Bab 24

190 7 0
                                    

Dua minggu aje lagi aku akan bergelar isteri. Makin hari, Makin nervous aku dibuatnya. Tak berhenti memikirkan hidup aku nanti bila dah digelar isteri orang. Layak ke aku? Bersedia ke aku nak jadi seorang isteri yang bertanggungjawab?

Wajah Izz menyapa ruang minda. Macam tak percaya aku akan berkahwin dengan dia. Seorang lelaki yang mempunyai sifat responsible, stick to the words and intense at the same time. Tapi aku pernah juga nampak other side dekat Izz yang orang lain tak nampak. Selain dari sifat tegangnya itu, aku tahu Izz seorang yang playful and know how to joke.

"Aku rasa aku tak boleh teman kau lah nak pergi studio Kak Effy" suara Tiara tiba-tiba muncul.

"Lah kenapa??"

"Banyak lagi kerja dekat butik. And aku still tengah try hard cari idea untuk design baju wedding kau" jawab dia.

"Alah, buat simple-simple je"

"No way! It's your biggest day, Aira! Lagi-lagi kau bestfriend aku kan. And you have your own boutique. Ramai mata yang akan pandang kau nanti. Izz dengan Kak Effy tu dah lah bukan calang-calang orang. So you must look beautiful than ever that time" kata Tiara lagi. Aku termenung.

Tiada jawapan. Sunyi dan sepi.

"Aira? Kau ok tak ni?" Tanya dia.

"I'm fine. Aku just risau kalau wedding aku nanti jadi macam hari pertunangan aku. Tak guna juga buat majlis besar-besar tapi last-last..hm" jawabku. Sejujurnya memang aku risaukan tentang ni. Aku tak nak dimalukan lagi.

"No! Kau tau Izz bukan macam Syafit. Aku percaya dia. Then kau patut percaya dia lebih lagi! Kau untung Aira. Kau dapat lelaki yang hampir sempurna dekat dunia ni. Or maybe completely perfect. Tak ada benda yang nak dirisaukan. Dah lah weh, kalau kau tak nak bagi aku je!"

Aku tergelak dengar apa yang Tiara cakap. "No, I'm not gonna share him with anybody. He's mine"

"Oh oh, not yet. Aku still ade chance! Welk!" Kata Tiara lagi. Aku menghadiahkan jelingan untuk dia.

"I'm joking! Kalau tak nak aku rembat, jaga elok elok!" Sambungnya lagi. Aku senyum.

"Yeye! Ok!" jawabku.

______________

Aku memakirkan kereta depan pagar studio Kak Effy. Lantas aku keluar dari kereta inspira aku. Tangan mencapai butang loceng yang berada di tembok tepi pagar.

Tiba-tiba tanganku direntap. Aku memandang gerangan tersebut. Dia memakai topeng yang hanya menutup bahagian mata dan hidung sahaja. Aku teliti lagi dirinya. Seorang lelaki.

Aku menggigil ketakutan.

"Well, baby. You're strong. You still alive" katanya.

"I'll never dead because of you. Who are you?!" Balasku. Aku menarik sendiri tangan kananku supaya terlepas dari genggaman lelaki misteri itu tapi gagal. Dia lebih kuat. Ya, dia kuat sebab dia seorang lelaki.

"Follow me" katanya.

"No way! Aku tak kenal siapa kau!" Makin kuat aku menarik tanganku, makin kuat dia genggam.

"Auch! Lepaslah! Sakit!" jerit aku sedikit kuat.

"Don't break your promise!" Katanya pula.

"What promise?!"

"Give yourself to us!" Jawabnya. Aku pelik. Seriusly?! Aku ada janji macam tu dengan dia?!

"No! It nonsense! Kenapa pula saya nak serahkan diri saya dekat orang lain! It's crazy!" jawabku. Aku cuba pertahankan diri.

My Hero Mr CEOWhere stories live. Discover now