İyi okumalarrr
İklim'den devam
"Her şey tamam ama neden müzik katı?"
Sorduğu soruyu aklamda tutup devam ettim.
Piyanonun altını dikkatlice inceliyor, kan izlerine bakıyordum. Daha doğrusu kalan kan izleri. Görünüşe göre birisi burayı temizlemeye çalışmış.
Acelesi olduğu için işini yarımyamalak yapıp gitmiş gibi görünüyor. İyide neden bir ceseti yanına alırsın ki...
Aşkın'ın sorusuna "Burda olduğunu iddia ettiğiniz ceset burda olmadığından dolayı olabilir mi acaba?" diye yanıt verdim.
"İyide Defne burda olsa görürdük heralde."
"Bunu etrafa bile bakmayan sen söylüyorsun" derken arkamı döndüm ve yere oturdum. Ayaklarımı kendime çekip dirseklerimin üstüne kollarımı dayadım.
O ayakta durmuş müzik odasını turlarken "Burda olmadığından eminimde ondan." dedi.
Dediği şeye göz devirdim.
Bir şey demediğinden kısa bi sessizlik oluştu.
"Acaba biz-" dediği sırada işaret parmağımı kendi duağıma koyup susması gerektiğini ifade ettim.
Bir şey duyuyor gibiydim.
Yerden kalkıp üstümü silkeledim. Duyduğum tıkırtıya kulak verdim. Yürümeye başladım, sese yaklaşıyor gibiydim.
"Duyuyor musun?"
"Hayır?"
"Dinle.. Dikkat et" dedim. Adımlarım beni müzik odasının çıkışına doğru götürüyordu.
Aşkın hemen ardımdan geliyordu. Tam kapının önüne ulaştığımızda duraksadım.
"Sesi bende duymaya başladım fakat odanın dışında gibi değil" diyerek kendi fikrini belirten Aşkın'a döndüm.
Haklı gibiydi fakat sesler en çok buraya geldiğimde duyuluyordu.
Denemek için kapıyı açtım ve dışarıya çıktım, koridorda biraz ilerledim. Sesten uzaklaşmıştım. Geri dönüp kapıyı kapattığımda tıkırtılar dahada çoğaldı. Tekrardan.
"Anlamıyorum"
"Belki ses yansıyordur"
"Sanmıyorum"
"Gücün.."
"Gücüm bi işe yaramaz"
"Evet jetonum köşeli onun adına özür dilerim."
"Bir şey demedim"
"Evet sadece.. Ne biliyim ya boşver."
Ne demeye çalıştığını anlamadığımdan kaşlarım çatıldı. Kafası karışmış gibi etrafı kolaçan etmeye başladığında "Ne oldu?" diye sorma gereği duydum.
Bana yaklaşıp kolumdan tuttu ve geriye çekti. "Napıyorsun-?" diye sorduğumda beklemem gerektiğini anlatmak ister gibi bi ifadesi vardı yüzünde.
Kolumu bıraktı ve arkasını döndü, yere dizlerinin üstüne çöküp kulağını zemine dayadı. Biraz bekleyip ayağa kalktı ve duvarın hemen yanına gidip durdu.
"Ne yaptığını açıklasan..?"
"Sabretmek nedir bilir misin"
"Yaptığına anlam vermeye çalışıyorum falan..."
"Beklersen vericeksin"
Karışmıyorum demek ister gibi iki elimi havaya kaldırıp geri çekildim. Aşkın yerle duvarın birleştiği yerdeki mermere bakarken oturmuş onu izliyordum.