Neden Birçok Kitap ve Peygamber Gönderildi???

75 10 22
                                    

Sual: Odamdaki bir arkadaş  dedi ki; “Eğer bir yaratıcı var ise ve dini de gerçekten kusursuz ise yarattığına akıl verir ve kendi dinini bulmasını ister. Kendini tanıttırmak için de bir peygamber ve bir kitap yeterlidir. Bir sürü peygamber (124.000 olarak bir hadis-i şerifte geçiyor) ve bir sürü kitap göndermesi neden?”

El-Cevap: Burada değinmem gereken birkaç husus var:
Öncelikle soruda denilen gibi olması Rabb’imizin bir rahmeti mi olurdu?
Böyle bir şeyin gerçekleşmesi kafirlere Cehennem’e atılmaması için bir koz vermez miydi?
Sürekli peygamberler gönderilmesi Hakk dinin kusursuzluğuna bir gölge düşürür mü?
Öncelikle bu soruları teker teker açıklayalım, açıklarken de sondan başa doğru gideceğim.

İlk olarak birçok peygamber gönderilmesinin bir sebebi kabileler, kavimler ve toplumların göçebe ve birbirlerinden ayrı yaşamaları ve hepsinin dili farklı olduğu için öyle bir zamanda din birliğinin sağlanması son derece zor olduğu içindir. Bu peygamberlerin vazifelerini yüklenmekte dâhi çok fazla zorlanacağı bir durum olabilir demektir.
Ve dinlerin zamanla tahrip olması da aklı ve şuuru olmasına rağmen insanoğlu kaynaklı bir hatadır ve böyle olmamasına müsaade edip de Hakk’ın batıl olarak kalması sonraki nesil için haksızlık demektir.

İkinci olarak Hakk sözü duymamış bir kimse ne asıl yaşamın kıymetini bilir nede ibadet gibi ruhani bir ihtiyacı giderecek yola başvurabilir. ALLAH-u Teâlâ bir sanatkar olup da sanatını herkese göstermek istemesi pek tabii bir şey olduğu için kimsenin de kendisinin yaratıcı olduğundan gafil kalmamasını ister ve haktır.
Bir kafir de eğer Hakk’ı duymaz ve İslamiyet yolunda ilerlemez ise bunu bir gerekçe olarak sunması pek tabiidir. Bu nasıl bir sonuç mu doğurur? Tecavüz eden, öldüren, herkesin malını çalan “Ben bunun günah olduğunu bilmiyordum, bildiren de olmadı,” der ve Cennet ister. Suçların cezası görülmeden Cennet’e kavuşmak adaletsizliktir.

Son olarak da sonraki nesillere yeniden Hakk’ın peygamberler ve kitaplar aracılığı ile iletilmesi bir rahmet eseridir. Halık’ını (C.C) tanımak her kulun hakkı ve farz sorumluluğudur. Bilgisiz sınav yapılmaz. Bu beşeri sistemde dâhi öyledir ve bir iki saatlik bir sınav için aylar ve yıllar eğitim veriliyor. 124.000 peygamber, 4 ilahi kitap, toplamda 100 sahife ile Hakk’ın tekrar ve tekrar aktarılması açıkça bir rahmettir.

13.10.19
01:21

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin