2012
"Ya Allah, kalau betul aku ni menyusahkan pada semua orang, Kau ambil sajalah nyawaku ini. Aku dah penat. Abang kembar aku bencikan aku, kawan baik aku sendiri tak percayakan aku, orang dengan senang je nak fitnahkan aku. Aku tak pernah buat salah dengan orang pun. Aku tak pernah sakitkan hati sesiapa. Tapi kenapa Kau bagi aku dugaan macam ni sekali?!"
Pukul empat pagi aku turun ke surau dan berdoa di situ. Terasa memang diriku amat kotor dan hina sekali. Memang kalau nak diletakkan aku dengan Tuhan, jauh sekali aku di bawah ini.
"Ya Allah, kalau sungguh aku ni berdosa dan sangat hina untuk sesiapa di dunia ini, kau jadikanlah aku hamba yang tidak akan pernah putus meminta keredhaan dariMu, ya Allah."
Aku terdengar pintu surau terbukak. Kalau itu hantu pun bagus, bunuh jelah aku sekarang. Aku redha kalau mati pun sekarang.
"Kau betul fikir ke yang Tuhan dengar doa kau, pelacur?"
Aku berpaling. Hasbi babi. Of course aku dah agak dah.
"Kau nak apa, Hasbi?"
"Aku nak apa? Aku nak kau berambus dari sekolah ni. Tak susah kan?"
"And why?"
"Sebab aku benci kau. Golongan macam kau ni memang tak patut hidup pun. Kau tengok sendirilah yang abang kembar kau pun sendiri malu dengan kau. Berambus jelah, babi!"
"Kenapa kau benci sangat dengan aku? As far as aku ingat..."
"Sebab kau tu gay! Kau tu bapok cuma kau tu tak lembut je. Kau tu takde bezanya dengan pondan lain! Tempat kau ni layak duduk dalam neraka tau tak! Jijik ptuih!"
"Oh, aku yang gay ni masuk neraka? Kau yang pergi pangkeng dengan mana-mana perempuan dalam sekolah ni, masuk syurga sangatlah?"
"Aku boleh bertaubat lagi. Kau tahu tak golongan macam kau ni nabi tak mengaku umat tau?!"
"Kau pegang ajaran agama ni, Hasbi?"
"Eh, teranglah aku lagi berilmu daripada kau. Semua orang tau kau tu bapok cover yang kongkek bapak member sendiri. Kau ingat dengan muka kau macam tu, kau boleh lepas? Sebab ramai perempuan gilakan kau, kau boleh buat kitorang semua sukakan kaulah. Mimpilah wey! Semua orang tahu kau tu jantan sundal kuat kangkang je!"
Aku terus menumbuk mukanya. Berdamar aku rasa tumbukan yang aku berikan kepadanya itu.
"Kau tahu pulak sakit hati?! Kau bayangkan satu SEBESTES ni kena tanggung dosa nafsu songsang kau tu?!"
"Siapa aku suka takde kena-mengena dengan kaulah, setan!"
"Seriuslah?! Kau nak biarkan satu sekolah ni redha dengan kau punya gay tu ke?!"
Aku melepaskan satu tendangan ke mukanya dan apabila aku angkat mula, Cikgu Rosli, Ustaz Zailan dan Tony sekali. Oh ya, Samson pun ada.
Samson menggeleng kepala memandang aku. Tony terus pergi dari situ tapi ditarik oleh Ustaz Zailan.
"Cikgu, tolong!" Hasbi terus menolak aku dan pergi ke Cikgu Rosli. "Cikgu, tadi dia raba saya lepas tu bila saya tolak, dia tumbuk saya, Cikgu."
Long story short, sekali lagi aku dibawa ke bilik disiplin. Cikgu Rosli dan pengetua berbincang sesama mereka di hadapan Mommy yang terbang ke Malaysia dengan first flight pagi tadi.
"Awak nak mengaku ke tak yang awak mencabul Sidaratul Hasbi?" Pengetua masih bermain psikologi.
"No."
"Awak masih tak nak mengaku ke? Awak boleh dibuang Syahid kalau menipu."
"If that's the cost of saying the truth, then fine. What's the point of staying in the school that prioritise prestige other than students' affair?!"
YOU ARE READING
Lelaki Harum Sundal Malam
Teen FictionSetiapkali nama pelacur disebut, pasti kita akan menuduh ianya pekerjaan seorang wanita? Tapi ini adalah kisah seorang pelacur lelaki. Dan aku adalah pelacur itu. Dan ini adalah kisah aku sendiri...