Foto: Katie's kamer in huize Benedict
Aan het einde van het hoofdstuk een cadeautje: foto's van Zed een Katie!
《☆》
You can not see your reflection in boiling water,
similarly you can not see truth in a state of anger.
《☆》
Pov Katie White:
Ik vouw mijn kleding op en leg die in de lege kledingkast terwijl Zed languit op het bed- nu mijn bed- ligt en luid klaagt over de aparte slaapkamer situatie. Ondertussen eet hij een zak m&m's leeg.
De kamer die ik nu heb gekregen is echt prachtig. Het bed is groter dan die in mijn kamer bij George en Susan, en het matras nog dikker. Aan de muur hangen ingelijste posters en foto's van de maan, de Melkweg en het heelal. Er staan diverse comfortabele stoelen en liggen overal dekentjes en kussens die bij de inrichting passen. En de kledingkast is super groot, terwijl ik maar een paar dingen heb meegenomen.
"Laat wel wat voor me over alsjeblieft." zeg ik met een blik op de zak m&m's in Zed zijn handen.
"En wat krijg ik daarvoor?" vraagt Zed terwijl hij nog een paar m&m's in zijn mond stopt.
"Niets." antwoord ik en rol met mijn ogen.
"Wauw, ik zat op je beste verkooptrucs te wachten maar je probeert het niet eens. Geen m&m's voor jou dus." zegt hij.
Verkooptrucs? Wacht maar, als het om chocola gaat kan ik tot heel ver gaan.
Ik trekt mijn wenkbrauwen naar hem op en loop naar het bed toe waar hij op ligt. Zed duwt zich overeind op zijn ellebogen en kijkt me geamuseerd aan.
"Wat ga je doen? Me verleiden?" vraagt hij spottend.
"Tss, voor een paar m&m's? Dan zou ik ze gewoon in de keuken pakken. Nee, ik wilde bij je gaan zitten, maar ik zie al hoe het is." plaag ik hem.
Verbaasd kijkt Zed me aan maar verbergd zijn verbazing dan snel met zijn gebruikelijke pokerface.
Ik snap waar zijn verbazing vandaan komt, want ik ben de laatste dagen niet heel aanhankelijk geweest. Dat is omdat ik simpelweg nog niet goed weet wat ik allemaal voel, wil en denk na alles wat er gebeurd is. Er zijn heel veel dingen waar ik nog over twijfel of onzeker over ben, dus ik wil niet iets overhaasten of iets doen waar ik later spijt van krijg.
Het was heel fijn om niet alleen te slapen afgelopen nacht maar ik ben toch ook wel blij dat we vanavond apart moeten slapen. Ik kan niet altijd Zed zijn hand vast blijven houden, ik moet in staat zijn om zelf te kunnen slapen en überhaupt weer het licht uit te kunnen doen zonder allemaal horror waanbeelden te krijgen.
Bovendien is zijn kamer vlakbij, het is niet alsof er kilometers tussen ons in zit.
"In dat geval." zegt Zed en haalt zijn schouders op.
Hij gaat rechtop zitten en spreid zijn armen met de bedoeling dat ik op zijn schoot ga zitten.
Ik doe alsof ik op zijn schoot ga zitten maar me bedenk en dan zogenaamd twijfelend naar zijn lippen kijk. Dat trekt gelijk Zed zijn aandacht, en hij leunt naar voren.
Langzaam verplaats ik mijn blik naar zijn ogen, en dan weer naar zijn lippen. Ik bijt op mijn onderlip en Zed zijn ogen worden donker.
Hij sluit zijn ogen om de laatste ruimte tussen ons te overbruggen en dat is het moment dat ik een duik naar de zak m&m's maak.
JE LEEST
American Mate
WerewolfKatie gaat nadat ze haar middelbare school heeft afgemaakt een jaar naar Amerika, waar ze oorspronkelijk vandaan komt. Zodra ze op haar nieuwe highschool 1 blik werpt op de arrogante, stoere Zed weet ze zeker dat ze zich nog nooit zo aangetrokken he...