2012
Antonio Ammarul Espinosa bin Adam Espinosa
(Akademik)
&
Syahid Zachariah bin Andrew Sulaiman
(Sukan)Melihat nama itu, aku kembali ceria. Kembali ke asrama is never a good mood and I'm representing no one here. Some people, or mostly, likes to be here in the asrama and aku highly percaya they are mentally damaged.
Tapi, of course aku ada sebab penguat untuk stay di sini dan orangnya aku yakin sudah berada di balik pintu bilik ini. Apabila aku membukanya, aku nampak penilik nama tadi sedang mengemas barang-barangnya.
"Woi..." Aku memanggilnya dan dia mengangkat muka. "Lama dah sampai?"
Dia membetulkan cermin matanya. "Lama jugaklah cuma tadi mak aku bawak keluar dulu. Ada tambah barang sikit."
"Kau tu bila je tak tambah barang? Asal bukak je cuti bertambahlah barang kau tu."
Dia tersenyum. Dia ni handsome sebenarnya kalau dia bukak spek mata dia tu yang dah macam pinggan transparent melekap kat muka dia tu.
"Mak aku ada bekalkan nasi dengan lauk. Kau nak makan?" Dia bertanya selepas habis mengemas kotak yang ketiga. Ada lagi dua kotak untuk dia kemaskan.
"Nice! Pizza aku tadi rasa dah ghaib kut dalam usus ni. Tak sempat sejam makan aku dah lapar balik ni."
Dia ketawa. Benda bodoh pun nak terhibur tak faham aku dia ni.
Aku kemas bahagian aku sekejap je. Dalam 15 minit dah selesai tapi aku tak tahu what takes si nerd ni lama nak mampos nak kemas barang dia semua. Maklumlah barang macam nak pindah rumah.
"Kau tak habis kemas lagi ke, Tony?" Aku memanggilnya dari atas katil aku.
"Sikit lagi ni."
"Sikit kau tu aku rasa ada lepas SPM nanti baru siap kut."
"Melampaunya. Kejaplah sikit je lagi ni."
Malas hendak melayan, aku keluarkan BlackBerry aku dan BBM Mommy yang aku sudah sampai dan siap kemas semua barang. Tadi Daddy yang hantarkan jadi tak payahlah text dia.
"Sam floor mana, Syah?"
"Samson? Oh dia floor bawah."
"Dengan Hasbi lagi ke?"
"Dengan siapa lagi kalau bukan Hasbi tu? Bestfriend dunia akhirat tu kan."
Samson ialah abang kembar aku. Abang kembar yang sangat unlike to be called as 'abang kembar'. We used to be close until...
Malas ah nak cerita.
"Kau tak balik Manila ke cuti hari tu ni?"
"Balik kejap je dalam dua minggu macam tu. Nenek aku yang datang Malaysia."
"Oh, I see."
"Kau pulak memang mostly kat Singapore je kan? Tak duduk dengan Daddy kau ke?"
Aku menggeleng. "Mak tiri aku tak berapa nak vibelah. Lagipun macam tak ada beza pun kalau aku stay sini pun. Kurangnya kalau duduk Singapore bila bosan aku boleh pergi jumpa sepupu aku semua."
YOU ARE READING
Lelaki Harum Sundal Malam
Teen FictionSetiapkali nama pelacur disebut, pasti kita akan menuduh ianya pekerjaan seorang wanita? Tapi ini adalah kisah seorang pelacur lelaki. Dan aku adalah pelacur itu. Dan ini adalah kisah aku sendiri...