ALLAH (C.C) Nasıl Yoktan Varolabilir?

17 3 0
                                    

Sual: Wattpad’den bir kimse dedi ki; "Kardeş bak çok güzel bir konuya değildin şu bitkiler hayvanlar bile bir şey onu yaratmadan var olamaz diyorsun peki Kur’an’da doğmamıştır ve doğrulmamıştır denen  Allah’ın nasıl yoktan var oldu? Bana bunu söyle Müslüman olacağım*1."

El-Cevap: Kardeşim bir kaideye değinerek soruna cevap vermek istiyorum; "Hiçbir sanatkâr, yaptığı sanata benzemez ve sanatı cinsinden olmaz."
▪ Bir ressam tabloya da benzemez, kağıt ve boyalardan da var olmaz.
▪ Bir yazılımcı bilgisayar da değildir, programlanmış da.
▪ Bir duvar ustası duvar da değildir, tuğlalardan örülerek yaratılmış da.
▪ Bir marangoz ne mobilyadır nede tahta.
▪ Bir çömlekçi ne çömleğe benzer nede zahiri olarak tamamen su ve kumdan oluşan bir balçıktır.

Bu kıyaslar uzar gider, lâkin asıl maksattan aşmamak için konunun özüne inecek olur isek;
● Tablo yapılmıştır lâkin ressam ne çizilmiş nede boyanarak yapılmıştır.
● Bir program yapılmıştır lâkin yazan yazılımcı yazılmamıştır.
● Bir duvar örülmüştür lâkin duvarcı tuğladan değildir ki örülsün.
● Bir mobilya yapılır lâkin marangoz kesimhanede kesilip biçilmez.
● Bir çömlek elle yoğrulur lâkin hiçbir anne-baba evladını şekil vermiş de değildir.

Bizler madde cinsinden, mekân ve zamana bağlı kılınmış ve ötesine gidemez iken, bizi yaratan Sanatkâr (C.C) da elbette ki zamana ve mekâna bağlı kılınmış, atom cinsinden ve sümme haşa yaratılma fiilinde bulunulmuş olunamaz. Çünkü ana kaynağı besleyen başka bir kaynak bulunmaz;
> Su bir yerleri ıslatır iken suyu bir şey ıslatamaz.
> Ateş bir yerleri yakarken ateşi bir şey yakamaz.
> Işık bir yerleri aydınlatır iken ışığı biri aydınlatamaz.
> Karanlık ışığı absorbe ederken karanlığı bir şey absorbe edemez.
> Yağın kayganlaştırıcılık özelliği varken herhangi bir şey yağı daha da kaygan hâle getiremez.

Tüm mahlukatı yaratan ALLAH-u Teâlâ da elbette ki yaratılamaz. Bu kanun böyledir. Akla muhal değildir. Bu kadar örnekle gayem de akla sıkıştırılması zor görünen bir şeyi temsil yolları ile yakınlaştırmak içindir. Zira diğer milyarlar gezegen göze görünmese de çeşitli merceklerle görüldüğü bir gerçektir. Aklın merceği de temsillerdir.

13.09.2020
11:24


Dipnot*1: Ben cevabı sundum ve itiraz edilmediği hâlde elbette ki Müslüman olmadı...

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin