Sual: Avrupa Birliği (AB) hakkında ne düşünüyorsun?
El-Cevap: 27 küçük ülkeden oluşan, içerisinde Müslüman ülke barındırmayan ve barındırmayacak olan bir topluluktur Avrupa Birliği. Resmiyette toplanma sebepleri olarak ne gösterirler bilemem lâkin zannımca şu sebepler de o maddelere eklenebilir kanaatindeyim;
▪ Bu ülkeler buram buram milliyetçilik duygusu kabarmış devletlerdir ve tarihi olaylara bakınca yüzyıllar süren bir hüsumeti kendilerinde barındırmaktadırlar. Bir kıvılcım çıksa Avrupa'yı sarsacak, sınır dağları oynatacak savaşlara yer vermemek adına zorunlu bir birlikteliktir onlarınki. Kısacası Avrupa Birliği olmasaydı Avrupa Savaşları olacaktı; bu yaptıkları aslında bir ateşkes antlaşmasıydı.
▪ O ülkelerin yaptıkları ancak bir mantık evliliği olabilir. İdealleri olarak ancak düşman ve sömürü devletlerine bakışları ortak olup, birbirleriyle kaynaşan herhangi bir misyon ve vizyon ortaklıkları mevcut değildir. Bu yaptıkları "düşmanımın düşmanı dostumdur," politikası gütmekti.
▪ Kendi kendilerini yok etmek, birbirlerinin sınırlarını yapboz yapmak yerine; başka ülkeler üzerinden toprakları işgal etmek, barış yanlısı(!) bir politikayı medyaya resmederek fitne savaşları kılıfıyla ülkelere girerek, sömürmeden savaşları bitirmeyen bir topluluk olup çıktılar başımıza. Geri çekildiklerinde arta kalan sadece harabe ülkelerdi.
▪ Bu küçük devletlerin, rakip oldukları kocaman devletler vardı ve devler ligine bir başlarına giremeyecekleri aşikâr olduğundan birlik olmayı seçtiler. Başka türlü bir avuç toprakları da kaybedecek, bozulan ekonomik düzenleri hepten dibe vuracak, faiz ile bir devletin yıkılışı seyredilecek, enflasyon ağzından ateş püsküren bir ejderha gibi fiyatları uçuracaktı. Onlar ancak birbirlerine bakarak kendilerini ayakta tutabiliyorlar. Bu birlikleri ile Euro para birimi yükseliş kazanıyor, ülkeler arasında çözünmezler olduğunda ve eski hüsumetler tekrar masaya yatırılıp ayrılıklar başladığında ve hatta birlik çöktüğünde Euro dibe çökecek ve ocaklara tutuşturma kağıdı olacak.
▪ Asırlar önce Viyana kapılarına dayanan bizler, on yıllardır kapısında birliği alınmak için bekliyoruz. Hâlâ da bekleriz, bizi böyle kabul etmezler. Onların önşartı Müslümanlıktan feragat, ardından Türk kimliğini unutmak, sonraki ise ahlâki değer ve her türlü saygınlık fiilerinden taviz ve yozlaşma... Girmeyelim daha iyi.
Avrupa Birliği'nden alacağımız değerler var ise alacağız, gerektiği yerde tehlike arz eden durumlar için tedbirlere de başvuracağız. Onları basit bir futbol takımı gibi göremeyiz, basit bir toplanma değildir onların yaptıkları. Durumun ciddiyetine varmalıyız.
Bu birlik bizler için önemli bir referans teşkil etmektedir. Tüm Türk devletlerinin bir araya gelerek yardımlaşma, dayanışma ve kaynaşma politikası gütmesi gerekmektedir. Örneğin ortak bir para birimi ile ekonomi canlanabilir ve Türk lirası seçilmesi dâhilinde paranın değeri yukarı doğru ivme kazanabilir.
Fakat bu birlikteliğimiz ile kurulan sofralarda milliyetçilik damarları kabartacak sohbetler konuşulsun demiyorum, bu kanı taşıyan ailemizden birer üyeydi ve parçalanmalar yüzünden ümmetin bu nadide bireyleri yüzyıllar boyu zulüm, baskı ve asimile ile itikadi zedelenmeler yaşadılar. Öncelikle en yakınımızdaki ile ilgilenmeli, böyle bir İslâm şuuru birlik ile bir olmalı, ardından da diğer milletlerden ümmet kardeşlerimizi de aramıza katarak büyümeliyiz. Ne kadar iltizam ile iş görür, birliğimize din ve kan kardeşlerimizi katarak büyürsek diğer devletler o derecede küçülür.
17.10.2021
09:49
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sual & El-Cevap
EspiritualSoruların cirit attığı bir asırda yaşıyoruz. Lâkin öncekilerin verdiği cevapları bulma gayretinde bulunmuyoruz. Tembellik hastalığı, kibir ve gurur mikrobu, tahlillerde çıkan okuma düzeyindeki düşüklük sebebiyle oturduğumuz yerde imanımızın kıvranma...