《☆》
Be careful,
the devil can hear your prayers tooHe doesn't always come with
horns and a pitchforkSometimes he comes dressed up like everything you ever wanted
《☆》
Pov Zed Benedict:What the hell?!
Ik bleef zo rustig, vertelde haar duidelijk hoe het zat en dan rent ze weg!
Dit heb ik weer. Ben ik eindelijk tot het besluit gekomen dat ik Katie wil accepteren als mijn soulmate en dan wilt ze mij niet.
Ik zit thuis, in mijn kamer, en herhaal aldoor in mijn hoofd wat Katie gezegd heeft. Dat is niet veel trouwens.
En ze doet weer schijnheilig! Ze moet weerwolven in de familie hebben, anders zou ze mijn mate niet zijn.
Tenminste, ik denk dat ze zonder weerwolf-DNA niet een mate kan hebben. Het kan dan wel zo zijn dan ze niet genoeg van ons DNA heeft om een weerwolf te zijn, maar als ze nog wel een beetje heeft dan kan ze best mijn mate zijn.
Of... haar ouders hebben het haar nooit verteld. Ze woonde hier eerst wel, in een pack dus waarschijnlijk, maar toen gingen ze opeens naar Nederland. Had dat met haar te maken? Omdat ze als geen-weerwolf in een familie van weerwolven geboren werd?
In sommige packs is het een big-deal om een kind te krijgen die geen weerwolf is. Het word dan gezien als een schande, als een kind dat nooit geboren had mogen worden omdat die niet compleet is.
Kinderen die niet compleet kunnen worden, zowel bij mensen en weerwolven, overlijden vaak tijdens de zwangerschap al. De natuur weet dat het kind niet sterk genoeg is om te overleven dus stoot het af. Dan krijgt de vrouw een miskraam.
Bij weerwolven zijn er in ieder pack andere meningen en overtuigingen. Je kunt het bijna zien als een geloof.
Zo vinden ze in sommige packs dat het kind niet compleet is als die niet kan veranderen, en zijn ze van mening dat die tijdens de zwangerschap had moeten overlijden.
Het komt vaak voor dat de ouders vanwege de packregels hun kind moeten afstaan, die vervolgens weggestuurd word uit het pack.
Sommige manieren zijn bijna middeleeuws: het pasgeboren kind word in de wilde natuur achtergelaten, en zal binnen enkele uren sterven van de kou of door wilde dieren.
Andere manieren zijn bijvoorbeeld dat het kind naar een weeshuis gaat, of een speciaal pack voor kinderen uit weerwolf families die nooit een wolf zullen worden.
Of de laatste optie: de ouders geven hun titel op en verlaten het pack, samen met hun kind. Ze zullen een heel nieuw bestaan moeten opbouwen. De packs die niet-weerwolf kinderen in hun pack accepteren nemen geen nieuwe aan. Als de ouders al packleden waren accepteren ze het, maar ze willen geen nieuwe leden aannemen die ze alleen maar moeten beschermen.
Tja, het leven is hard. En als ouders is het een risico dat je neemt als je in een pack blijft wonen waar de kinderen die niet kunnen veranderen weg gestuurd worden.
Maar ik wil wel weten hoe het met Katie zit. Zijn haar ouders met haar vertrokken naar Nederland omdat ze haar wilden beschermen? Moesten ze vluchten? Schaamden ze zich?
Gelukkig hebben ze haar niet op de barbaarse manier afgestaan. Dan zou ik dus geen mate hebben, want die zou dan als baby al gestorven zijn.
Maar nu heb ik haar ook niet. Nóg niet.
JE LEEST
American Mate
WeerwolfKatie gaat nadat ze haar middelbare school heeft afgemaakt een jaar naar Amerika, waar ze oorspronkelijk vandaan komt. Zodra ze op haar nieuwe highschool 1 blik werpt op de arrogante, stoere Zed weet ze zeker dat ze zich nog nooit zo aangetrokken he...