Hoofdstuk 22

202 2 0
                                    

Pov Donny
De deur gaat open en Stefan staat met Ramon in de deuropening.
Ze lopen richting ons, Ramon pakt Randy bij haar arm en ze kijkt me bang aan.
Ze wilt me hand vast pakken, maar ze word al door Ramon weg getrokken.
Matthijs en ik staan op en lopen naar Stefan, hij probeert ons te slaan, maar ik pak zijn arm vast.
Matthijs schopt een paar keer tegen zijn scheenbeen aan en hij zakt door zijn benen.
Matthijs pakt de andere hand van Stefan en ik sla tegen zijn slaap, maar hij valt niet weg.
Ik sla nog een paar keer tegen zijn slaap en hij valt nu neer en ik zeg 'Zo en nu Ramon nog.'
Ramon wil de kamer uitlopen met Randy en ik roep 'Randy.' Ze kijkt om en ik wijs naar me scheenbeen.
Ze gaat met haar been, voor die van Ramon en Ramon valt op de grond.
Hij houd Randy nog steeds vast, ik pak zijn arm vast en maakt zijn hand open, zodat Randy haar arm los is.
Matthijs schopt hem een paar keer in zijn buik en Ramon pakt Matthijs zijn been vast.
Ik trap een paar keer op de arm van Ramon en als hij Matthijs los laat rennen we alle 3 naar beneden.
'Randy.' Roept er iemand en Randy draai zich om.
'Lana.' Zegt Randy en ik pak haar arm.
'Kom, we moeten gaan.' Zeg ik en ik trek haar mee.
'Ik laat haar hier niet achter.' Zegt ze en ze loopt naar Lana.
'Snel.' Roept Matthijs.
Randy pakt Lana op en we rennen naar buiten.
Matthijs gooit de deur dicht in Ramon zijn gezicht.
'Don, wil je haar over pakken. Ik heb last van me benen.' Zegt ze.
Tijdens het rennen pak ik Lana van Randy over en hou haar stevig vast.
Randy gaat slomer rennen en ik zeg 'Matt, help je Randy even?'
We stoppen even, Randy springt op Matthijs zijn rug en we rennen veder, want we zien Ramon met Stefan achter ons aan rennen.
Ik zie dat Randy haar telefoon pakt en zegt 'Ik heb nog een paar procent op me telefoon, ik kan proberen om Frenkie te bellen. Het is veel te ver om naar huis te lopen of rennen.'
Ze toets wat op haar telefoon en houd haar telefoon bij haar oor.

'Frenkie, kan je ons alsjeblieft snel ophalen?' zegt Randy en ze begint te huilen.
'Okey zal ik doen.' Zegt ze en ze hangt op.
'En?' vraagt Matthijs, die nog steeds aan het rennen is met Randy op haar rug.
'Hij komt er aan, oh ik krijg een berichtje binnen dat hij over 10 minuten er ongeveer is.' Zegt ze.
Na even gerend te hebben, zien we de auto van Frenkie, ik ga met Lana op me schoot in de auto zitten en Randy gaat van Matthijs zijn rug af.
Randy word vast gepakt door Stefan en hij slaat in haar gezicht.
Matthijs duwt Stefan van haar weg en hij pakt Randy vast en gaat in de auto zitten en als Matthijs de deur dicht heeft, rijd Frenkie gelijk weg.
'Die vent is echt gestoord.' Zeg ik boos als ik zie dan Randy in Matthijs zijn armen ligt met haar ogen dicht.
'Randy au.' Zegt Lana bang.
'Ja, doe maar rustig. Ik ben Randy haar vriendje en dit zijn haar vrienden. Dat is Matthijs en dat is Frenkie en dat is Mikky en dat is hun kindje Emma.' Zeg ik en wijs iedereen aan.
'Matt.. hijs.' Zegt Lana en Matthijs geeft een lachje aan haar.
'Goed zo, bijna goed. En wie is dat?' Zeg ik en ik wijs naar Mikky.
'Ehh.. Mikky?' vraagt ze en ze kijkt mij aan.
'Ja, goed zo. En hoe heet hij.' Vraag ik en ik wijs naar Frenkie.
'Ehm, weet ik niet meer.' Zegt Lana.
'Hij heet Frenkie.' Zeg ik en wijst Frenkie opnieuw aan.
'Frenkie?' zegt ze en ze kijkt me aan.
'Ja en wie ben ik?' vraag ik en ik wijs naar mezelf.
'Weet ik niet. Hoe heet jij?' Zegt ze.
'Ik ben Donny.' Zeg ik.
'Donny, heet jij Donny?' vraagt ze en ze kijkt me aan.
'Ja, en wie is dat?' vraag ik en ik wijs naar Emma, die in de kinderstoel zit naast Matthijs.
'Emma. Ik wil met Emma vriendjes worden.' Zegt ze blij.
'Goed zo.' Zeg ik en ik hou me hand in de lucht en ze geeft me een high five.

'We zijn bij jullie thuis.' Zegt Frenkie.
Ik stap uit de auto met Lana en Matthijs tilt Randy de auto uit.
Frenkie en Mikky gaan ook de auto uit, Mikky haalt Emma eruit en ze tilt haar op.
We lopen naar binnen, Matthijs tilt haar naar boven en ik loop achter hem aan.
Hij legt haar op bed en zegt 'Als er wat is, we zijn beneden.'
'Is goed, zou je wat eten kunnen brengen?' vraag ik aan hem en ik ga naast Randy op bed zitten.
'Zal ik doen.' Zegt hij en loopt naar beneden.
Ik pak Randy's hand vast en er glijden een paar tranen langs me wangen.
Randy doet langzaam haar ogen open en vraagt 'Waar ben ik?'
'Thuis.' Zeg ik met een lachje en ik geef een kusje op haar voorhoofd.
Matthijs komt de kamer in lopen, hij geeft een bakje met fruit aan mij en gaat aan de andere kant van Randy zitten.
'Hoe gaat het?' vraagt hij en legt zijn hand op haar schouder.
'Ik heb pijn.' Zegt ze en kijkt mij aan.
'Het komt goed.' Zegt Matthijs.
'Waar is Lana?' vraagt ze in paniek.
'Rustig schat, ze is beneden bij Frenkie enzo.' Zeg ik en ze laat een diepe zucht.
Matthijs loopt de kamer uit en ik kijk Randy aan 'Ze gaat daar niet meer heen, wees maar niet bang.'
Matthijs komt weer de kamer inlopen, hij zet een stap opzij en Lana komt achter Matthijs vandaan.
Lana rent naar het bed en klimt erop, ze gaat naar Randy toe en geeft haar een knuffel.
'Randy en Donny zijn verliefd.' Zegt ze en ze springt op bed.

Gered van het plezierWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu