Three

2.3K 104 7
                                    

《☆》

I keep myself busy with the things i do,

but everytime i pause i think about you.

《☆》

Pov Katie White:

De zondag vliegt voorbij. Ik slaap uit, stel me voor aan de buren, ontwijk mevrouw Sherman, haal wat boodschappen voor Susan.

Ik heb de modder onder mijn raam opgeruimd en daarna is er niets meer gebeurd.

Misschien had Susan of George het raam wel open gezet toen ik weg was en toen is er misschien wel een vogel in het raamkozijn gaan zitten met modder aan zijn poten en toen werd de modder door de wind naar binnen gewaaid.

Dat is heel onwaarschijnlijk ja. De kans dat het echt zo is gegaan is heel klein maar ik probeer er gewoon in te geloven. Ik wil niet denken aan de optie van dat er echt een inbreker was.

Het is nu maandagochtend en ik kon niet zenuwachtiger zijn. Het is 7 uur en om half 8 moet ik weg, maar ik ben al helemaal klaar. Van de zenuwen werd ik heel vroeg wakker dus toen ben ik me maar gelijk klaar gaan maken.

Ik wil niet opvallen met bijzondere kleding maar wil er wel gewoon goed uit zien dus heb mijn nieuwe skinny jeans en blauwe trui aangetrokken. Ik heb nog een zilveren ketting om gedaan en als schoenen koos ik mijn witte Reebok's.

Van mijn bruine haar heb ik een vlecht gemaakt. Het is bestwel lang dus ik draag het liever niet los.

Ik heb mijn dagelijkse make-up op gedaan wat bestaat uit concealer, mascara, mijn wenkbrauwen een klein beetje opvullen en een laagje roze lippenbalsem.

Ugh waarom ben ik ook zo zenuwachtig. Ik wil straks niet opvallen maar ook niet compleet over het hoofd gezien worden.

En een nieuwe school betekend dat ik als een soort brugklasser op zijn eerste dag door de school loop. Verdwaald, heel hard proberend om een goede indruk achter te laten en niet te veel op te vallen tegelijk.

Ik haal diep adem en pak dan mijn tas van de grond. Alles wat ik nodig heb zit er in, behalve mijn schoolboeken, die krijg ik daar.

Ik loop naar beneden en deze keer zit alleen George al aan tafel. Hij heeft een groot bord voor zich dat vol ligt met toast, eieren en bacon.

"Ha, Katie. Zin in school? Of zenuwachtig? Het is wel de eerste dag." zegt George zodra hij me ziet.

"Ik heb er zin in maar ben ook zenuwachtig, het is heel dubbel." zeg ik.

"Ik snap het. In de tijd dat ik zo oud was als jou, wat lang geleden is, was ik altijd zenuwachtig voor mijn eerste schooldag. Maar het komt altijd goed en later lach je om hoe zenuwachtig je was voor iets dat zo niet erg was." zegt George.

"Ik hoop het ja." zucht ik.

Ik pak een bord en stop een broodje in de rooster. Ik heb helemaal geen honger dus 1 broodje is ruim genoeg.

"Is dat alles wat je gaat eten?" vraagt George met een frons. "Ik snap nu dat je zo slank blijft. Had ik maar zo weinig eetlust, dan was ik nu 10 kilo lichter."

Dat veroorzaakt ondanks de zenuwen een giechelbui. Ik weet niet waarom, misschien juist door de zenuwen, maar ik moet vreselijk lachen.

George grinnikt en schud zijn hoofd voor hij verder gaat met het lezen van zijn krant.

Zodra mijn toast klaar is besmeer ik die weer met honing en eet het op. Ik drink nog wat water en besluit dan om maar gewoon iets eerder naar school te gaan, hier binnen zit ik anders ook niets te doen.

American MateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu