" I'm sorry, Izz. I swear to god, i dont know anything about this camera" kata Alicia meyakinkan Izz sekaligus cuba untuk yakinkan kami semua juga.
" Then how can Alicia?? You nak cakap benda tu tiba tiba ada dekat phone tu ke??" Izz membantah.
" No. I think, they put it time mereka ceroboh rumah I ! I swear I didnt know anything. Percayakan I Izz. I ikhlas ada dekat sini untuk tolong Aira juga. I sedar kewujudan I dekat rumah ni, family ni. I just want to save the daughter of my brother" Alicia merayu.
" Thats kinda make sense, bro. I think the same thing" sambung Arman.
" Again?? We gonna trust her again??" Izz seakan masih tak berpuas hati.
" Why not?? She has go this far untuk tolong kita. Fikir kalau betul dia tolong kita and then kita buang dia. I'm very sure the family gonna kill her bro. Alicia je yang tau titik kelemahan diorang dan siapa dorang. We do need her bro" sambung Luis pula.
Izz mengeluh.
" Tapi apa apa pon, kita kena tanya pendapat Aira. Dia hampir kena culik. Is it okay with her kalau Alicia still want to be with us? " sambung Tiara pula.
Dah semua pandang aku.
Aku terdiam. Aku put trust dekat orang?? jauh sekali.
Tapi Alicia je la yang boleh tolong aku untuk aku tahu siapa ayah aku sebenarnya dan mana dia pergi.
Jawapan yang paling aku tunggu sepanjang aku hidup. Aku takkan sia siakan.
" I'm okay with it. As long as its not her that trying to kill me. She did once but that was terpaksa. Now, she with us. Kita perlukan Alicia. We need to protect her too" jawabku.
Izz termenung seketika. Aku mula mengusap bahunya. Cuba untuk meyakinkan Izz.
" Alright. We give one more chance. Tapi kalau lepas ni I dengar lagi pasal you, Alicia. You know what will happen. I am warning you! And this is my very last!" amaran keras diberikan untuk Alicia dari Izz.
Alicia mengangguk lega.
____________________Aku menikmati suasana malam di dalam kolam renang. Tenang betul rasa dapat berenang malam malam ni. Sejuk pulak tu.
Bestnya view dekat sini. Boleh nampak semua benda. Bangunan, lampu jalan, kereta sesak lalu lintas. Maklumlah rumah atas bukit.
" Honey" Terus aku pusing belakang lepas dengar suara Izz panggil namaku.
Aku senyum manis.
" Are you serious?? You just wear this swimsuit and freehair?" Izz meragui cara pemakaianku.
" Dont worry, abang! Semua dah tido and I have warning everyone jangan kacau Aira nak swimming" jawabku.
Dia risau Luis dengan Arman nampak aku swimming lah ni.
" Its already 1:30 a.m honey. Honey patut tengah temang abang tido sekarang ni" kata Izz lagi.
" Alah, abang. Pergilah dulu nanti Aira naik la" jawabku.
Tapi terusku terdiam bila nampak Izz terus menyilangkan tangannya di dada dan merenung tajam ke arahku.
Aku berenang ke arahnya.
" I'm sorry abang. Okay, 5 minutes more please? And then Aira teman abang tido" pujukku.
Izz meletakkan kotak yang berada di tangannya kebawah. Dia membuka tshirt putihnya dan seluar jeans coklatnya itu.
Tanpa sebarang kata - kata dia terus terjun ke dalam kolam renang.
Aku tersenyum melihatnya. Tadi kata nak tido, know know dalam kolam dah.
YOU ARE READING
My Hero Mr CEO
RomanceAira Qaisara Dan Adira Soffya, kakak Aira sudah dijaga oleh Tokma mereka sejak kecil lagi selepas pemergian ibu dan ayah mereka. Tetapi Aira merasa sangat pelik dengan sikap Tokma dia yang tidak pernah menceritakan tentang parents Aira dan Adira . A...