Hoofdstuk 6

299 1 4
                                    

-Uur eerder-

Pov Donny
Ik zit met Matthijs, Frenkie en Lars bij het speeltuintje naast de toekomst te chillen.
Lars heeft vanmiddag al een paar keer naar Randy gebeld en ze nam niet op, hij heeft ook een paar berichtjes gestuurd en ze heeft daar ook niet op gereageerd.
Ik maak me een beetje zorgen, vanwege het berichtje wat ik vorige week heb gelezen.
We zitten te wachten dat Randy ons terug belt of een berichtje stuurt en ik merk dat ik een beetje zenuwachtig word.
'Gaat het wel Donny?' vraagt Frenkie bezorgd.
'Ja hoor, maar ik vraag me af waarom Randy niet opneemt of een berichtje terug stuurt.' Zeg ik.
'Ik weet het ook niet.' Zegt Frenkie.
'Het is wel apart, want normaal neemt ze altijd gelijk op en als ze niet opneemt, omdat ze druk is met werken belt ze na een half uurtje meestal weer terug. En het zelfde is ook als ik een berichtje heb gestuurd.' Zegt Lars.
'Oh, dat is dan wel apart.' Zegt Matthijs.
'Ja.. ik probeer wel nog wel een keer te bellen.' Zeg ik en ik pak me telefoon.
Ik zoek haar naam en ik druk op bellen.
Ik kijk naar Lars, en ik hoor hem overgaan.
'Hij gaat ieder geval over.' Zeg ik.

Ik hang op en ik zeg 'Hij gaat wel over, maar ze neemt niet op..'
'Shit!' zegt Lars.
'Wat is er?' vraag ik.
We kijken naar Lars die op het bankje gaat zitten en zijn hoofd in zijn handen laat vallen.
'Wat is er Lars?' vraagt Matthijs en ik ga ondertussen naast Lars zitten.
Hij zegt nog steeds niks en ik leg mijn hand op zijn schouder en ik zeg 'Je kan het vertellen aan ons.'
'Nou.. ehh.. ik weet niet of ik dit van haar mag zeggen.. maar..' zegt Lars en hij word onderbroken door zijn telefoon die gaat.
Hij pakt zijn telefoon en neemt op.
'Randy, gaat het goed?' vraagt Lars bezorgd.
'Okey, blijf daar en stuur een live locatie via je telefoon. Wij komen er zo snel mogelijk aan.' Zegt hij en hangt op.

'Wat zei ze?' vraag ik bezorgd.
'We moeten nu snel naar haar toe. Ze heeft een live locatie gestuurd. Heeft iemand een auto?' vraagt hij een beetje in paniek.
'Ja, ik heb me auto hier.' Zegt Matthijs.
'Dan gaan we nu je auto in en zo snel mogelijk naar Randy.' Zegt hij.
We rennen naar Matthijs zijn auto en stappen in.
'Ik ga zo wel terug fietsen, ze heeft een fiets. Ze gaat bij jullie in de auto. We zien elkaar bij het speeltuintje naast de toekomst.' Zegt Lars.
'Okey.' Zeggen we allemaal en Lars navigeert Matthijs naar Randy.
'Daar staat ze!' roept Lars en als de auto stil staat gaat Lars de auto uit en rent naar Randy.
Ik ren achter Lars aan en ik kom bij Randy aan en ik schrik me kapot.
'Pak de tassen en leg het in de auto en neem daarna Randy mee naar de auto.' Zegt Lars en ik knik.
Ik pak haar tassen en ren weer terug naar de auto en leg het achterin de kofferbak.
Ik ren terug en ik til Randy op en loop zo snel mogelijk naar de auto.
Ik zet Randy achterin de auto en ik ga naast haar zitten.
Lars fiets ons al voorbij, Matthijs draait de auto om en we rijden naar de toekomst.
Ik breng haar in een knuffel en ik pak haar hand.

'Het komt goed.' Zeg ik en ik wrijf met me duim over haar hand, met mijn arm die langs haar arm ligt.
Met me andere hand ga ik voorzichtig naar haar hoofd en ik ga voorzichtig met me hand door haar haren en over haar hoofd wrijven.
Frenkie kijk om en hij kijkt geschrokken, hij gaat met zijn hand over haar schouder even wrijven en zegt 'Het komt goed.'
Frenkie draai zich weer om en ik zie dat Matthijs ook af en toe via de achteruit spiegel naar ons kijkt.
Ik ben nog steeds met me duim over haar hand aan het wrijven en me andere hand op haar hoofd te wrijven.
Later draai Frenkie zich om en kijkt weer naar Randy en zeg vervolgens 'Ze slaapt denk ik, ze heeft haar ogen dicht.'
'Okey.' Zeg ik en ik kijk naar buiten.
Ik zie in me ooghoek dat Frenkie zijn telefoon pakt en denk ik een foto maakt.
Toen we bij de toekomst waren, hebben we afgesproken dat ze naar mijn zijn huis gaat, aangezien ik al op mezelf en alleen woon.
Dan heeft ze geen last van één onze ouders, of van Mikky de vriendin van Frenkie en dan zit ze niet in de weg voor hun, dus ze blijft bij mij.
Lars is met haar fiets naar mijn huis aan het fietsen, Matthijs parkeert zijn auto voor me huis en ik til Randy op en Frenkie doet de voordeur los.

Gered van het plezierWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu