Pov Randy
Het is vrijdagochtend me wekker gaat af en zet hem uit.
Ik trek me werkkleding en werkschoenen aan, pak me tas waar al mijn spullen in zit en loop naar de badkamer.
Ik zet me tas neer en ik poets mijn tanden en erna doe ik een hoge staart in en pak me tas weer en loop naar beneden.
Uit de koelkast pak ik een flesje water en doe het in me tas, ik pak ook uit de koelkast een croissant die ik gisteren heb gekocht.
Ik eet de croissant op en als ik hem op heb trek ik me werk jas aan, doe me rugtas op me rug en loop naar de schuur, om vervolgens me fiets te pakken.
Na ongeveer 50 minuutjes gefietst te hebben, kom ik aan op me werk, zet me fiets op slot en loop naar de kantine.
'Goedemorgen.' Zeg ik tegen me collega's die al in de kantine zitten.
Nadat we gepraat hebben en het bijna 8 uur is, ga ik met me collega mee om spullen te pakken.
We moeten vandaag het oude dakbedekking weg snijden en nieuwe dakbedekking op het dak branden.
Dus ik pak 2 rollen onderlaag en 3 rollen dakbedekking, die 25kg per rol wegen.
Ik leg elke keer 1 rol op me schouder en leg hem achterin de bus, nadat we alle spullen hebben, stappen we de bus in en rijden we naar het adres waar we moeten werken.
Als we er zijn belt me collega aan om te zeggen dat we er zijn, ik haal ondertussen de trap van de bus af en loop ermee naar het dak en zet het tegen het dak aan.
Ik pak ondertussen me mes waarmee ik het dakbedekking los kan snijden.-Na een paar uurtje-
Het is best warm, dus het zweet staat op me voorhoofd omdat ik in de brandende zon zit te werken.
Aangezien we geen korte broek mogen aan doen vanwege de veiligheid en om verbranding te voorkomen op je benen.
Ik zit samen met me collega op het stoeprandje voor het huis waar we aan het werk zijn.
'Ga je nog wat leuks doen van het weekend?' vraagt Lucas.
'Ja, ik ga naar me officiële voetbaltraining toe, je weet wel bij ''De toekomst'' waar ook selectie 1 Ajax speelt.' Zeg ik.
'Oh leuk, veel plezier.' Zegt Lucas.
'Ga jij nog wat leuks doen met je gezin in het weekend?' vraag ik aan Lucas.
'Ja, ik ga het hele weekend met ze naar de Efteling en daar blijven we ook slapen.' Zegt Lucas.
'Wat leuk!' zeg ik en nadat we nog wat gepraat hebben gaan we weer aan het werk.
'En klaar!' zeggen we allebei en we geven elkaar een high five.
We leggen alle spullen in de bus en we vegen het dak nog een beetje en daarna ga ik van het dak af en ik pak de ladder en leg ik weer op de bus en knoop hem eraan vast.'Randy, pak jij even de werk bon.' Zegt Lucas als hij de laatste spullen op z'n plek legt.
Ik pak de werk bon en geef het aan Lucas als hij de deuren heeft dicht gedaan.
'Alsjeblieft.' Zeg ik en geef de werk bon en een pen uit me werkbroek en hij begint te schrijven.
'Zo, ik ben klaar. Wil je even naar de bewoner gaan om een handtekening op de werk bon te zetten?' vraagt Lucas aan mij.
'Is goed.' Zeg ik en ik pak de werk bon en pen aan en loop naar de voordeur.
Ik bel aan en als de bewoner er is zet zij een handtekening op de werk bon, ik begroet haar op een fijne dag en loop dan naar de bus, waar Lucas al in zit.
Ik stap in en ik doe me pen in me werkbroek en geef de werk bon aan Lucas en we rijden terug naar het bedrijf.
Ik kijk op me G-SHOCK horloge, die ik van me vader heb gekregen en ik zie dat het al 16:17 uur is en dat betekend dat ik over 13 minuten weekend heb.
Nadat Lucas de bus heeft geparkeerd, laden we de spullen uit wat de container in moet en wat nog goed is op de goede plaats.
Ik schrijf op me tijdlijst de uren die ik vandaag heb gewerkt en het adres en loop dan naar de kast waar de tijdlijsten ingeleverd moet worden.
'Fijn weekend allemaal! Tot maandag!' zeg ik tegen de mensen van het kantoor en tegen Lucas.
Ik pak me tas uit de bus en pak me fiets en fiets naar huis.Ik parkeer me fiets voor het huis en als ik de deur open heb gemaakt loop ik naar boven om me om te kleden in een korte broek en een simpel hemdje en me Nike schoenen.
Ik pak me andere tas die ik al heb ingepakt, voor om naar me vader te gaan en loop weer terug naar me fiets, aangezien niemand toch thuis is ga ik gelijk naar me vader.
Na 45 minuten fietsen vanaf me moeders huis naar me vaders huis, zie ik dan Emma net thuis komt.
'Hey Em!' zeg ik als ze haar auto uitstapt.
'Hey Randy!' zegt ze terug en ik zet me fiets in de schuur.
Ik loop naar binnen en ik loop gelijk naar me kamer en zet me tas neer.
Ik leg me spullen op me plek en als ik daarmee klaar ben loop ik naar beneden.
Ik zet de tv aan, er is niks op tv dus ik stop met zappen en zet hem op een willekeurige programma, die enigszins een beetje leuk is.
Ik zie dat Emma al bezig is met het avondeten en ik loop naar haar toe.
'Moet ik helpen?' vraag ik aan haar en ze knikt.
Ik weet wat ik moet doen aangezien ze het eten maak waar ik al vaker mee heb geholpen.
Ik pak een snijplank en een scherpe mes, ik loop naar de koelkast en pak de kip eruit.
Ik snij de kip in blokjes en nadat ik klaar ben was ik de snijplank en mes om.
Ik droog het af en leg het weer op het aanrechten pak de 2 tomaten die ik ook in stukjes snij.
Ik pak de wokpan en de fles met olijfolie en zet het op de kookplaat.
Ik zet de kookplaat aan en doe een beetje olijfolie in de pak en gooi de kip in de pan.
Ik was het kommetje af waar de kip in zat en pak de kipkruiden en doe er een beetje over de kip heen.Ik dek de tafel en Emma zet het eten op tafel.
Me vader komt binnen en zet zijn tas naast de bank.
'Hmm, het ruikt lekker hier.' Zegt mijn vader waarop Emma zegt 'Randy heeft meegeholpen met het eten maken.'
'Gezellig hoor dames.' Zegt me vader en geeft een kus aan Emma.
We gaan aan tafel zitten en ik schep het eten bij iedereen op.
Als iedereen klaar is met eten ruim ik samen met Emma de tafel af en zet alles wat de vaatwasser mag in de vaatwasser en als hij vol is zet ik hem aan.
Ik haal een doekje over de tafel en gooi de rotzooi wat in het doekje zit in de prullenbak.
We gaan met z'n allen op de bank zitten en we kijken naar de tv.
Ineens gaat de bel en me vader loopt naar de deur, hij komt later terug met Lars achter hem aan.
'Hey Lars!' zeg ik, waarop Lars reageert 'Zullen we op je kamer chillen? Ik verveel me.' Zegt hij lachend.
We lopen naar me kamer en ik zet me tv aan en open netflix.
We gaan allebei op mijn bed zitten tegen de muur, ik geef de afstandsbeding aan Lars en hij gaat een beetje door netflix heen.
'Deze goed?' vraagt Lars en kijk mij aan.
'After. De naïeve eerstejaarsstudent Tessa Young denkt dat ze wel weet in het leven, tot de gecompliceerde rebel Hardin Scott haar pad kruist.' Lees ik voor.
'We hebben al alle films gezien die interessant was die er op staan en dit is een nieuwe film. Dus deze maar kijken?' vraagt Lars.
'Is goed.' Zeg ik en Lars start de film.Na 1 uur en 40 minuten is de film afgelopen en ik lig ondertussen tegen Lars aan.
'Oh ja, ik mag me ouders hier blijven slapen en van je vader ook. Ik had het aan hem gevraagd, toen hij bij de deur stond.' Zegt Lars.
'Oh okey. Ik kleed me wel in de badkamer om.' Zeg ik en ik pak me Ajax broekje en shirt, die ik altijd gebruik voor het slapen.
Ik loop naar de badkamer en kleed me uit en doe me slaap kleren aan.
Ik hoor iemand van de trap komen en klopt op de deur 'Ben je klaar?' hoor ik Lars zeggen en ik doe de deur open.
We gaan samen tanden poetsen, als we klaar zijn gaat Lars buiten de badkamer wachten aangezien we allebei naar de wc moeten, dus ik ga als eerst.
Als ik klaar ben, trek ik de wc door en open de deur zodat Lars naar de wc kan.
Ik loop vast naar me kamer en doe me telefoon in de lader en ik ga in bed liggen.
Ik hoor Lars weer de trap op lopen en hij loopt me kamer in en doet de deur dicht.
Hij komt naast me in bed liggen, we hebben al vaker naast elkaar gelegen en we hebben allebei gezegd dat we geen gevoelens voor elkaar hebben en als 1 van ons het wel heeft zouden we het gelijk zeggen.
'Soms zijn we echt een beetje heel erg close, sommige vrienden vroegen aan mij of je me vriendin was.' Zegt Lars lachend.
'Echt? Wauw. Je voelt meer als een beste vriend voor mij, een broer.' Zeg ik.
'En jij als een zusje.' Zegt Lars en gaat met zijn hand door me haar, wat ik vervelend vindt.
'Lars!' roep ik en ik kietel hem in zijn zij, want hij kan daar niet tegen.
'Stop! ik geef me over!' zegt Lars lachend en pakt een kussen van het bed en slaat het tegen mijn hoofd.
'Dude!' zeg ik lachend en pak ook een kussen van het bed en sla hem er ook mee.
Als we allebei moe zijn van het kussen gevecht zegt Lars 'Randy, morgen na de training weer chillen? Er komen nog meer jongens mee van de andere selectie, ik weet zelf niet precies wie want Julian vroeg het vanavond toen ik nog thuis was.'
'Ehm, ja is goed. Ik mag toch van me vader weg tot ik weer zelf naar huis wil als ik bij hem ben. Dus ja, is goed.' Zeg ik
'Lekker! Nou zullen we nu maar slapen, anders zijn we morgen moe voor de training.' Zegt Lars.
'Is goed. Slaap lekker.' Zeg ik en ik ga weer liggen.
'Slaap lekker.' Zegt Lars en gaat ook goed liggen en langzaam vallen mijn ogen dicht.
JE LEEST
Gered van het plezier
FanfictionGa mee met Het leven van Randy... Randy is 17 jaar en haar ouders zijn al heel lang gescheiden.. Ze woont bij haar moeder, die een nieuwe vriend heeft die ze niet ook niet leuk vindt zoals haar moeder. Ze heeft ook nog een half zusje Lana, maar Lan...