《☆》
She found the colours
to paint him
Where the world had left him grey《☆》
Pov Katie White:
Dankzij Zed ben ik zo veel te laat voor mijn les dat ik het lokaal niet meer word in gelaten.
Geweldig. Dat word nablijven.
Ik zit de overgebleven tijd van mijn eerste uur in de schoolkantine. Om de tijd te verdrijven Whatsapp ik met mijn vrienden uit Nederland die ondanks het tijdsverschil online zijn.
Ik schrik op als de stoel naast me naar achteren word getrokken. Noah ploft neer en grijnst dan naar me.
"O hey Noah. Heb jij geen les?" zeg ik verbaasd.
"We mochten eerder weg. Heb jíj geen les? Je bent toch niet aan het spijbelen he?" zegt Noah.
Hij glimlacht naar me maar zijn vraag was serieus.
"Nee, ik was zo veel te laat dat de docent me niet meer wilde toelaten in zijn les." leg ik uit.
"Huh hoe kan je dan zo laat zijn geweest? Je ging naar binnen toen de bel ging en er was nog een tweede bel..." fronst Noah.
Ik ga hem dus echt niet vertellen over Zed. Dat ik veel te gênant, straks denkt hij dat ik echt met Zed wat van plan was en het verhaal alleen maar een beetje verdraai.
"Ik werd opgehouden." zeg ik en haal mijn schouders op. "Het maakt niet uit. Maar ik ga nu alvast mijn boeken halen voor de volgende les want ik wil niet dubbel nablijven."
"Ik help je wel." zegt Noah en hij springt op.
"Ik red het." zeg ik.
Noah schud hevig zijn hoofd.
"Nee ik help je."
"Echt Noah, het zijn maar boeken." lach ik.
"Alsnog. En bovendien is het rustig bij de kluisjes, wat handig is aangezien ik nog wilde praten met je." zegt hij.
O nee. Als dit weer over iets samen doen in het weekend gaat he...
Of misschien is hij erachter gekomen dat ik gewoon had verzonnen dat ik dit weekend niets kan doen. Ik voel me toch wel slecht als hij boos is.
"Oké dan." zeg ik.
We lopen samen naar mijn kluisje en voor het eerst merk ik dat Noah niet weet wat hij moet zeggen. Hij lijkt bijna zenuwachtig en trekt aldoor zijn jack recht.
Bij mijn kluisje aangekomen voer ik de combinatiecode in om hem te openen. Noah staat nogsteeds zwijgend naast me en maakt geen aanstalten om te gaan praten dus ik begin mijn boeken te pakken.
"Dus... je wilde ergens over praten? Is alles oké?" vraag ik.
"Ja. En ik voel me prima, dankje." zegt Noah.
Ik kijk hem aan en wacht af. Maar hij begint nogsteeds niet.
Langzaam stop ik de juiste boeken in mijn tas en stop die van het vorige uur in mijn kluisje. Ik kijk Noah weer kort aan.
JE LEEST
American Mate
WerewolfKatie gaat nadat ze haar middelbare school heeft afgemaakt een jaar naar Amerika, waar ze oorspronkelijk vandaan komt. Zodra ze op haar nieuwe highschool 1 blik werpt op de arrogante, stoere Zed weet ze zeker dat ze zich nog nooit zo aangetrokken he...