Przyznam rację, że to co zrobiłam w starych wersjach rozdziałów to było dość nieprzemyślane. Nawet bardzo - praktycznie nie możliwe jest, aby młoda osoba pisała jak doświadczony profesjonalny pisarz. Tu chce przedstawić główne założenie rozdziału które nieco zepsułam porównaniem postaci z opka znajomej do Yenefer.
Zamysłem było porównywanie postaci płaskiej i wielowymiarowej - jako przykładu powinnam dać jakieś opowiadanie z wattpada, a nie książkę napisaną przez dorosłego faceta owszem. Ale ogólny cel to było zachęcenie do tworzenia postaci ciekawych o złożonym charakterze, które nie są schematyczne.
Co do wzrostu - nie uważam, że tworzenie niskich/wysokich bohaterek jest złe. Bohaterki moich opublikowanych powieści (dwie ale usunęłam) miały max 1.60 z tego co pamiętam. Chodzi mi o to, że w większości fanfcition albo jest postać bardzo wysoka, lub niska - nie ma nic pomiędzy. Czuje się trochę jakby była to dyskryminacja osób o średnim wzroście. (Sama tworzę je w różnym wzroście większość w średnim, parę wysokich i parę niskich.)
Oraz jak wspomniałam w rozdziale o idealnym wyglądzie to szkoda, że autorki boją się przedstawiać różne budowy ciała. Zawsze idealnie płaski brzuch, duże piersi, szerokie biodra, długie nogi etc. Nie mówię o dawaniu postaci otyłych - bo wiem że dla wielu są odpychające, i mało jest miłośników takiej sylwetki. Rzadko mogę spotkać postacie o sylwetce kobiecej - ale posiadającej fałdkę czy dwie na brzuchu nie czyniące jej grubą. A jeśli ma być bardzo szczupła to bardziej naturalne jest, że będzie mieć mały biust. Zresztą sylwetka taka jest jedną z tych o której marzy wiele dziewczyn - ale jej praktycznie nie ma w fanfcition. Są oprócz tego różne typy sylwetki - bardziej pełne, szczuplejsze, umięśnione. Oraz figury podstawowe nie tylko klepsydra - gruszka, atletka, jabłko, cegła.
Jest również bardziej szczegółowy podział który był na kanale modowym Złote Tarasy (??) sylwetki OSY. Dla każdego się coś znajdzie. Oprócz tego nie ma różnorodności w karnacji - porcelana albo opalona. Przecież jest tyle odcieni kolorów skóry - u białej może być czerwona trochę, śniana etc.
U mnie w uniwersum najładniejszą postacią z cudownym charakterem jest Giselle Ciel- Ciemnoskóra, anielica, będąca cegłą. Oprócz tego mamy tam opaloną dość Willow Watson będącą gruszką, Abigail jako szerszą klepsydrę, rudą z rumieńcami Angelice, Millie blond jasną klapsydrę i mogę wymieniać w nieskończoność. Nie masz pomysłu na wygląd ?
Wylosuj ! Generatory internetowe pomogą, to samo można zrobić nie tylko z wyglądem ale i miejscem pracy bohaterów, ich kierunkiem, rasą, miejscem zamieszkania. Wyjdź z strefy komfortu, i zrób eksperyment. To co wyjdzie może ci się spodobać do tego stopnia, że zostanie twoim faworytem.
Wkurza mnie jak niektórzy się rzucili, że nie mogę pisać skoro robię błędy - sugerowanie że nie jestem idealna to mam nie oceniać. Idąc tym myśleniem to co nam oceniać przestępców przecież od tego bozia..gdybym chwaliła to by problemy nie było, i nagle oceniać można. Hipokryzja.
Myślenie psycho couple komuś weszło chyba za mocno. Współczuję takim co będą czuć w momencie zderzenia - czy rzeczywistość nie będzie dla nich zbyt brutalna.
Dziś krótko a poza tym mam pytanie - kto oglądał Hazbin Hotel? Ja dopiero niedawno miałam w polecanych, obejrzałam i polubiłam. ( Z drugą animacją autorki poczekam, aż znajdę polskie napisy.)
CZYTASZ
Co mnie wkurza - wattpad
Non-FictionTo są rzeczy które są według mnie irytujące, jest to moja opinia z którą nie trzeba się zgadzać .Ta książka wyraża moje zażenowanie widząc wymienione w niej zjawiska. Staram się czytać komentarze - krytyka zawsze się przyda soo nie rozumiem dlaczego...