Permandangan dari balkoni bilik Izz dan aku sangat lah cantik. Disebabkan mansion ni terletak di atas bukit, aku boleh nampak hampir separuh bandar madrid.
Tiba - tiba rasa sesuatu melingkari pinggang rampingku dari belakang. Tak payah toleh dah tau siapa.
" Dont you feel cold ?" tanya Izz.
" A bit, but Aira suka ambil angin bila waktu malam" jawabku.
Izz hanya membalas dengan senyuman manisnya.
" Still mad at me honey?" tanya Izz lagi.
Dan baru lah aku sedar sebenarnya aku tengah merajuk dengan dia.
Sebab apa?
Time Alicia naik tangga tadi dia hampir terjatuh and at the same time Izz la yang nak kena ada dekat belakang dia. Jadi siapa lagi manusia yang nak kena sambut Alicia kalau bukan laki aku?
Aku yang dekat sebelah Izz pulak terpaksa la menonton drama tak berbayar. Terus aku naik atas kunci bilik tadi.
Jealous? of course laaa! Izz tu husband aku. Layak la aku nak jealous.
" Honey? " Izz panggil aku.
" Aira nak tidur " jawabku dan terus menuju ke katil.
" Heyy honey " tanganku ditariknya sebelum aku sempat mendaratkan punggung di atas katil.
Aku pandang Izz. Izz pandang aku.
" You cant sleep " kata Izz. eh eh dia ni.
" Why not?! " jawabku sambil angkat kening sebelah.
" Answer me first honey. still mad at me or not?" tanya Izz lagi meminta kepastian.
Aku hanya mendiamkan diri. biar hati yang berbicara. Mataku enggan memandang Izz.
Tapi serta merta daguku dinaikkan oleh Izz supaya mata kami bertentangan.
" Dont you dare look at anywhere else while i'm here standing infront of you. Look at me" Izz memberi amaran dalam kata katanya.
Matanya aku tenung. Kalau macam ni nak merajuk pon tak jadi bila nampak mata cantik dia.
Izz pun tenung aku sedalam dalamnya. cuba membaca isi hati aku.
" Okay, so the answer is yes" bingo! Izz dah dapat jawapan!
" Dah tau kan? haa so dah boleh la bagi Aira tidur" jawabku dan terus berpaling ke arah katil semula.
Tapi genggaman di tangan makin dieratkan.
" Lets settle this" kata Izz.
Mukaku mula berkerut.
" Lay on the bed" kata dia lagi.
Dari berkerut bertukar terkejut.
" For what?!" tanyaku seperti membantah.
" Trust me, honey. just obey with my instruction" jawab Izz.
Dengan perasaan ragu ragu aku membaringkan diri di atas katil. Baju tidurku yang sedikit terdedah itu aku betulkan sedikit.
Izz mula menghampiriku. Dia perlahan - lahan menindihku.
Jantung aku mula tak menentu arah. Walaupun bukan pertama kali, tapi dia masih mampu buat jantung aku gila setiap kali kami bersama.
" Do you trust me?" tanya dia.
Aku hanya mengangguk.
" How much?" tanya Izz lagi.
Aku terdiam. Betul juga, berapa banyak aku percaya dia?
Tiada jawapan.
Izz mula bermain dengan rambutku. Dan turun ke bahagian muka. Setiap bahagian dibelainya dengan lembut. Aku hanya membiarkan apa yang Izz buat padaku.
YOU ARE READING
My Hero Mr CEO
RomanceAira Qaisara Dan Adira Soffya, kakak Aira sudah dijaga oleh Tokma mereka sejak kecil lagi selepas pemergian ibu dan ayah mereka. Tetapi Aira merasa sangat pelik dengan sikap Tokma dia yang tidak pernah menceritakan tentang parents Aira dan Adira . A...