KUDÜS Nasıl Kurtulur?

8 7 0
                                    

Sual: Kudüs nasıl fethedilir? Doğu Türkistan nasıl kurtarılır?

El-Cevap: Hele dur! Kendi iç sorunlarını halletmeden, ümmette esas birlik ve beraberliği sağlamadan, sen kendi komşunla geçinmekte sıkıntı yaşarken, aile bağların kopuk, kardeşlerin ile uhuvvette sıkıntı oluşurken, çocuklarının dini eğitimini aksatıyor, eşinle lâyık olduğu derece ilgilenmiyor iken bir şehri, bir ülkeyi kurtarmayı nasıl başaracaksın???

Senin Kudüs’ü fethetmek için, Doğu Türkistan’ı zulüm bataklığında kurtarmak için öncelikle iç sorunlarını çözmen gerekiyor. Sağlam bir bağ oluşturmalısın ki kale surları kadar emniyette olasın, emniyette tutasın.

Nureddin Yıldız Hoca’nın dediği gibi "Büyük doğmanın mümkün olmadığı bir dünyada yaşıyoruz. Küçük doğup büyümek muhkem bir kaderdir."
Senin büyümen ile de, ümmet kuvvet kazanıp dirilecektir biiznillah. Bunun için de yapılması öncelikli şeyler var;
● Haramdan sakın, helâlden ayrılma.
● Sabah namazın yoksa, güne onsuz başlamayı ihmal etme.
● Namazlarında eksik varsa gider.
● Günlük Kur’an okumuyor isen, birkaç sayfa okumaya başla. Hiç bilmiyorsan, Elif-Ba’dan başla.
● Annenin ayakları altında Cennet, babanın duası sanki peygamberin ümmetine duası, eşin imamının yarısı, kız evlat nimet, erkek evlât arkandan kalan bir vasiyet ise, hepsine bu şuur ile bakmaya gayret et.
● Ailende huzuru sağla, akrabaların ile geçin, sıla-i rahimi ihmal etme, komşuluk haklarını gözet, ahlâkın 24 saat farz olduğunu bil ve uygula, ticarete yalan ve hile karıştırma.
● Vize ve finallere çalışman sadece barajı geçmek için olmasın, "Ümmete bir âlim gerek," diye hedefin olsun.
● Suda ıslanan, ateşte yanan, ölünce değeri kalmayan diplomaya tapınma; salih amellerdir ahiret kapılarını aralayan.
● Ülkenden tek avuç toprak tavizi vermeyen şuurunun bin belki milyon katını namusundan öte olan İslâm toprağı içinde edin. Başka türlü bu Kudüs davası hiçbir şekilde senin olmayacak, Filistin’in, Arap’ın davası olacaktır, öyle de kalacaktır!
● Milliyetçi gibi parçalayıcı bir görüşten uzak dur, her milletin ve ulusun bir insan gibi ömrü olduğunu bil, göremiyor isen daha geçen asırda göçen Osmanlı’ya bak! Hangileri Kıyamet’e dek var olur bilemeyiz, öncelikli gayemiz de Kıyamet’e kadar toprak bütünlüğünden öte din bütünlüğünü muhafaza etmektir.
● Eğer ki bir kimse dâhi bunlarla dertlenen bu dünyada bulunmasın, gafil bir ümmetin helâkiyeti yakındır! Eli ayağı yetişmese de aklından çıkarmasın, sözünden eksik etmesin, geceleri uykusunu bölsün yahut ertelesin, dualarında gözlerini yaş etsin en azından.

18.05.2020
14:56

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin