Hoofdstuk 11

275 1 2
                                    

-Zaterdag ochtend-

Pov Donny
We staan met zijn allen bij de toekomst op het voetbalveld, te wachten dat Erik er is.
'Sorry, er was file.' Zegt Erik als hij er aan komt rennen.
'We gaan gelijk beginnen. Allemaal groepjes van twee maken en over schieten van verre afstand.' Zegt Erik en wijst naar ons die groepjes maakt.
Ik zit samen met Ziyech, ik schiet de bal naar hem.
Hij houd de bal tegen en schiet daarna weer terug naar mij.
We zijn nu bezig met kleine tactieken, zoals naar voren springen over een balkje, links over het balkje en rechts over het balkje en dan de bal in het goal schieten.
Dan ren je langs een paar pionnetjes met de bal en dan ga je om stoken zigzaggend rennen en dat moeten we 5 keer doen.
'Jongens en meisje. Nu omkleden en naar de bus gaan.' Roept Erik.
We gaan allemaal naar de kleedkamer, ik ga naar de jongenskleedkamer en Randy naar de meisjes.
Ik fris me op, doe me haar goed en ik pak me tassen en loop de kleedkamer uit.
Randy komt op dat moment ook haar kleedkamer uit lopen, dus we lopen samen naar de bus.
Ik geef me grote tas aan de buschauffeur en dat doet Randy ook.
We lopen de bus in en we lopen naar de één na laatste rij stoelen en we gaan zitten.
Randy zit aan de raam kant en ik bij het looppad, aan de andere kant zit bij het raam Frenkie en naast hem zit Matthijs.
Ik sla een arm om Randy heen en ze legt haar hoofd op me borst.
'Matt, gaat het een beetje?' vraag ik aan hem en hij knikt.
'Hey Randy, weet je of je in de basis zit?' vraagt Frenkie.
'Weet ik niet, lijkt me wel leuk. Maar ook best spannend, want het is me eerste wedstrijd met jullie en in een voetbalstadion.' Zeg ze.
'Het lijkt me best leuk.' Zegt Frenkie.

-In Arnhem bij de Gelredome-

We zijn ons aan het omkleden, Randy kleed zich om in de wc aangezien ze geen dubbele kleedkamers hebben.
Ik loop naar de wc en ik klop en zeg 'Je kan komen.'
Ze komt uit de wc en ze gaat naast mij zitten.
'Randy, je speelt mee in de basisteam. Dus let goed op.' Zegt Erik en legt het allemaal uit.
We lopen allemaal met een kindje aan ons hand het veld op en gaan naast het team van Vitesse staan.
Nadat de kinderen weg zijn en er word gezegd wie er allemaal staan, lopen we langs Vitesse en geven we elke speler die zo gaat spelen een hand.
We gaan naar onze helft en het fluitsignaal van de scheids gaat af.
Ziyech paas de bal naar mij en ik ren een stukje naar voren en schiet de bal terug naar Ziyech.
Hij schiet de bal naar Randy, die hem in het goal schiet.
Ze rent naar onze helft, ik ren achter haar aan en geef een knuffel, Matthijs volgt daarna en de rest van het team ook.
'Lekker bezig.' Zeg ik en ik sla tegen haar arm en we gaan weer in onze positie staan.
De keeper heeft de bal net tegen gehouden die Randy er in probeerde te schieten, nu heeft Vitesse de bal, Frenkie pakt de bal af en schiet hem naar Matthijs.
Matthijs schiet de bal naar Randy, die naar voren rent en dan schiet ze de bal naar mij.
Ik schiet de bal richting het doel, de keeper springt de verkeerde kant op en de bal gaat in het goal.
Ik ren richting de zijlijn en iedereen springt op mij en Randy springt boven op de rest.
De éérste helft is afgelopen en we lopen naar de kleedkamers.
'Lekker bezig, Randy.' Zegt iedereen.
Ik ga naar de wc toe, trek me broek en onderbroek uit en ik ga plassen.
Als ik klaar ben doe ik me broek aan en loop weer terug.

Ik ga zitten op het bankje en Randy komt op me schoot zitten.
Ik sla me armen om haar heen en geef een kusje op haar bezweette rug.
'Hou van je.' Zeg ik en geef nog een kusje
Ze draait zich naar me toe en ze zegt 'Hou ook van jou.'
Ze staat op en gaat naast Matthijs zitten.
'Lekker gespeelt. ' zegt ze en ze geeft hem een klap tegen zijn arm.
'Thanks.' Zegt hij en ze praten nog even wat ik niet goed kan verstaan.
'Veel succes.' Zeg ik tegen Randy en geef haar een kus op haar mond.
'Jij ook.' Zegt ze en we lopen het veld op.
In de 83e minuut, staat het 4-0 voor ons, Matthijs heeft nu de bal en schiet hem naar mij.
De bal word van me afgepakt en ik ren achter hem aan, Frenkie pakt de bal van hem af en schiet naar Matthijs.
Ik ren een stukje naar voren en hij schiet de bal naar mij.
Ik ren nog een stukje en ik zie dat Randy vrij staat en schiet de bal naar haar.
Ze rent nog voorbij een paar andere spelers en ze schiet de bal in het goal.
Ze rent naar het uitvak, waar onze fans zitten.
Ze spreid haar armen naar hun toe en de spelers van onze team springen op haar.
De scheids fluit af dat de wedstrijd is afgelopen, we lopen met z'n allen terug naar de kleedkamers.
Erik loopt naar binnen en pakt een stoel die in een hoekje van de kleedkamer staat.
Hij gaat erop zitten en zegt 'Goed gespeeld allemaal. Randy, je hebt goed je best gedaan. Je hebt twee keer gescoord, Donny ook 2 keer en Matthijs jij één keer. Goed gespeeld, tot zo.'
Hij loopt de kleedkamer uit en we kleden ons om, Randy kleed zich om in de wc.
Nadat ik omgekleed ben, loop ik samen met Randy, Matthijs en Frenkie naar de bus.
Onderweg komt Mikky er ook bij, want die gaat naast Frenkie zitten.
Ik ga met Randy rechts achterin de bus zitten, Matthijs en Carel naast ons en Mikky en Frenkie een rij voor ons.
Ik zit deze keer bij het raam en Randy links van mij, gelijk naast Randy zit Matthijs en naast Matthijs zit Carel en Frenkie zit voor mij en Mikky voor Randy.
'Lekker gespeeld, Randy.' Zegt ze en Mikky slaat Randy op haar arm.

Gered van het plezierWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu