Pov Donny
'Ik blijf altijd bij je schat.' Zeg ik en ik zet me stoel tegen het bed aan.
Ik ga terug op de stoel zitten en pak haar hand vast en ik ga tegen het bed leunen.
Na een paar minuten val ik in slaap.
Ik schrik wakker en ik zie Frenkie in de kamer staan.
'We moeten gaan, het bezoek uur is voorbij.' Zegt Frenkie.
'Is goed.' Zeg ik en ik sta op en geef Randy een kus op haar hoofd en loop met Frenkie mee de kamer uit.
Lisa komt naar me toe lopen en geeft me een knuffel, ze laat me los en zegt 'Ze lijkt me echt een lief meisje, Don.'
'Is ze ook.' Zeg ik met een kleine lach.
Matthijs komt naast me lopen en zegt 'We gaan gelijk door naar de toekomst. Lisa, jij kan dan samen met Mikky naar onze training kijken.'
Frenkie draait zich om en zegt 'Dat doet Mikky wel vaker.'
'Is goed.' Zegt Lisa.Matthijs, Frenkie, Carel, Ziyech en ik moeten samen de bal overschieten en dan in het goal proberen te schieten en dan moet Kjell de bal tegen proberen te houden.
Het is me al een paar keer gelukt om te scoren, we zijn nu met partijtjes bezig.
'Jongens, jullie hebben goed je best gedaan. Vrijdag nog een training in de middag en zaterdagavond de wedstrijd tegen Sparta.' Zegt Erik.
We lopen allemaal naar de kleedkamers en Erik roept 'Donny, kan ik je even spreken? In mijn kantoor.'
Ik draai me om en ik loop met Erik mee naar Erik zijn kantoor.
Ik ga op een stoel zitten, tegenover Erik, die ook op zijn stoel gaat zitten.
'Ik wil even met je praten en je weet waarschijnlijk wel waarvoor.' Zegt Erik en ik knik.
'Ik wil eerst weten hoe het met Randy gaat, is er wat verandert?' vraagt hij.
'Nee, niet echt. Ze is alleen een keer wakker geworden, maar snel daarna viel ze weer weg.' Zeg ik en ik voel een traan langs me wang glijden.
'Oh, dat is niet fijn.. sterkte alvast.' Zegt Erik.
'Dankje.' Zeg ik en ik veeg me traan weg.
'Maar Donny, hoe voel je jezelf? Ik moet dat wel echt weten, want dan weet ik waar ik je kan zetten vrijdag bij de wedstrijd tegen Sparta.' Zegt Erik en pakt een boekje met een pen en kijkt me aan.
'I.. ik.. ik voel me wel goed. Ondanks het gebeuren met Randy, maar ik denk dat ik wel kan voetballen, dat geeft me afleiding.' Zeg ik.
'Weet je het zeker?' vraagt hij en schrijft wat in zijn boekje.
'Ik weet het zeker.' Zeg ik.
'En als je van jezelf weet dat je tijdens de wedstrijd niet meer kan concentreren, geef het aan, dan gaan we wisselen.' Zegt Erik en ik knik.
Ik loop zijn kantoor uit, richting de kleedkamer.
Als ik in de kleedkamer ben, zitten Matthijs en Frenkie al in hun normale kleding.
'We wachten wel even op je.' Zegt Frenkie en doet zijn voetbalschoenen in zijn tas.
Ik kleed me om in me normale kleren en loop daarna met Matthijs en Frenkie naar buiten, naar Mikky en Lisa.
'Don? Gaat het?' vraagt Mikky en ze kijkt bezorgd.
'Redelijk..' zeg ik.
Ze geeft me een knuffel en zegt 'Er wacht iemand bij ons thuis op je, ze wilt je graag zien.'
'Wie dan?' vraag ik en we lopen naar de auto.
'Lana, ze mist je.' Zegt Mikky.
'Is ze alleen met Emma bij jullie thuis?' vraag ik.
'Nee, Don. De oppas van Emma is er. Tuurlijk laat ik Emma en Lana niet alleen thuis.' Zegt ze.
'Ik schrok al.' Zeg ik en leg me hand op me borst.We gaan de auto in en rijden naar het huis van Mikky, als we er zijn stappen we uit en lopen we naar binnen.
'Donny!' roept Lana als ze zich omdraait en ze rent naar me toe.
Ik sta gehurkt met me armen open, ze geeft me een knuffel en ik sla me armen om Lana heen.
'Donny, ik heb een tekening gemaakt voor jou.' Zegt ze en ze pakt haar hand en ik loop met haar mee naar de tafel.
Ze pakt het papiertje en geeft het aan mij, ik geef een glimlach aan haar en ik zeg 'Wat is het mooi.'
Ze pakt nog een papiertje en ze geeft het aan mij en ze zegt 'Die is voor Randy.'
'Lief van je.' Zeg ik en geef haar een kusje op haar wang.
Ze gaat weer op de stoel naast Emma zitten en pakt een nieuw papiertje.
Ik loop naar Mikky, Frenkie en Matthijs en ik vraag 'Mik, mag ik wat vragen?'
'Ja hoor. Kom, dan lopen we wel even naar buiten.' Zegt ze en ze loopt met mij naar buiten.
'Ehm, zal ik vanavond Lana mee naar Randy nemen? Of is dat niet verstandig?' vraag ik als ik op de stoel zit.
'Je kan het doen, dan ziet ze Randy ook weer, maar ze kan er denk ik ook van schrikken. Want het is best heftig. Anders gaan ik en Emma ook mee, voor als Lana het eng vindt ofzo, gaan we wel naar de gang.' Zegt Mikky.
'Zou je dat willen doen?' vraag ik.
'Tuurlijk Randy is me beste vriendin en ik merk gewoon dat je bij Randy wil zijn en dat Lana soort van dan in de weg zit. En dat je Frenkie en Matthijs ook bij je wilt hebben. Dus ja, ik wil je helpen natuurlijk.' Zegt Mikky en we lopen terug naar binnen.
JE LEEST
Gered van het plezier
FanfictionGa mee met Het leven van Randy... Randy is 17 jaar en haar ouders zijn al heel lang gescheiden.. Ze woont bij haar moeder, die een nieuwe vriend heeft die ze niet ook niet leuk vindt zoals haar moeder. Ze heeft ook nog een half zusje Lana, maar Lan...