Fourty-nine

704 41 5
                                    

《☆》

If I got a flower for every time I think about you,

 I could walk through my garden forever

《☆》

Pov Zed Benedict:

Gefrustreerd leg ik mijn telefoon in mijn locker en sla de deur dicht. Om me heen hoor ik meer lockers dicht slaan, het is tijd om het veld op te gaan.

Nu ga ik een wedstrijd spelen waar ik absoluut niet mijn hoofd bij kan houden.

Katie is sowieso boos. En verward. Maar dat ze niet naar mijn wedstrijd komt... dat had ik niet verwacht.

Ze zou hier komen kijken en daarna met mij mee naar huis, maar als ze hier niet komt opdagen gaat ze dus ook niet met me mee. En dat betekend alleen slapen.

"Alles is verpest. We gingen vooruit, het ging zo goed, en toen deed Grace ons dit aan. Het is háár schuld. Ik kan vanavond toch niet slapen als Katie er niet is? En waarom zouden we ons nog uitsloven tijdens de wedstrijd als onze mate het toch niet ziet?" jammert Benjamin.

Ik kan hier echt niet mee dealen op dit moment.

Ik loop voorop de lockerroom uit, het veld op. Mijn teamleden volgen me en er wordt al gelijk gejuicht wanneer we zichtbaar zijn voor het publiek.

Toch nog hoopvol scan ik heel snel het publiek maar wanneer ik haar niet zie voel ik intense teleurstelling.

"Maak je geen zorgen, ze komt ongetwijfeld nog. Ze is gewoon een beetje te laat." zegt Austin van naast me.

Hij hoefde niet eens te vragen waar het om ging. Aangezien hij al sinds zijn 16e zijn mate Gina heeft weet hij hoe het is en dat mijn hele humeur dus op Katie gebaseerd is.

Over Gina gesproken, zij zit ook op de tribune. Ze blaast Austin een kus toe en hij doet alsof hij die vangt, wat haar laat glimlachen.

Val dood.

"Ik ben niet het type voor een relatie, dat weet ik nu zeker." zeg ik.

Austin kijkt me met grote ogen aan en pakt mijn bovenarm om me tot stilstand te brengen. Die laat hij vervolgens gelijk weer los als hij mijn blik ziet.

"Gast waar heb je het over?! Ze is je freaking soulmate! Hoe wil je dan geen relatie met haar hebben? Je bent gek op haar, je kan geen moment zonder haar, ik geloof niet dat je kan accepteren dat Katie als single door het leven gaat." zegt Austin geschokt.

Ik geef hem een klap tegen zijn achterhoofd.

"Idioot! Natuurlijk blijf ik in een relatie met haar! Ze is van mij, al die fucking losers gaan haar nooit krijgen. Ik bedoelde dat ik het blijf verpesten en nooit beter ga leren te doen, jij sukkel, niet dat ik het opgeef." zeg ik boos.

Austin kijkt opgelucht ondanks de klap tegen zijn achterhoofd.

"Gelukkig. En je leert het wel. Volg je instinct, je bent geboren met de instincten om goed voor haar te zorgen. Maar volg je instinct niet té veel want als mens zijnde gaat ze daar niet goed op reageren." zegt hij.

"Ja bedankt voor dat enorm behulpzame advies, ik moet me instinct volgen maar niet te veel." zeg ik en rol met mijn ogen.

"Eh," hij haalt zijn schouders op "ik denk dat het vanzelf komt, je doet nu tering veel fout maar zie het zo, je doet ook veel goed. En op een dag doe je meer goed dan fout, het wordt alleen maar beter, tot je het echt helemaal goed doet en alleen zo nu en dan nog iets zó stoms doet dat je 1 nacht op de bank slaapt. Maar zie het zo, de goedmaakseks is deel van het proces en die wil je echt meemaken." zegt Austin relaxed.

American MateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu