Çarşaf-ı Şerif Yahudi Geleneği midir?

199 18 22
                                    

Sual: “İslamiyet’te çarşaf-ı şerif vardır,” diyorlar lâkin tarihe baktığımızda bu İslamiyet doğmadan öncede olan, Hıristiyan ve Yahudilerin günümüze kadar kullandığı bir kıyafet olduğu ortaya çıkıyor.  Bunun hakkında ne söylenebilir?

El-Cevap: Cevaben öncelikle bir ayet-i kerimeden bahsetmek istiyorum:
“Andolsun, senden önce de  peygamberler gönderdik. Onlardan sana anlattıklarımız da  var,  anlatmadıklarımız da var.”(MÜ’MİN/78)
Bu ayet-i kerimeden de bellidir ki bizlere emredilmiş şeyler ilk kez emredilmiş değildir. Buna bir delil olarak “Ey  iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz  kılındığı gibi, size  de farz  kılındı.”(BAKARA/183) ayeti gösterilebilir. Tabii bu önceki zamandaki oruç şimdiki gibi değildi. Daha hafifletilmiş ve kolaylaştırılmış ve vakitleri farklı bir oruç olması pek muhtemeldir.

“İslâm Hz. Muhammed (s.a.v) ile doğdu,” derken burada dikkat kesilin; bu bir bebeğin doğuşu yahut güneşin sabahla doğması gibidir. Yani birden var olma değildir. İslâm Hz. Âdem (a.s) ile birlikte ilk adımlarını atmaya başladı, ilk gelişmeler ve günümüze varan kilometre taşları gönderilen her peygamber ile yavaş yavaş var oldu.

Eskiden de tesettür vardı. Hatta Cennet’te dâhi olduğu ayet-i kerime ile açıktır; (İblis,) “Bu  sûretle onları kandırarak yasağa sürükledi. (Hz. Âdem ve Hz. Havva) Ağaçtan tattıklarında, (Cennet elbiseleri kayboldu,) kendilerine avret yerleri  göründü. (Durumlarına hâyâ edip de utandılar,) Derhal üzerlerini Cennet yapraklarıyla örtmeye başladılar.”(A’RÂF/22)

Sayısını bilmesek de diğer peygamberlerin kendi kavimlerine de tesettürü emrettiği açıktır, zamanla tahrip de olmuş olsa da açıklara nazaran yine bir nebze örtmektedir.
Çarşaf-ı şerif farz değildir; önce buna değinelim. Farz olan tesettürdür, tesettür içinde farz olan ise kendini en iyi şekilde örtünmektir. Bu konuda da çarşaf-ı şerif nice imamlar tarafından en uygun görülmüş ve benimsenmiştir.
Yani kesinlikle tahrip olmuş bir dinin ürünü değil, asıl kaynak olarak vahiydir. İslamiyet doğmadan önce olması da bir vahiy ürünü olduğu açık ve nettir.

13.10.19
00:59

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin