Jeho dny byly opravdu mizerné a mohl za to Harry. Hlupák! Parchant! Grázl! Nevděčná rozmazlená celebrita, přesně jak to říkal Snape a zároveň... Zároveň mu tak hrozně scházel, ať šel kamkoliv, pokaždé našel něco, co mu Harryho připomnělo a vzpomněl by si na něj, i kdyby ho den co den nevídal ve třídě nebo v jejich pokoji.
Jednou ho schodiště náhodou vyvezlo do patra, kde byl dříve uschován Kámen mudrců. Pak se zase dostal do umývárny Ufňukané Uršuly a zrovna k umyvadlu, na němž byl had hlásající, že tam je vstup do Tajemné komnaty. Potom zase viděl z okna po nebi letět hipogryfa. Zlaté vejce z poháru Tří kouzelníků stojící na krbu jako jedna z trofejí se přímo vyzývavě lesklo. I hloupé prskající kuličky, které děcka házela po chodbách, mu připomněly velký ohňostroj dvojčat, po kterém nadobro utekli z Bradavic a zlatá mince očarovaná, aby se podle ní poznali členové Brumbálovy armády byla doslova kusem těžkého olova v jeho kapse, kterého se nedokázal zbavit. A testrálové... ti strašliví černí testrálové procházející se po pozemcích málokým viděni mu připomněli, jak v minulém roce bez mrknutí oka za Harryho chtěl položit život, aby jím nyní byl zrazen.
Měl stále zlost, když se podíval na Ginny svou malou zkroušenou sestřičku, a zároveň se mu tak hrozně stýskalo po starém kamarádovi, až měl touhu vztekle kopat do věcí a rozmlátit pěstí každou věc, která mu ho připomněla. Jenže to by musel zlikvidovat celý hrad a hlavně rozbít samotnému Harrymu obličej.
„Tak dobře, už to nevydržím a musím ti to říct," promluvila na něj Hermiona kráčející po jeho boku. „Ginny ve skutečnosti neoceňuje, že ji chodíš vyzvedávat k učebně a všude ji doprovázíš jako mlčenlivý strážce. Neřekne ti to, protože tě nechce zranit, ale je to tak. Dej jí pokoj, Ronalde. Musí se se svou bolestí a zlomeným srdcem vypořádat sama."
„Je to moje sestra a budu ji chránit," zamračil se na ni z výšky, neměl rád, když ho Hermiona tak peskovala a zvláště teď to nepotřeboval slyšet. Moc dobře si byl vědom toho, že ho stejně nakonec přesvědčí o své pravdě, a proto to tak nesnášel a zvláště teď nepotřeboval, aby ho přemlouvala.„A před čím?" otázala se Hermiona a zatarasila mu cestu. „Nehoní ji Smrtijedi, vlkodlaci, obři ani nic, co bys mohl porazit silou. Já vím, že ji chceš chránit, zlato, ale..," povzdechla si a položila mu ruku na tvář, okamžitě ho tím znervóznila, „nemůžeš nic dělat a to že se budeš zlobit na Harryho a nemluvit s ním, jí taky nepomůže."
„To je věrnost k rodině, kterou nepochopíš, protože nemáš sourozence. Dokud mu neodpustí Ginny, neodpustím mu ani já," řekl důrazně, ihned, jak vypustil poslední slovo z pusy, prostě věděl, že to k Hermioně bylo hrubé. „Promiň já jsem... promiň..."„Nic se nestalo," řekla, přesto k jeho nelibosti stáhla svou ruku a pěvně uchopila popruh tašky, který jí vedl přes hrudník. Bezděčně shlédl k jejím rukám a zachytil pohledem přívěsek, který visel pod kravatou. Jeho přívěsek. Opravdu ho s sebou pořád nosila, přesně jak říkala. Vyschlo mu z toho v puse nervozitou, když si náhle uvědomil, že jestli ho skutečně nikdy nesundává, tak se s ním chodí také sprchovat a koupat. Jeho přívěsek, hladký zlatý drobný kompas na jejím nahém těle... ležící na pevných velkých ňadrech... možná mezi nimi a směřující dolů... její štíhlý pas a dole pod ním... Kousl se do rtu a skoro zaúpěl; na co to teď vůbec myslel? Zlobil se na Harryho, nemohl zároveň s tím uvažovat o nahé sprchující se Hermioně, protože mu to jedině tak rozehnalo všechny myšlenky a způsobovalo nepříjemné pnutí v kalhotách. Uhnul pohledem od jejích prsou uvězněných pod látkou halenky, která se mírně napínala s každým jejím nádechem.
„Na něco jsi zapomněl, Rone," prolomila Hermiona mlčení, „Harry je také člen tvojí rodiny, možná adoptovaný, ale je. Potřebuje tě stejně jako Ginny."
„To není to samé," namítl. „K ségře mě váže věrnost, která..."
„A k Harrymu tě neváže?" přerušila ho dotazem. „Tolik let, Rone, jste přátelé, vzájemně jste si zachránili život a teď byste to zahodili kvůli...," odmlčela se. „Já vlastně vůbec nevím, proč spolu nemluvíte. Není to tvoje věc, jak se Harry vypořádá s Ginny a ona s ním... je mi jasné, že chceš stát na něčí straně, ale ať si vybereš jakoukoliv, jim dvěma to nepomůže."
ČTEŠ
Veritas
FanfictionPoslední ročník v Bradavicích se nese ve znamení velkých změn. To, co bylo v minulosti ztraceno se navrací zpět i přes nelibost těch, kterých se to nejvíce týká. Zvěstuje návrat starých pořádků také zářnou budoucnost ve znamení míru nebo Pán zla zne...