Eski Mo'ların Suçu Ne?

20 7 2
                                    

Sual: Eski Mo’lar yahut ilkel kabileler eğer İslâm’dan habersiz yaşayıp ölürseler Cennetlik olacaklarını dile getiriyorsunuz? Ama tebliğ edip iman etmezlerse Cehennem’de yanacaklarını söylüyorsunuz! Bunu neden yapıyorsunuz da onların Cehennem’ine sebebiyet veriyorsunuz?

El-Cevap: Bir kimse düşünelim ki herhangi bir trenin vagonunda bulunuyor, kim olduğunu ve hareket eden trenin nereye gittiğini bilmiyor olsun. Ama cevap arıyor, sorup soruşturmamaya hazır bir kimse. O vagonda bir inek olsa önünde ot olsa daha bir şey düşünmez, lâkin insanoğlu hayvan değildir, hayvan ihtiyaçlarıyla doymaz. Sizde o vagonda bulunuyor olsanız ve akıldaki bu sorulara birer doğru cevabınız bulunsa söylemek mi gerektir, yahut da söylememek mi? Şimdi aklındaki soruları gidermek bir suç mu? Ademi(yokluğu) isteyen kimse olamaz; ne öncesi yahut da sonrası için. Herkes kendinden öncesi ve sonrasında olacakları bilmek ister. Bize düşen bunu bildirmek, bize düşen düşeni kaldırmak, bize düşen yoldan çıkanı Hakk yola davet etmek. Biz sadece tebliğ ederiz, peygamberlerin vazifesi dâhi bu kadardı. Kimseyi zorla, tehditle, şantaj ve rüşvet ile kabul ettiremezsin. Tevhid inancı dilden çıktığı gibi kalp de tasdik etmeli, yoksa bunların hepsi boşa bir gayrettir. Gönle İslâm yerleşmedikçe nasıl yeşerecek kurak ve susuz kalmış insanoğlu?

Ayrıca sorunda izah gerektiren birkaç husus olduğuna ihtiyaç hissediyorum;
■ İslâm’dan habersiz olan toplulukların fetret devrindeki hükümlere ait olacaklarına dair âlimlerin içtihadları olduğu doğrudur lâkin kendilerine verilecek Cennet hiç iman ile sabır ve sıkıntılar neticesinde Cennet’e giren ile aynı olur mu hiç? Elbette ki birçok derece ve mertebe vardır.
■ İslâm bize sadece yaşamak için değil yaşatmak için de gönderilmiştir. Yani bildiğimizi bildirmekle yükümlüyüz. Bundan sorumlu olup da hesaba çekileceğimiz açık bir şeydir.

03.06.2020
16:41

Sual & El-CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin