2012
"Jumpa aku tempat biasa kejap nanti." Samson bertemu aku di Kafe Matahari semasa shif malam aku di situ.
"Kenapa?"
"Jumpa jelah. Jangan banyak tanya."
"Yalah."
Aku tak tahu apa tujuan dia but what worse could it be?
Oh, aku lupa kembar aku ni bertuhankan reputasi dan bernabikan Hasbi. Of courselah dalam kitab dorang, if ada, aku ni umpama Azazil. Imagine handsome macam aku jadi Azazil?
So, malam itu, driven by berfikirkan dia tu adalah abang kembar aku, aku pun pergilah ke tangki tempat kami selalu berjumpa itu. Cumanya, dari jauh lagi aku dah nampak Hasbi ada and trust me, it is a sight for sore eyes.
"Kenapa dia ada?"
"Sebab memang benda ni pasal dia pun." Samson menjawab.
"Apa yang aku buat?"
"Kau tahu tak aku break dengan girlfriend aku sebab kau?!"
Aku ketawa kecil. Ketawa itu sebenarnya sangat unintentional. Aku sendiri tak sangka aku boleh ketawa sebab ayat dia tu. Aku terhibur.
"Kau ketawa apa, sial?!" Hasbi sudah mula melangkah hendak menumbuk aku.
"Hasbi, dia adik aku. Aku abang dia lagi." Oh my God. Is this Samson? Samson, is this you? Did someone acu pistol kat kepala kau for you to say this?
"Kau nak backup dia apa lagi?!"
"Bukan nak backup dia, bodoh. Masalahnya apa-apa jadi kat dia nanti, yang kena dengan Mommy aku tu aku jugak."
"Masalahnya kau tahu kan sebab dia aku..."
"Salah aku ke kau yang kena tinggal dengan girlfriend kau yang aku pun dah tak ingat siapa nama dia tu? And saja nak cakap yang ayat ni bukan aku yang cakap tau tapi budak-budak yang kau upah untuk belasah aku hari tu."
Samson terus berpaling memandang Hasbi yang nampaknya masih tak berpuas hati dengan aku.
"Kau patut berterima kasih aku tak bawak kes tu kat pihak disiplin tau."
"Kau upah orang belasah adik aku, Hasbi?" O M G! Is this really Samson?
"Kau percaya ke cakap dia ni, Samson?"
Samson tidak menjawab. Sebaliknya dia memandang aku dengan pandangan sayu. Kemudian dia kembali memandang Hasbi.
"Kau boleh je cakap dulu dengan aku kalau ada apa-apa hal pasal adik. Kau tak payah nak belasah dia. Kau tahu kan Mommy aku bebel kat aku macam mana masa tu?!"
"So kau nak hamun aku pulak sebab dia ni?! Bukan kau ke yang benci sangat adik kau ni?!"
"Korang boleh tak sambung gaduh laki bini korang ni dalam bilik je. Kenapa aku kena tengok korang bergaduh eh?"
Baru aku menghabiskan ayat aku itu, satu tumbukan padu lepas ke pipi aku dan sekali lagi meninggalkan lebam di situ. Aku terjatuh sebelum ditendang lagi oleh Hasbi sebelum dia ditenangkan oleh Samson.
"Dahlah, bodoh! Kau pergi balik bilik sekarang! Aku jumpa kau sana."
Hasbi menendang aku sekali lagi sebelum pergi meninggalkan aku di situ bersama dengan Samson. Samson pula bukannya hendak tolong aku bangun pun. Setakat tengok saja.
Aku bangun sendiri dan pandang Samson ke dalam matanya. Langsung tak nampak dia berasa bersalah dengan apa yang sudah berlaku.
"Sorry for what he did."
"Kenapa kau pulak yang kena sorry untuk dia?"
"Can you just being mature, Syahid?"
"Why me? Aku ke yang belasah orang sebab girlfriend dia dah fed up dengan dia?"
"Kau boleh je tak layan, Syah."
"See? Even at times like this kau tetap backup dia. Wey aku adik kau tau! Kau nak lebihkan orang lain jugak dah kenapa?!"
"Masalahnya kau tu malukan aku."
"Fikir balik? Aku ke punca kau tu dimalukan? Aku ke punca semua ni? Kalau kau tak bagitau Hasbi dulu pasal apa yang jadi kat kita, no one will know, Sam."
Dia terdiam. Kemudian dia bersandar pada railing tangki itu.
"It was a mistake."
"Funny, isn't it? Salah kau tapi all the repercussion semuanya aku yang kena. Satu pun kau tak take the responsibility. Aku pun tak tahu kenapalah aku still stay silent about it when I hold every cards here."
Dia diam. Eloklah pun diam. Buka mulut pun menyakitkan hati je.
"Aku dengar rumours kau dengan Tony..."
"Ya! Aku couple dengan dia sekarang. What you're gonna do about it? Pergilah bagitau semua orang. Nah sekarang kat tangki ni kau pergi jerit kuat-kuat biar satu SEBESTES tau tentang aku dengan Tony. Cepatlah, aku dare kau."
Samson tak buat benda tu. Dia tak pernah lebih daripada seorang pengecut yang hanya buat benda yang aku tak expect. Ya, that is Samson.
"Kenapa kau tak buat? Sebab kau tahu tak ada siapa backup kau kan?"
"Syah, aku..."
"Kau apa lagi? Tak boleh ke for once kau biar aku hidup senang even not in the way you like? Tak boleh ke aku nak hidup without anyone dictate aku? I love Tony and he loves me too. Tak boleh ke kau just biar kitorang cherish what we have without your judgement. Yeah, you are already the good guy in pur story, Sam. Tak payah sibuk kacau aku lagi dah. Now tell me, what makes kau dengki sangat dengan aku? I believe my sexuality has nothing to do with your hatred over me." Suara aku crack. Fuck!
Dia diam lagi. Bisu ke apa dia ni?
"All this time aku tak pernah went against kau setiapkali nama aku naik due to the bad reputation yang kau sendiri buat. Aku tetap teruskan hidup aku macam biasa. Tapi kenapa kau tak boleh buat macam tu, Samson?"
"Ya, aku admit. Aku benci kau. Aku benci that people can like you without knowing you pun. While aku, aku kena buat baik dulu baru orang nak terima aku."
"Kau bodoh eh?! We are literally twins! You just have a bad taste in fashion!" I have to be frank. Fact is fact.
"Not just that. Aku benci semuanya! Kenapa kau mesti ada dalam hidup aku, Syah?! Kenapa bukan aku je anak Mommy dengan Daddy?! Aku tak suka kau! Aku nak jadi anak Mommy dengan Daddy seorang je!"
"Kau gila ke, Sam?"
"Ya! Siapa je yang tak gila bila masa kecik asyik kena compare dengan kau je!? Siapa je yang tahan benda tu?!"
"Habis tu aku ni bahagia sangat ke, Samson? Aku sayang kau sebagai abang, Sam. Tapi kalau betul kau bencikan aku, Sam, aku faham. Aku faham kalau betul kau nak hidup seorang. Aku faham sangat." Aku panjat railing tangki setinggi bangunan empat tingkat itu. "Aku terjun, then."
"Kau jangan buat gilalah!"
"Bukan ke tu yang kau nak kan?! Then I will give it to you. Memang semua orang nak aku mati pun kan?"
"Aku tak, Syah." Satu suara dari sisi kami semua tapi jauh sedikit. "Aku tak nak kau mati."
Suara itu membuatkan aku turun semula dari railing itu. Aku pandang Samson dan dia berulangkali. Aku rebah ke lantai.
---------------Ngeehee intense tak chapter kali ni? I know it is, right.
By the way, I have made another BL titled Stesen Berikutnya. Boleh tengok kat my profile hehe. Story dia agak matured sikit sebab pasal orang dah kerja so silalah tengok how I bereksprimen dengan style writing yang baru muehehehe...
65 votes ehek!
YOU ARE READING
Lelaki Harum Sundal Malam
Teen FictionSetiapkali nama pelacur disebut, pasti kita akan menuduh ianya pekerjaan seorang wanita? Tapi ini adalah kisah seorang pelacur lelaki. Dan aku adalah pelacur itu. Dan ini adalah kisah aku sendiri...