Bing Bang tevhid delili olabilir mi?

24 5 6
                                    

Sual: Siz nasıl bir patlamadan(Bing Bang) bir yapım çıktığını iddia edebilirsiniz?

El-Cevap: Her patlamanın bir kaos olmadığı ve hatta düzenin bir kaos gibi görünen patlama ile var olduğunu bugün eğlence sektöründe açıkça insanoğlu elinde kullanılmaktadır. Havai fişekler içine konulan boya tozları ile patlamalar sonucunda resim de yapan var, yazılar yazanlar da. Bir kimse cüzi aklı ve iradesi ile böyle bir sanat yapabiliyor ise sonsuz ilim, kudret, hikmet sahibi ALLAH-u Teâlâ elbette ki var eder.

Hem siz bu varlığın oluşmasını kimlere verebilirsiniz ki?
▪ "Rastlantı" deseniz; iki zarla düşeş gelmesi dâhi 1/36 iken insandaki DNA zincirimizde tolemeradında bir protein molekülü vardır. Tolemer, DNA’nın ömrünü yani kaç defa bölünebileceğini belirler. Matematikte olasılık hesaplarına göre 10 üzeri 50 imkansız kabul edilir.
Tolemerin kendi kendine rüzgâr ve şimşeklerle dizilme olasılığı 10 üzeri 652’dir. Yani olasılık hesaplarına göre 10 üzeri 50’nin çok üstündedir ve bu da tesadüfi varoluşun imkansız olduğunu göstermektedir.
"Atomlar bir araya gelerek var olduk," deseniz; ilmi ve kudreti olmayan bu akılsız ve iradesiz mahluklar nasıl böyle bir işe girişebilir? Hadi girişti diyelim bizler yaptığımız bu tahripkârlık ile çevreye yahut kendimize zarar verirken kendilerine zarar verilmesine ve her daim kendilerine zararı dokunan bir kimsenin hükmü altında olmayı neden seçsinler?
"Tabiat Ana var etti," deseniz; bu akılsız mı ki kendini kesip yakan, ormanlarını tahrip eden bir insanı var etsin? Aklı var mı ki bizlere aklı versin? İradesi var mı ki irade koysun içimize? Kendisi toprak ve bitkiden oluşma iken böyle bir hayatı kendinde olmayıp nasıl versin???
"Evrim var ediyor," deseniz; tarladaki buğdayın sofradaki ekmeğe serüveni de bir evrim olarak görülebilir lâkin fırıncıyı da inkâr etmemek gerekir? Yahu evrim olmuş olsa dâhi neden bir yaratıcı inkâr edilsin???

13.09.2020
00:47

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin