10 NASİHAT

17 8 2
                                    

Sual: Bize biraz nasihatte bulunun. Olmazsa olmaz dediğiniz 10 nasihat sizin için nelerdir?

El-Cevap: Teker teker sıralayayım öyleyse;
■ İman esaslarından şüpheye düşme, biiznillah bunda Cennet bileti yatıyor. Anlayamadığın varsa araştır, hemen kulaktan duyma bilgiler ile mantığına gitmiyor diye de inkâr etme. İmanın illâ akla sığdırmak yahut deliller ile vicdana diretmek sanma, görmeden ve hatta bir bildiğine rağmen bin bilmediğine ehl-i sünnet çerçevesinde iman etmek gerektiğini unutma.
■ Namazını aksatma, günde beş vakit kılmaya gayret et. Hiçbir işin yahut mesleğin namazına engel olmaması için; mesleğine göre namaz kılma, namaz vakitlerine engel olmayacak bir meslek seç.
■ Tesettürün her kimseye özellikle de kendine farz olduğunu bil. Gözlerini koru, bedenini Mü’mince ört. Kadınların tesettürü hakkında konuşmaya çok lüzum yok çünkü cilt cilt kitaplarda nasıl olduğu ittifak hâlde. Erkekler içinde diz kapağından aşağı pantolon giymemek, bedene dar gelip mahrem yerlerini gösteren yahut süslü giyinerek namahreme çekicilik oluşturan kıyafetlerden sakın.
■ Bu Ahir Zaman’da cem olmasını bil; bunu bir cemaat yahut tarikattan faydalanmak olarak da algılayabilirsin; yoksa bir arkadaş grubu içinde helâl dairede geçinmeye çalışan, bazen buluşup kendi aralarında tefsir ve hadis şerhleri okuyan, ümmet derdi içinde sohbet eden kendi kurduğunuz ilim ve sohbet meclisleriniz de olabilir. Hiçbir kimse bulamıyor isen camii cemaati de yeterlidir, namazdan sonra münafık ahlâkı olarak hemen koşarak çıkmak yerine amca ve dedelerle 5 dakika muhabbet edebilirsin.
■ Senden bir ümmet doğacağını unutma, anne-baban ve akrabalarına bunu bilerek Mü’min tavrını yaşayışın ile göster, kuracağın aileni ona göre seç ve sana emanet edilenleri ona göre yetiştir.
■ Tebliğ etmeyi bir peygamber mesleği olduğunu bil, lâkin olup bitmiş görme. Hâlâ ihtiyaç olduğunu unutma. "Demesem olmaz mı?" deme; olmaz! Uzakta bir ormanda bir kıvılcım çıksa bilirsin ki kimse söndürmese senin evini de yakacak, o hâlde kıvılcım sana sıçramadan dalalete karşı hakikati söylemekten çekinme.
■ Bu zamanda hicret olmaz sanma, en çok bu zamanda hicret etmek gereği arz ediyor. Günahlarından hicret et, kötü çevrenden uzaklaş, namazına tesettürüne engel ne varsa bağını kopar. Bu cihana imtihan için gönderildin, ebedi yaşamak için değil.
■ "Bildiğin kadar seversin," kaidesini sakın unutma. Bilmediğin kime en yüksek muhabbeti besleyebilirsin ki bir düşün usluca. O hâlde en çok sevilecek ALLAH’ı (C.C), en güzel örnek Resulullah’ı (s.a.v) en çok öğrenme gayreti içinde ol; gerektiği kadar öğrenene kadar siyaset, magazin, dizi, spor, gerekirse gündelik haber bültenlerini bırak. Bunların senin esas ve elzem olan ahiret gündemini değiştirmesine müsaade etme, bu oyalayıcılar ile artık oyalanma.
■ Anlatmak istediklerinin bu zamanda ifade etmenin dilin kadar ufacık bir et parçası ile kâfi gelmediğini bil. Herkes bakacak hâl ve tavrına, dediklerin bir kulaktan girip bir kulaktan çıkacak ama yaptıkların ve yaşadığın sünnetullah olan Kur’an yaşayışı âmâ kimselere dâhi güneş gibi parlak görünecek!
■ Zorlukların ve mücadelelerin eksik olmadığı bu hayatta Rabb’in senin şah damarından daha yakınında. Ettiğin hiçbir duan boşa değil, illâ hepsi bu cihanda kabul olacak diye de bir şey söylenmiş değil. Kabul olmamış en güzel dualarının hayırlısıyla ahirette kabul olduğuna şahit olacaksın; inşALLAH.

09.09.2020
16:53

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin