Deel 42

126 6 2
                                    

Vanuit Bart
17:00 uur. Ik ben net thuis en besluit alvast met het avondeten te beginnen voordat Ilse straks thuiskomt en ik Mare kan ophalen bij de opvang. Karim was hier vanochtend met nieuws. Ilse is gevraagd om deel te nemen aan het nieuwe seizoen van 'Beste Zangers.' Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed of dit een verstandig idee is, omdat er al een drukke periode aan zit te komen. Ik weet hoe Ilse is, die doet alles voor de volle 100%. Ik heb tegen Karim gezegd dat Ilse in de studio was en dat hij het haar in ieder geval kon voorstellen.

'Hee!' Hoor ik een half uurtje later achter me. Ilse komt de keuken in lopen en geeft mij een kus. 'Heb je gemist.' Zegt ze lief. 'Ik jou ook Ils. Waar is June?' Vraag ik. 'Was alweer in slaap gevallen, ik heb haar even boven in haar wiegje gelegd.' Antwoordt ze. 'Hoe was het in de studio?' Vraag ik wanneer ze naast me op het aanrecht gaat zitten. 'Je hebt het vast al gehoord van Karim, of niet?' Zegt ze. Ik knik. 'Ja, hij vertelde het vanochtend.' Zeg ik. 'Ik weet het niet Bart. Wat vind jij? Moet ik het doen?' Vraagt ze onzeker. 'Het is natuurlijk wel een kans, maar aan de andere kant heb je het wel druk straks. Als je het heel graag wilt zou ik ervoor gaan.' Zeg ik terwijl ik tegenover haar ga staan en mijn handen op haar bovenbenen leg. 'Ik weet dus niet zo goed of ik het wil, van Karim moest ik er even goed overna denken. Ilse pakt mijn hand en ik glimlach. 'Kijk. Als het nou in Duitsland zou zijn... Die bekendheid zou ik wel kunnen gebruiken daar.' Zegt ze lachend. Ik knik. 'Wanneer beginnen de opnames?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Over 2 maanden in Spanje, daarvoor ook al wat opnamedagen in Nederland.' Antwoordt ze. Ilse staart even voor zich uit. Ik zie haar nadenken. 'Ik doe het niet.' Zegt ze daarna ineens heel stellig. Ik grinnik om haar snelle besluit. 'Misschien als de meisjes wat groter zijn en het wat minder druk is. Stel dat ik dan nog word gevraagd, dan ga ik ervoor.' Zegt ze. 'Ik denk dat dat een heel goed besluit is.' Zeg ik lachend. Ilse springt van het aanrecht en ik sla mijn armen om haar heen. Zo blijven we even staan. 'Ik ga onze oudste dochter even ophalen, het eten is bijna klaar.' Zeg ik na een tijdje. 'Goede huisman hoor.' Zegt Ilse knipogend. 'Tot zo!'

Vanuit Yori
Ik zit met Jake in de tuin aan de alcoholvrije wijn. Jake's hand ligt op mijn buikje en we hebben het over babynamen. 'What do you think? Boy or girl?' Vraagt Jake. 'I really don't know this time.' Zeg ik lachend. 'And which name fits us?' Vraagt hij. 'I like a name starting with a J, just like Jenae.' Antwoord ik. Hij knikt. 'Me too. A name that's easy to pronounce in all languages.' Zegt hij. Volgende week hebben we de geslachtsbepalende echo en dan ben ik 15 weken. Eigenlijk wilden we het nieuws daarna pas met iedereen delen, maar dat is echt niet meer te doen. Dus zijn we vorige week, op een vroege ochtend, gaan shooten op de heide hier in de buurt, samen met Ilse. Ze heeft dé foto gemaakt die Jake en ik net allebei tegelijk op social media hebben geplaatst. Volgensmij vermoedde half Nederland al dat ik zwanger ben. En al helemaal na het gedoe en de roddels in de media nadat ik samen met Ilse ben gespot bij de verloskundige. Ik kijk op mijn mobiel en zie de felicitaties al binnenstromen. Nu is het écht. Ik kijk naar Jake's stralende gezicht, naar Jenae die door de tuin heen huppelt en ik voel me ineens heel gelukkig.

yoriswartmusic We're so in love with you ♥️  Baby Etheridge coming this autumn 👶🏻 Thanks to @ilsedelangemusic for capturing this little secret, I love u

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

yoriswartmusic We're so in love with you ♥️  Baby Etheridge coming this autumn 👶🏻 Thanks to @ilsedelangemusic for capturing this little secret, I love u. X

Een paar weken later

Vanuit Ilse
Het is begin juni. Volgende week vertrekken we met de band naar Frankrijk voor twee weekjes schrijven en ook een beetje vakantie vieren. Ik heb er zo veel zin in om weer op pad te zijn met de mensen die ik zo lief heb. En een beetje zon op mn kop kan ik ook wel gebruiken, we hebben de afgelopen weken namelijk veel in de studio doorgebracht om alvast een begin te maken voor de nieuwe Linnets plaat. Ik zit samen met Bart aan de keukentafel de laatste dingetjes te regelen voor we vertrekken. 'Lukt het?' Vraag ik hem. 'Vervoer is geregeld hoor, huisje geboekt, alleen nog inpakken.' Zegt hij vrolijk. Ik glimlach. 'Betere manager kan ik me niet wensen.' Zeg ik lief terwijl ik over de tafel zijn hand pak. Ik heb Karim eerlijk verteld dat ik Beste Zangers niet zag zitten, en hij begreep het gelukkig. Er zijn nog zo veel kansen die ik wil pakken maar ik voel aan alles dat dit niet het juiste moment is. Komende zomer schrijven we veel, spelen we nog wat shows en wil ik vooral ook veel genieten van iets meer thuis zijn bij de meisjes. Bart vond ook dat ik wat meer aan mezelf moest denken, waar hij gelijk in heeft, want ik wil niet weer een burn-out riskeren. Vanmiddag ga ik nog even naar mijn moeder, want haar moet ik de komende weken ook gaan missen.

Vanuit Carla
'Hee meissie, kom dr in.' Zeg ik vrolijk als ik de voordeur open. 'Aah wat leuk, zijn jullie met z'n viertjes!' Zeg ik terwijl ik Ilse een dikke kus en knuffel geef. 'Ze wilden je allemaal even zien mam.' Zegt Ilse lachend. Ik neem Mare op mijn arm en ze slaat haar armpjes om mijn nek. 'Jeetje Ils ze gaat steeds meer op jou lijken.' Zeg ik terwijl ik de kamer in loop. June ligt te slapen in de maxi-cosi en ik aai haar heel voorzichtig over haar wangetje. 'Ze wordt alweer zo groot ook.' Zeg ik. 'Morgen 3 maanden alweer.' Zegt Bart trots. 'Ik ben blij jullie weer te zien, het voelt alweer zo lang geleden.' Zeg ik terwijl we samen aan de koffie zitten. Ilse legt haar hand op mijn schouder. 'Als we terug zijn uit Frankrijk kom je maar een keer weer een paar dagen bij ons.' Zegt Ilse lief. 'Ik haal je zo een keer op.' Zegt Bart. Ik glimlach. 'Ik had jullie zo graag wat dichterbij gehad.' Zeg ik terwijl ik Mare op schoot neem en haar een koekje geef. 'Weet ik mam. Ooit komen we terug, echt.' Zegt Ilse terwijl ze op haar lip bijt. Bart knipoogt naar haar. 'Het is nu voor werk nog even makkelijk zo, over een paar jaar zien we wel weer.' Zegt Ilse.

Vanuit Bart
Het is al een beetje schemerig als we terugrijden naar huis. 'Ik heb wel een beetje met mn moeder te doen.' Zegt Ilse. 'Ik ook, we zien haar eigenlijk veel te weinig.' Zeg ik. 'Ik ben blij dat mijn broers haar wat vaker zien, anders is ze zo eenzaam.' Ik knik en even is het stil. 'Zou je het willen? Terug naar Almelo?' Vraag ik dan. 'Heel graag. Maar het is nu echt niet handig.' Antwoordt ze. 'En jij? Zou jij het oké vinden om weg te gaan uit Het Gooi?' Vraagt ze. 'Ja hoor, ik zou het prima vinden.' Ilse glimlacht. 'Ik zou het zo leuk vinden ook voor de meiden, dat ze naar dezelfde school zouden gaan als waar ik op zat vroeger.' Zegt Ilse. 'En wat dichterbij je familie.' Vervolg ik. 'Leuk huisje ergens achteraf, wat diertjes erbij.' Zegt ze. 'Ik zie het wel zitten hoor.' Zeg ik lief. Ilse lacht en drukt een kus op mijn wang. 'Daar gaan we maar eens even goed over nadenken dan.'

New Beginning Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu