Bölüm 36: Prangalar

474 84 49
                                    

"Pek sabırlı davranabileceğimi düşünmüyorum, müdür" dedim şaşkınlık ile dona kalmış adama.

Adamın gözleri boynumda parıldayan ruh taşının üzerine kitlenmişti. Akademik merakı ile korkusu kıyasıya bir savaş veriyor gibiydi.

"Bir siyah ruh taşı... Bu nasıl mümkün olabilir" diye kendi kendine sayıkladı.

"Merak ettiğim şey, rengini nasıl aldığı değil. Vulgro'ra siyah bir ejder" dedim adamın odağını değiştirmek için.

"Vulgro'ra..." diye tekrarladı transa girmiş gibi.

"Müdür" diye bağırdım.

Adam bakışlarını nihayetinde gözlerime kaldırdı.

"Ne bilmek istiyorsun, Marver" diye sordu.

"Pikar 'ın Viparok olduğu ne zamandır biliyordun" diye sordum.

"Viparok mu?  Pikar bir Drognar bile değildi. Bir sene kadar önce işe alınmış, yetenekli bir eğitmendi sadece.." diye sordu.

"Benimle oyun oynama, müdür. Emin ol, buna pişman olursun" dedim.

"Oyun oynamıyorum. Viparok tüm zaman boyunca yalnızca üç defa insan suretinde görünmüştür. Böylesi ender bir durumu tahmin etmek, hele hele Pikar gibi sıradan bir insanda şekillenmesini düşünmek hiç de olası değil" dedi.

"Eğer sana gerçek kimliğini açıklamadıysa, onu neden işe aldın" diye sordum.

"Gökyüzü Tapınağı 'nın tavsiye mektubu ile geldi. Böyle güçlü bir referans ile başka şansım yoktu" diye yanıtladı.

"Bugün sorguladığım herkes pek masum" dedim şüpheyle adamı süzerek.



Attığım laf ile, bir kaç adım arkamda duran rahibin yere düşen başını hissetmiştim. Lanet Riviihli 'lerden hiç bir şey öğrenemiyordum. 

"Bir ruh taşını yok edersen ne olur" diye sordum bakışları ateş duvarına kayan adama. "Oyalanmayı kes, müdür! Şu ana kadar vaktimi harcayıp, beni huysuzlandırmaktan başka bir şey yapmadın. Kendini işe yarar kılmanı tavsiye ederim"

"Kim böyle bir şey yapmak ister" dedi şaşırarak.

Adamın soruma, soru ile cevap vermesi bardağı taşıran son damlaydı. Ateş duvarına korumdan güç göndererek, kötücül bir tıslama ile metrelerce büyümesini sağladım.

"Bilmiyorum! Daha önce hiç denenmedi ama bir Drognar öldüğünde, ruh taşı bütün vasfını kaybeder. Rengi saydama dönüp, yüzeyi soğuklaşır" diye açıkladı.

"Yani bu etkileşim iki yönlü de çalışabilir. Ruh taşı yok edilirse, Drognar 'ın ruhu etkilebilir" dedim adamın varmak istediği noktayı seslendirerek.

"Evet. Evet, ama tabi hepsi bir teori" dedi adam hızlıca.

"Dirastya... O kadar rahibi ülkeye sokmayı nasıl başardınız" diye sordum.

Adam birden değişen konu ile afallamış gibiydi.

"Valar 'a baskı yapıldı" dedi adam kısa bir sessizliğin ardından.

Müdür, hayatının her an bitebilecek oluşuna rağmen, kritik bilgi vermeden, yüzeysel cevaplar ile sorularımı geçiştirmeye çalışıyordu.


Adamın tam önüne kadar yürüyüp, yüzümü burnunun dibine soktum.

"Bütün gün seninle uğraşamam" diye fısıldadım.

EJDER RUH 2. KİTAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin