"Cepat2, solat jemaah sama2, akak tunggu dekat bilik akak, jangan lambat !" jerit dia.
"Yelahh! Ok ! 5 minutes "
Aku segera bangun dari katil, pergi ke toilet dan bersiap sedia untuk solat.
___________"Aamiin , aamiin, ya rabbal a'lamin"
"Hmm, kak. Hari ni akak nak interview kerja kan? " tanyaku
"Haah.. doa2 la akak dapat kerja dkt syarikat tu. "
"Akak yakin dengan keputusan akak ? Nak kerja dekat situ ? "
"InshaAllah semoga semuanya dipermudahkan"
Aku mengambil tangan kanan dia dan mengusap lembut.
"I hope that everyone dekat syarikat tu bole terima akak dgn seadanya. Hope tak ada lagi org yg busuk hati dgn akak sampai boleh jatuhkan akak mcm dkt syarikat lama akak dulu tu. Remember that I always be with you. Akak je family yg Aira ade skrg ni."
Aku melihat kakak aku tersenyum. Terharu agaknya.
"Thank you Aira, I will take care of myself , Aira pon take care ok"
"Of course I will !" balasku.
____________
"Kau biar betol Man ?? Why dont you tell me earlier?! Kau tau tak aku belom siap satu ape pun ? Kau sendiri cakap semalam aku takde apa apa meeting hari ni kan ? You serious?! "
"Ye, Izz serious ni! Pukul 8. Aku mintak maaf weh, aku terlepas pandang."
Tengku Izz Adrian melihat jam dinding yang berada dalam biliknya. Pukul 7:20
"Hm yelah, Man. I will try my best nak sampai office dengan segera. But please dont repeat the same mistake again. I dont like making trouble while working, okay? "
"Ok, Izz. I'm sorry dude."
"Give me an hour"
Panggilan dimatikan
____________
"Aira,enjin kereta akak tak bole start la.Eish baru seminggu yg lps tau akak service, ape pulak masalahnye ni ! Ya Allah time mcm ni la nak buat hal ! "
"Haaa akak tumpang la aira, jgn la serabut sangat ish ! Nak interview kerja kena happy2"
"Tak susahkan ke ? Tak lambat nak pergi kerja? "
"Tak lah, aira kan boss. Lambat pon bukan kena buang kerja pon, siapa nak buang aira pulak? "
"Hm yelah yelah, cepat la"
___________
Aku dan kak Dira sampai di depan sebuah bangunan yang tinggi dan besar. Aku terpegun.
Bangunan itu tertulis Empire Holding
"Kak, aira nak ikut masuk skali. Mcm best je ? "
"Haaaa bole, jom la"
Kami Pon masuk ke dalam bangunan yg serba moden itu. Aku terpegun dgn keadaan sekeliling. Wah wah mcm tak pernah tengok bangunan ye. Jakun sungguh !
YOU ARE READING
My Hero Mr CEO
DragosteAira Qaisara Dan Adira Soffya, kakak Aira sudah dijaga oleh Tokma mereka sejak kecil lagi selepas pemergian ibu dan ayah mereka. Tetapi Aira merasa sangat pelik dengan sikap Tokma dia yang tidak pernah menceritakan tentang parents Aira dan Adira . A...