COVİD-19 NEDEN OLDU?

21 7 6
                                    

Sual: Corona’nın(Covid-19) hikmeti nedir acaba?

El-Cevap: Bir kere ALLAH-u Teâlâ’nın güneşten tutun da, büyük kozmik cisimlere; atom altı parçacıklara kadar hepsine hakimiyet sahibidir. Bu kadar güç, hikmet ve her bir döngüyü birbiri ile kaosa sürüklemeden var eden ve sürdüren El-Hakem olan, bunun varlığının sebebi, hâlâ var olmasından bilgili, nelere yol açacağı ve neticenin de nasıl biteceğinden hâkim bir Zat’tır (C.C).

"Süleyman’ın, cinlerden, insanlardan ve  kuşlardan meydana gelen orduları onun önünde toplandı. Hep birlikte  düzenli olarak sevk  ediliyorlardı.
Nihayet karınca vadisine geldikleri  vakit bir karınca, “Ey karıncalar! Yuvalarınıza girin, Süleyman ve  ordusu farkına varmadan sizi ezmesinler” dedi."(NEML/17-18)
Merhum Ömer Döngeloğlu  hoca bu ayet-i kerimelerin tevilinde günümüz için özet olarak şöyle bir yorumda bulunuyor;
"Süleyman’ın (a.s) ordusu nasıl ki ALLAH (C.C) için cihad ediyor ordusu ile. Corona da aynı şekilde Rabb’imizin buyruğu ile hareket etmektedir. Bize düşen de o Corona virüsü ordusundan zarar görmemek için evlerimizde kalmamız gereklidir."

Bize düşen o karıncaların yaptığını yapmak, bize düşen bizden istenilenin farkına varmak, bize düşen yapmadıklarımızı yapmak;
▪ Bu çağda evimizden ve ailemizden epeyce uzaklaştık, artık aynı sofrada yemek yesek dâhi yüzlerini görmez olmuştuk ki; bu vesile ile evlere tıkıldık, kendi ailemiz ile vakit geçirir olduk.
▪ Yaşlılarımız bayramdan bayrama soruşturulan, ziyaret edilen, sadece belli günlerde özlem giderilen bir hâldi, merak edilmiyorlardı açıkçası. Şimdi ise onlardan bir haber gelse kötü mü diye ödümüz kopuyor. Bu zamana kadar bu kadar üstlerine titremediğimiz açık bir şey.
▪ Camilere ve hatta cumalara dâhi gidemeyen bizlerin artık namazın ehemmiyetini fark etmesi lâzım, Kabe dahi ümmetten yoksun kalmış bir hâlde iken haccın hatırlanması, gündemin kutsal topraklar olması, sohbeti o yönlere çevirmek lâzım,  evden dışarı çıkılmayan bu zamanda sıla-i rahimler, hasta ziyaretleri ve komşuluk ilişkilerini eksik etmeyip kuvvetlendirmek lâzımdır.
▪ Şeriat iki türlüdür, biri ahlâki olarak toplumu düzene sokar iken diğeri de kainatın işleyişi ile kaosa izin vermeyip nizamı sağlar. Böyle bir zamanda ahlâk yıprandı, bizden tam olarak istenen bir "Kur’an ahlakı" iken Kur’an kaldı, ahlâk bozuldu. Bir yalan uyduruldu ki "Zamana göre ahlâki değerler değişir imiş"; YALAN! Bugünün zinasını yarın meşru göstermek için büyük bir oyundur bu!
Açıklığın kol gezdiği, tesettürün bir bez parçası olarak görüldüğü, kapanmak özgürlük değil de bir zulüm olarak lanse edildiği, tesettürün sebebini manevi hastalıklara kalkan diyerek açıkladığımızda bağnazlık olarak gündem yapan medyada; en kafiri dâhi maddi hastalık olan Corona’dan korunmak için  gözlerine kadar her yerini örtüyor, açık bir şey bırakmıyor vücudunda.
Tesettürlü kaile almayanlara, hor görenlere ve gericilik olarak görenlere yüzlerini Rabb’im öyle bir şeriat mizanı getirdi ki 3-5 katlı maske ile yüzlerini örtüyorlar. Elhamdülillah...
▪ Yuvalarından çıkan ve çevreyi çöplüğe çeviren, havayı kirleten, kargaşaya ve yıkıma sebebiyet veren insanlık evlerine çekilince atmosferin ozon tabakası düzeldi, şehirlerin havası temizlendi, sesler ve gürültüler azaldı, dünya sakinleşip dinlenmeye başladı.
▪ Normalde her gün hatta dünya içerisinden her saniye başına birkaç ölüm oluyordu lâkin bu zamana kadar hiç gündem olmamıştı. Şimdi ise onun bahsedilmediği bir vakit aralığı yok. Artık elhamdülillah ki gündem dünya değil de ahirete çevriliyor.
▪ İstediğini asıp kesen Nemrud’un işini bir sakat sinek bitirdi, fil dolu orduyu çakıl taşlı ufak kuşlar helâk etti, en büyük ve kuvvetli kavimleri sesler yerle bir etti, rahmet dedikleri bulutlar felaketleri oldu... Geldiğimiz bu modern çağda zulüm ve zorbalık artmış, mazlumların boğazına ayağını koyana tek laf edemeyen bizler ne yapacağız derken, Koca dünya devi Çin gibi bir devletin pençesinden Doğu Türkistan’ı kurtaramamış iken, Kudüs hâlâ etrafı dikenli teller ile ümmete karşı karantinada saklandırılır iken, Amerika ve Avrupa devletleri sömürgecilik ve kargaşalar çıkararak büyür iken, içimizde bir feryat ile "Rabb’imiz bu devlerden hangi güç ile kurtulacağız?" derken gözle göremediğimiz mikroplar ilahi emir ile harekete geçti elhamdülillah.

17.05.2020
15:26

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin