2012
"So you tak nak lunch dengan ai lah kejap lagi ni?"
"I dah kata I kena handle budak mobility tu kan? Unless kalau you nak teman I sekali, jomlah." Anggerik membalas.
"Itu kan urusan you dengan Cikgu Zikry acah handsome tu. Malaslah I nak interrupt."
"He's not acah handsome. He is actually handsome. Apa salahnya kalau you ikut sekalipun? As a Tokoh Sukan, maybe you can share some of your experience jugak kan?"
"Let me guess, Sam is gonna be there too?"
"Nope. PRS ada ajak dia tapi you know your twin like how kan? He asked for a payment."
"Shit seriuslah?!"
"How could I make this thing up? Tak cukup dengan tu, dia even nak Hasbi join sekali. Sangat annoying ya."
"Now you know..."
Aku pandang sekeliling mencari-cari kalau Tony ada di situ. Tapi sedihnya dia tiada pula. Kalau tak boleh ajak makan sekali.
"Cari Antonio ke?"
"Ha'ah."
"Cubalah appreciate yang depan mata ni sikit."
"Hey! Jangan cakap macam I tak pernah appreciate you langsung boleh tak?"
"I knowlah tapi janganlah bila tima kita berdua macam ni pun you still pandang cari dia jugak. As if..."
"As if what? The way you deliver it macam I ni tak pernah jaga you langsung pulak. I cari dia sebab you sendiri tahu dia tu socially awkward kan? He's an easy target by his own classmate."
"Syah, we all know why he's an easu target. They target him because of you."
"Then if whatever they think it's true, then let's just shove it on their fucking ugly facelah."
"Fine. I bukan apa. I tak suka when people keep spreading rumours about you. I knowlah it isn't true but tak penat ke?"
"Anggerik, is it my fault be talking about me all the time? Kelakar kan sebab biasanya jocks are the one who bully people but in my case, it is me who got outcasted. Ingat I tak penat ke, Anggerik?"
Anggerik melarik senyuman nipis di wajahnya sebelum menyuruh aku bertenang. Senyuman dia itu pun aku tahu tak ikhlas.
"I'm sorry. Well, he will be there jugak petang ni. Cikgu Zikry approach dia personally pagi tadi. So don't worrylah."
Aku hilang mood. Aku tahu Anggerik cuba memujuk aku tapi entahlah.
"Hey, Shah. I'm sorry, okay. I know I went beyond boundaries just now. It was very offensive for me to do that."
"Takde apalah, Anggerik. I memang a baggage of a person pun kan?"
"You might be a baggage but that doesn't mean I should stop loving you, Syahid Zachariah."
Aku tersenyum kembali. A simple reassurance from Anggerik sometimes is all I need jugak kadang-kadang.
Dalam kelas selepas itu, aku tidur sahaja sehinggalah kami semua sekelas didatangi oleh GPK1 dan juga segerombolan yang memakai uniform yang sangat aku tak familiar langsung. Dan jujurnya, baju uniform dorang tu buruk nak mampus. Aku kira ada sepuluh orang di situ.
"Baiklah, semua. Ini adalah delegasi daripada Sekolah Bitara Dayang Seri Kaseh dari Brunei Darussalam. Salah seorang dari pelajar mereka akan belajar di dalam kelas kita sehinggalah habis sesi persekolahan tahun ni..." Asalkan tak kacau aku tidur sudah. "Syahid, sebelah kamu tu kosong ke?"
YOU ARE READING
Lelaki Harum Sundal Malam
Teen FictionSetiapkali nama pelacur disebut, pasti kita akan menuduh ianya pekerjaan seorang wanita? Tapi ini adalah kisah seorang pelacur lelaki. Dan aku adalah pelacur itu. Dan ini adalah kisah aku sendiri...