stereotypy

887 77 126
                                    

Wiecie co pomówmy o stereotypach w fanfiction - bo jest ich dość sporo czyli materiału nie zabrakło. Dziwi mnie, że za bardzo się o nich nie rozpisywałam. Trzeba ten błąd koniecznie naprawić.

Postacie w fanfiction są bardzo mocno stereotypowe. Zacznijmy od początku czym jest streotyp. 

Stereotyp jest to nadmierne uogólnienie, generalizacja, schemat poznawczy, który przyjęty może być przez jednostkę w wyniku własnych obserwacji, przejmowania poglądów innych osób, wzorców przekazywanych przez społeczeństwo, może być także wynikiem procesów emocjonalnych (na przykład przeniesienia agresji). Stereotypy mogą być negatywne, neutralne lub pozytywne, chociaż najczęściej spotyka się wyobrażenia negatywne.

Stereotyp jest przekonaniem zbiorowym – jest to przekonanie żywione przez pewna grupę ludzi: mianem „stereotypu” nie można określić przekonania – spełniającego wszelkie pozostałe kryteria – żywionego wyłącznie przez jedną osobę. Jest wyrażany w zdaniu ogólnym (na przykład „[Wszyscy] Polacy są nieporządni”).

Nie będzie stereotypem przekonanie ogólne, lecz prawdziwe lub – ogólne, fałszywe, ale uzasadnione. Stereotyp to fałszywe i niedostatecznie uzasadnione a dotyczące pewnej grupy osób (nadgeneralizacja) przekonanie zbiorowe, zwykle niewrażliwe na argumentację.

Mówi się także o stereotypach narodowych, czyli wyobrażeniach dotyczących innych narodów. My ponosimy o stereotypach pod kątem postaci. Na pierwszy ogień idą główne bohaterki które można podzielić na parę kategorii.

a) bad bitch

Nie jest jak inne dziewczyny, bo jest alternatywna. W przeciwieństwie do innych dziewczyn ma zainteresowania, jest piękna a nie przykryta szpachlą makijażu.  Uważa się często za feministyczny wzór podczas kiedy wspiera kulturę gwałtu.

b) życiowa ofiara

Najczęściej kujonka, chodząca w sweterkach która się wszystkiego boi. Najczęściej ma patologiczną rodzinę bądź bogatych rodziców mających ją gdzieś. Źle przedstawia problemy psychiczne związane z byciem ofiarą przez większość życia. Również na każdym kroku podkreślają jak to nie jest wyjątkowa.

c) bogini

Jest najbardziej atrakcyjną postacią w fanfiction i tylko homo faceci na nią nie lecą. Wszystko jej wybaczają ze względu na to, że jest atrakcyjna. Nie ma przeważnie cech charakteru jedyne co posiada to wygląd. Ewentualnie jest czymś między powyżej wymienionymi typami.

Czas na postacie drugoplanowe

a) kujonka

Pupilek nauczycieli, laska którą nienawidzą tylko dlatego, że się dobrze uczy bo ma jakieś ambicje w życiu. Nosi okulary, że duże swetry, często nieatrakcyjne bo tylko sue może być atrakcyjną kujonką.

b) plastik

Platynowa blondi z solarium, nosi mocny makijaż, ubiera się sukienki krótkie najczęściej różowe, markowe. Ma powodzenie u płci przeciwnej za które Mary Sue jej nie lubi - w obie strony tak działa. Najczęściej ma sztuczne cycki bądź botoks. I jest uznana za złą zanim jeszcze coś takiego zrobi.

c) przyjaciółka bohaterki

Często jest tą szaloną, raczej streotypową dziewczyną. Fanka komedii romantycznych, zespołu o którym jest fanfiction, imprezowiczka. Najczęściej blondi. Często finalnie okazuje się być suką.

d) przyjaciel gej

Jest streotypowym gejem który maluje paznokcie, nosi różowy, chodzi na zakupy, flirtuje z każdym facetem jakiego napotka. Jedyny facet który na Sue nie leci.

e) przyjaciel z dzieciństwa

Atrakcyjny chłopak który jest zakochany w bohaterce. Pasujący do "nice guy" który nagle okazuje być śmieciem jeśli bohaterka uczucia nie odwzajemnia.

Teraz typy wybranków serca mamy ich parę - daddy, stepbro, bad boy, womanizer, gangster.

Daddy

Typ w przedziale wieku od dwudziestki wzwyż. Lubi dziewczyny które są dużo młodsze od niego. Bogaty biznesmen który chce znaleźć swoje słoneczko które latając w różowych łaszkach będzie umilać życie, taka którą będzie mógł rozpieszczać.

Womanizer

Typ który najczęściej łączy się z innymi - typ który zmienia laski jak pary markowych bokserek. Jakiś bogaty facet. Nie ma reguły dotyczącej wieku. Najczęściej dla zakładu się zainteresował bohaterką.

Bad boy

Szkolny buntownik który pyskuje nauczycielom, pali fajki, jeździ na motocyklach. Ma gdzieś zasady zdarzają się mu bójki. Łączy się często z wymienionym wyżej. Każdy plastik na niego leci. Skórzane kurtki, złamany łuk brwiowy to charakteryzują go.

Gangster

Jest donem mafii, bo nigdy nie może być niżej. Morduje z zimną krwią w wolnym czasie popija whisky, i zabawia się w klubach nocnych.

Stephbro

Starszy od bohaterki początkowo nienawidzi jej mimo to jest o nią zazdrosny. Nie ma problemu, aby wejść bez koszulki i przepędzić jej adoratora. Najczęściej też jest szkolnym buntownikiem.

Kolejny typ postaci to wróg naszego Garrego Stu który albo jest przystojny podobnie jak on, albo zły. Jest seksistowską świnią nie ma problemu z zgwałceniem kobiety. (Podobnie jak bohater •w•)

To na tyle z typów, a teraz wrócę do marudzenia na bohaterki ff. Które niby są feministkami, a zachowują się gorzej niż nie jeden "zuy facet". Piosenka w mediach jest nie bez powodu. Mam nadzieję, że rozdział się podobał. Do zobaczenia alternatywki 🖤

Edit ; Możecie się do rp zapisać. Mam oc i chciałabym znaleźć dla niej topa (laskę). I chyba otworzę kolejne że dawne dzieję, ale rasy magiczne mityczne etc głośne skrzypce tam grają.

Co mnie wkurza -  wattpadOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz