Pov Randy
Ik zet de wekker uit en ik ga uit bed om naar de badkamer te gaan.
Als ik klaar ben loop ik terug naar me kamer en ik pak me voetbalkleding en een setje ondergoed, ik loop ermee terug naar de badkamer en kleed me om.
Ik klop op de deur en vraag aan Lars 'Ben je al omgekleed?'
'Ja, kom maar.' Zegt Lars en ik loop naar binnen.
Ik pak een blauwe korte broek, een leger gekleurde croptop, een schone setje ondergoed, sokken en stop het in me tas.
Lars en ik lopen naar beneden en we pakken een kom, ik pak de yoghurt uit de koelkast terwijl Lars wat fruit snij voor door de yoghurt te doen.
Nadat we het eten op hebben, zetten we de kommetjes in de vaatwasser en de lepels in het bakje van de vaatwasser.
Lars en ik pakken onze tas en lopen we naar de schuur om mijn fiets te pakken en in de achtertuin de fiets van Lars.
We fietsen samen naar De Toekomst en we parkeren onze fietsen bij de andere en we lopen naar de kleedkamer, waar de jongens al zijn omgekleed.Martijn, onze trainer komt binnen en zegt 'Jongens en meisje. We mogen vandaag ook op de helft van onze training met selectie 1 voetballen. Willen jullie dat?'
'Ja, leuk!' roepen sommige uit onze team.
'Dan geef ik het door aan hun trainer. Ga maar vast 5 rondjes om het voetbal veld rond rennen.' Zegt Martijn.
We lopen met z'n allen naar veld 2 en ik zie dat selectie 1 op veld 3 speelt die naast ons veld zit.
Ik ren naast Lars terwijl we 5 rondjes om het veld moeten rennen.
'Wel leuk, dat we straks al met selectie 1 mogen spelen.' Zegt Lars en geeft me een klap op me linker arm.
'Zeker.' zeg ik terwijl ik ondertussen over me arm wrijft waar Lars me sloeg.
Als we langs het veld rennen van selectie 1 kijk ik naar het team, wie ik allemaal zie.
'Hey, niet zo staren naar ze hé, je kan straks de hele tijd naar ze kijken.' Zegt Lars en hij sleurt me mee.
'Ik staarde niet hoor, ik keek alleen wie er allemaal waren.' Zeg ik en ik geef hem een stomp.
Na 5 rondjes rennen, staan Lars en ik bij Julian, Kas, Daniel en Adriaen.We lopen nu met onze hele team naar veld 3, Martijn loopt naar Erik toe om dingen te bespreken als wij met ons team naar selectie 1 lopen.
Ik sta met Lars bij, Hakim Ziyech, Joël Veltman en Daley Blind, als ze zichzelf net hebben voorgesteld.
'Ik kijk altijd met me vader naar jullie, maar ik weet jullie naam niet, is wel een beetje slecht als Ajax fan.' Zeg ik lachend.
'Maak niet uit, nu kan je de namen wel onthouden, als we zo een toernooitje gaan spelen.' Zegt Daley en geeft me lachend een schouderklopje.
Na 5 minuten met Hakim, Joël en Daley gepraat hebben, worden we verdeeld in teams.
Ik zit bij Lars, Hakim, Daley, Joël, Andre en ene Matthijs in het team.
'Ik ben Randy Kampen.' Zeg ik als Lars zich heeft voorgesteld aan Matthijs.
'Ik ben Matthijs De Ligt.' Zegt Matthijs en geeft me een hand.
Onze trainer is de scheids en fluit, dat de wedstrijd begint.
Matthijs heeft de bal en gaat langs Frenkie, want hij zei dat het zijn vriend was en wees hem dus vervolgens aan.
Matthijs paas de bal naar mij en ik ren met de bal langs een blonde jongen en ik ren voorbij Quincy en schiet de bal zo het goal in.
Ik ren naar Lars, geef hem een knuffel en de rest van het team komt op ons af rennen en geven een kleine groepsknuffel.
'Lekker bezig, Randy!' zegt Matthijs en steekt zijn duim op.
'Dankje, jij voetbalt ook goed.' Zeg ik en we gaan weer in positie staan.
Nadat Joël, de bal van Lars heeft gekregen schopt hij de bal naar Matthijs en rent mijn kant op en paas de bal naar mij.
Ik wil de bal in het goal schieten, als een blonde jongen me tackelt en ik op de grond val.Martijn fluit en het team van mij krijgt een penalty en ik steek me tong uit naar het andere team.
'Pas maar op Julian, hij gaat erin hoor.' Zeg ik lachend en steek nogmaals me tong uit, maar dan alleen naar Julian.
Martijn fluit en ik schiet tegen de bal en hij komt maar net in het doel.
'Hoppa! 2-0 voor ons!' roep ik naar Julian en de rest.
Mijn team rent op me af en geeft me een high five.
Als het toernooitje is afgelopen staat het 7-2 voor ons en we gaan allemaal aan de kant zitten en dan kunnen we kijken naar de andere 2 teams die nog niet gevoetbald hebben.
Ik zit naast Matthijs en hij zegt 'Je kan echt goed voetballen.'
'Ehm, dankje?' zeg ik een beetje onzeker en ik ga met me hand naar me nek.
'Ik meen het, jij bent diegene die alle 7 in het goal heeft geschopt.' Zeg hij en geeft een klap op mijn arm.
'Dankje.' Zeg ik en ik geef hem ook een klap tegen zijn arm.
'Hey! Matthijs geen meisjes slaan hé! Ik help je Randy. Roep me maar als ik moet helpen!' zegt Frenkie en lacht.
'Nee, dankje. Ik kan het wel aan.' Zeg ik en ik lach.
JE LEEST
Gered van het plezier
Hayran KurguGa mee met Het leven van Randy... Randy is 17 jaar en haar ouders zijn al heel lang gescheiden.. Ze woont bij haar moeder, die een nieuwe vriend heeft die ze niet ook niet leuk vindt zoals haar moeder. Ze heeft ook nog een half zusje Lana, maar Lan...