Size günaydın bana iyi uykular kuzularım muah~05.07
İyi okumalarrrr
Ayda'dan devam
"İki dakika şu bize lutfedilen burnu kullanıp nefes alsan?! Kime diyorum, alo?"
Yürümeyi bırakıp olduğum yerde durduğumda o da karşımda durup elini duvara yaslamıştı.
"Güzel.. Şimdi müzik katına çıkıyoruz"
"Biz? Ben defoluyorum demek istedin galiba"
"Hayır ben hiç bir yere gitmiyorum"
"Çekil şurdan kıvırcık çocuk-"
"Aşkın."
"Herneyse!?"
"Bak. Sendende o itici gurubundanda haz almadım tamam mı? Şu lanet okuldan çıkabilmemiz için diğerlerinin yanına gitmemiz gerek."
"Hayır"
"Ne demek hayır!?"
"Beni sal demek!" diyip onu kenara iktirdim ve okul kütüphanesine girdim.
Oflayıp arkamdan geldiğini adım seslerinden anlayabiliyordum. Onu umursamayarak kütüphanedeki bi masaya elimde harita gibi olan şeyi koydum.
Aşkın gelip karşına oturduğunda "çöz bakalım." dedi. İşime karışnadığı sürece sorun yoktu.
Burda üç yere birden işaret atılmıştı. Garip olan şey tanıdıktı. Ama eksik gibiydi..
"Yazı değil mi?"
"Hayır.. Bi tür harita olduğunu düşünüyorum"
"Belki ters çevirip falan bakmalısın, hani filmlerde olur ya?" dediğinde tek kaşımı kaldırıp ona baktım.
"Bilirsin şu bi yerden çıkmak için ip ucu aradıkları ya da define aradıkları filmler. Dedektif filmleri izledin mi hiç peki?" diye devam ettiğinde aynı şekilde yüzüne bakmaya devam ettim.
"Tamam bir şey demedim say" dediğinde önüme dönüp kağıdı incelemeye devam ettim.
Bu sefer "silinmiş gibi.." diye mırıldandığında "bende eksik olduğunu düşünüyorum" dedim.
"Belki başka bir parçası vardır ya da.."
"Ya da görünmeyen bi kısmı"
"O nasıl olucak?"
Sorusuna yanıt vermeden önce ceketimin cebindeki fosforlu ışık yayan bilekliğimi çıkarttıp. Kağıda yaklaştırdığımda beliren şekillere tepki olarak "biliyordum.." dedim.
Aşkın "bir tür yapı planına benziyor" dedi. Hak verdim çünkü kuş bakışı bi şekilde çıkartılmış ve yüzeysel şekillerden oluluyordu.
"Kroki olabilir"
"Hepsine bir tutamaz mısın?"
"Bileklik o kadar büyüj değil. Ama.. "
Sözümü yarıda bırakıp bilekliğimi Aşkın'a verdikten hemen sonra kütüphanede gezinmeye başladım. Gözüme çarpan ilk kalemi alıp geri döndüm.
"Işığı tut ve yavaşça kağıtta gezdir" dedim. Aşkın bilekliğin yaydığı ışığı kağıt üstünde gezdirirken ben görünmeyen çizgilerin üstünden kalemle geçiyordum.
En son hepsini yaptığımızda kağıda öyle baktık ve evet tanıdıktan fazlasıydı.
"Okulun krokisi.."