2012
Di dalam kelas, aku cuba untuk tidur selama yang aku boleh. Hari itu pun tak ada subjek Sains jadi sememangnya kami akan duduk di dalam kelas sahaja. Malah, masa rehat pun aku insist untuk tak nak turun ke kantin langsung. Persetanlah dengan Anggerik. Pergilah makan dengan Leno tu.
Tapi kau rasa dengan Leno sebelah aku, aku boleh fokus tidur ke? Memang taklah. Kalau tak dia ni bising, dia asyik menjawab jawapan cikgu. Mesti cikgu kejut aku lepas tu. Boleh tak dia just diam and jadi normal?!
Aku nampak dia masih menulis menggunakan pen berreben Anggerik. Celaka dia ni tak reti nak pulangkan lagi pen girlfriend orang?! How dense can you be?! And sangat impossible untuk any boys to own pen such.
"Leno..." Dengan suara sebarai Titanic, aku bertanya kepadanya. "Mana kau dapat pen tu?"
"Ni ke?" Dia menggoyangkan pen itu. I swear to God, selain B for Brunei, B for Bodoh nak mampos sial dia ni. "Oh, Anggerik bagi."
"Kau nak ke apa?"
Dia nampak gelisah sikit. "Eh taklah. Masa tu aku puji pen dia ni cantik. Lepas tu dia tanya kalau aku nak, dia boleh je bagi."
"So kau pun ambik?"
"Well, a pen should be no harm right?"
Memanglah no harm pukimak tapi masalahnya pen tu girlfriend aku punya eh apa lancau bodoh sangat dia ni?!
"Sorry kalau kau marah. Petang nanti aku pulangkan kat dia."
"So korang memang dah plan nak jumpalah petang ni?"
"Eh, bukan macam tu. Petang ni Brunei delegates ada program dengan PRS so kalau aku jumpa dia boleh je kalau aku nak passkan pada dia."
"Kau sedar tak aku ni boyfriend dia? Asshole mana pun aku, dia tu girlfriend aku."
"Sorry, Syah. Bukan tu maksud aku."
"Dah tu apa?!" Aku tak perasan suara aku dah meninggi dan sekarang satu kelas sedang memandang aku termasuklah cikgu sekali. "Sorry cikgu."
"Syahid Zachariah, kalau awak dah tak berminat nak belajar, dah lama saya suruh keluar. Kalau tak, tidur je kat belakang tu. Tak payah nak kacau orang lain nak belajar." Cikgu Hani, guru Perdagangan kami memarahi aku. Cikgu bertubuh genit itu memang dah lama menyampah dengan aku, aku tahu tu.
"Minta maaf cikgu..."
Beliau mengeluh sebelum menyambung semula sesi P&Pnya. Aku pula bangun dan terus keluar dari kelas tanpa mempedulikan Cikgu Hani. Bukannya dia kisah sangat pun pasal aku. Siapa je yang kisah pasal aku kat sekolah ni?!
Ini Syahid Zachariahlah. Aku mana boleh mengalah dengan sesiapa. Let's face this issue real mature.
Aku menghabiskan sesi kelas Perdagangan itu dengan menangis di dalam tandas. Wey aku baru 16 tahun kut. Girlfriend nak kena sailang is equivalent to first world problem okey.
Keluar daripada tandas, aku bertembung dengan Cikgu Zikry. Kenapa dalam banyak-banyak manusia, dia yang Tuhan takdirkan untuk bertembung dengan aku?! Like why? Why you gotta do me dirty?
Okey joke tu kita simpan untuk tahun 2020.
"Awak okey, Syahid?"
"Okey je."
"Betul ni? Kalau okey, awak tak nampak macam orang baru lepas menangis keluar daripada toilet ya."
"Kenapa cikgu nak kena kisah pasal orang macam saya?! Saya ni kan liabiliti je kat sekolah ni?! Kenapa nak ambik tahu pasal saya?!" Aku tahu aku tak patutnya snap pasal dia tapi I just had to.
"Syahid, saya tak pernah pun anggap awak tu liabiliti pada sekolah. Macam nilah, I won't force but if it might help you, you know where to find me, okay." Dia menepuk bahu aku seiring dia berjalan pergi meninggalkan aku.
Prep petang aku habiskan dengan menangis di dalam bilik dan prep malam aku habiskan dengan melangut di dalam bilik. Dalam keadaan emosi aku seperti itu, aku tak rasa aku mampu berdepan dengan sesiapa. Sad thing is, Anggerik tak cuba pun nak cari aku. Hey, I know I'm a big a-hole but can you like at least show like you care? I'm the bad guy right?
Malam itu, aku tunggu juga kalau Anggerik ada ingin menghubungi aku tapi aku hampa. Langsung tiada.
Jadi aku pun swallow my pride and text dia dulu.
You
Goodnight
Sleeping early tonightK
Goodnight jugak
Sorry hrini busy skitAnd that's fucking it. No more, no less.
Aku tak nak salahkan sesiapa. Tapi aku pun tak naklah salahkan diri sendiri. Like why aku kena salahkan diri sendiri? Bukan aku yang melayan orang lain.
Eh babilah! Babi babi babi!
Aku masih melayan perasaan ketika pintu bilik dibuka. Tony baru balik prep rupanya. Melihatkan aku yang sedang takde rupa orang tu, dia tak banyak bersuara.
"Kau dah makan, Syah?"
"Aku ada makan roti je tadi. Tak lapar."
"Ni makcik DM ada bagi nasi dengan lauk lebih masa dinner tadi. Kau makanlah eh?"
Aku kerling nasi bungkus yang Tony letakkan di atas meja. Kenapa Anggerik tak macam ni? Kenapa yang kisah pasal aku cuma Tony ni je?
"Anggerik ada datang kelas aku tadi. Dia cari kau kat kelas tadi tapi dia tak jumpa kau."
Aku diam saja mendengar apa yang dikatakan Tony itu. Apa yang patut aku react? Aku pun buntu.
"Kau dengan dia masih gaduh pasal ni ke?"
I wish aku dengan Anggerik actually gaduh pasal benda ni. Gaduh means you care about the issue. Anggerik just doesn't care about it and why? SHE DOESN'T EVEN TALK ABOUT IT!
"Malas aku nak fikir."
"Well, dia cari kau sebab dia mengaku salahlah tu. Dia sayang kaulah tu."
"Dia sayang ke sebab dia rasa bersalah? Wey menipulah dia cari aku sebab dia sayang aku! Dia buat semua tu out of guilt. Sebab dia tak nak dia nampak jahat."
Tony diam. Aku pula yang serba salah kerana menengking pada dia. Dia tak salah apapun. Anggerik yang punca. Dan Leno, indirectly.
"Sorry sebab aku tengking kau. Aku bukan marah kat kau, Tony."
"Aku faham. Sebab tu aku diam je." Dia kemudiannya duduk di sebelah aku. Aku pula secara separa sedar bersandar di bahu tulangnya itu. "Aku peliklah. Kenapa hidup ni macam pantat?! Aku penat."
"Kenapa kau kata macam tu?"
"Well, I don't know. Maybe pada aku je kut."
"Syah, janganlah cakap macam tu. It hurts to hear that as someone yang close dengan kau."
"Entahlah wey. Everyone benci aku. Abang kembar aku, family yang lain, orang keliling. Baik aku mati je!"
"Dah kau tak jumpa lagi siapa yang sayang kau memanglah."
"Tak masalahnya siapa?! Siapa je yang betul sayangkan aku?!"
Dan ketika itulah aku merasakan muka aku ditarik dan satu sensasi hangat aku rasakan menjalar ke seluruh tubuh. Untuk pertama kalinya, bibir aku dan bibir Tony bersentuhan...
----------------Hell to the yes! Fucking finally! Also kita semua ada kawan couple macam Syahid and Anggerik, I bet.
50 votes macam biasa and stay tuned!
YOU ARE READING
Lelaki Harum Sundal Malam
Teen FictionSetiapkali nama pelacur disebut, pasti kita akan menuduh ianya pekerjaan seorang wanita? Tapi ini adalah kisah seorang pelacur lelaki. Dan aku adalah pelacur itu. Dan ini adalah kisah aku sendiri...