Deel 48

138 4 2
                                    

Vanuit Yori
Ik word wakker in het ziekenhuis en besef me dat Jake en ik gisteren papa en mama zijn geworden. Hij ligt naast me op Jake zijn borst te slapen, onze lieve Jonah. Jonah is een paar weekjes te vroeg geboren, dus we moeten nog even in het ziekenhuis blijven de komende tijd. Jenae komt over een uurtje hierheen met mijn ouders om haar broertje voor het eerst te zien. Ik kan niet wachten op dat moment. Ook komen Ilse en Bart straks even tijdens het bezoekuur. Jake komt naast me zitten op het bed en geeft Jonah even aan mij. 'I'm so proud of you. Thanks so much Yoor, for making me a dad.' Zegt hij emotioneel. Ik geef hem een kus en kruip tegen hem aan. 'Can I do something for you?' Vraagt hij na een tijdje. 'I'm in the mood for wine and sushi.' Zegt ik grappend. 'I've missed that so much.' Jake schiet in de lach. 'It's 9 am. You're crazy.' Zegt hij lachend. 'But I will fix it.'

Vanuit Ilse
Ik loop samen met Bart door de gangen van het ziekenhuis richting de kraamafdeling. We lopen expres flink door, want ik voel de ogen alweer in mijn rug branden. Dit vind ik echt het meest vervelende aan bekend zijn. Als we voor de deur van Yori's kamer staan hoor ik al een baby'tje huilen. Bart klopt even op de deur en Jake laat ons binnen. 'Congrats baby daddy.' Zeg ik terwijl ik Jake een dikke knuffel geef en mijn tranen probeer in te houden. 'Ach kijk nou Ils.' Zegt Bart als we naar Yori lopen en haar zien liggen met kleine Jonah. 'Hee lief mannetje, wat ben je knap!' Zeg ik terwijl ik Yori een kus geef en Jonah over zijn hoofdje aai. 'Gefeliciteerd Yoor! Hoe voel je je?' Vraag ik aan Yori terwijl Bart en ik naast haar gaan zitten. 'Moe, maar onwijs gelukkig.' Antwoordt ze stralend. Jenae komt naar mij toe en klimt op mijn schoot. 'Mama baby!' Zegt ze lief en ik sluit haar in mijn armen. 'Gefeliciteerd met je broertje schatje.' Zeg ik tegen Jenae. 'Willen jullie hem even vasthouden?' Vraagt Yori lief. 'Heel graag.' Antwoord ik en zet Jenae even bij Bart op schoot. Yori geeft Jonah aan mij en ik neem hem in mijn armen. 'Hè kleintje, wat ben je lief.' Zeg ik terwijl ik zijn handje streel en Bart glimlachend een traan van mijn wang veegt. 'Klein is ie hè?' Zegt Yori door haar tranen heen. 'Heel klein, maar zo schattig.' Antwoord ik. 'Er is toch niks mooiers dan dit.' Zegt Bart terwijl ik Jonah in zijn armen leg. 'Hebben jullie goed gedaan samen.' Zeg ik terwijl ik mijn armen om Yori en Jake sla.

Vanuit Bart
'Ils?' 'Ja?!' Hoor ik vanuit de keuken. 'Wil je even komen?' Vraag ik. Niet veel later voel ik een hand op mijn schouder. 'Wat is er?' Vraagt Ilse. 'Is dit niet leuk voor de kerstvakantie en oud & nieuw?' Vraag ik terwijl ik naar een advertentie in de krant wijs. 'Ziet er leuk uit! Waar is dat?' Vraagt Ilse. 'Ergens in Duitsland. Huis met 3 slaapkamers, zwembad, sauna... Vlakbij een kerstmarkt in Hamburg.' Zeg ik. 'Mooi! Is het niet leuk ook als we mijn moeder meenemen?' Vraagt Ilse. Ik knik. 'Vindt ze vast gezellig. Zal ik boeken?' 'Ja doe maar, dan ga ik mam even bellen.'

'Ze vindt het helemaal leuk hoor!' Hoor ik Ilse even later roepen vanuit de woonkamer. Ik lach. 'Ik heb geboekt voor 10 dagen. Kunnen we daarna misschien nog een keertje een weekend met z'n tweetjes weg.' Zeg ik terwijl Ilse naar mij toe komt lopen. 'Daar zeg ik geen nee tegen.' Zegt ze lachend. 'Ik ga zo even fietsen, goed? Mare slaapt nog wel even denk ik en June moet zo nog een flesje, ik heb haar even in de box gelegd.' Zegt ze. 'Komt goed schat, wij redden ons wel. Doe je voorzichtig?' 'Ja doe ik!' Zegt ze terwijl ze mij een kus geeft. 'Oh trouwens, ga je vrijdag mee naar Karim? Even overleggen over tourdata enzo voor volgend jaar. Nemen we June wel even mee.' Zegt ze terwijl ze haar jas aantrekt. Ik knik. 'Is goed. Tot zo schat.'

Vanuit Ilse
Ik fiets op mijn racefiets over de dijk en denk aan de afgelopen tijd. Er is veel gebeurd en op dit soort momenten gun ik mezelf even de tijd om mijn hoofd leeg te maken. Met de wind door mijn haren en de avondzon schitterend op mijn gezicht denk ik na over de toekomst. Ik ben blij met hoe mijn leven nu is, maar ik mis iets. En ik kan er nog even niet bij wat dat nou precies is. Misschien moet ik toch iets rustiger aan gaan doen de komende tijd, meer tijd voor thuis, voor ons gezinnetje. Het was té druk de afgelopen weken, maanden eigenlijk. Ik had het er gisterenavond nog over met Bart. Ik wil niet zo'n moeder zijn die haar kinderen de hele week bij de opvang afzet. Ik wil werk beter combineren met thuis, en dat is lastig. Want ik wil het goed doen, allebei. Ik bijt op mijn lip, veeg een traan weg en sta even stil om de zon te zien zakken in het meer en voel een gevoel van dankbaarheid. Dankbaar voor alles wat ik heb mogen meemaken, dat alles nog steeds zo goed loopt. Dat ik de leukste baan heb, de leukste band, onze twee prachtige dochters en de liefste man die mij al meer dan 20 jaar zo gelukkig maakt. Met een tevreden gevoel en een glimlach op mijn gezicht fiets ik de dijk af, door de polder, terug naar huis.

 Met een tevreden gevoel en een glimlach op mijn gezicht fiets ik de dijk af, door de polder, terug naar huis

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vanuit Karim
'Hee, dat is lang geleden!' Zeg ik als ik de voordeur open doe voor Ilse, Bart en June. 'Nou zeg dat wel, it's been a while.' Zegt Ilse terwijl ze mij een knuffel geeft. Ik begroet Bart, die June in de maxi cosi op tafel zet. 'Hee kleintje, wat word je alweer groot.' Zeg ik terwijl ik haar handje even vastpak. 'T gaat veel te snel.' Zegt Ilse lachend. 'Koffie jongens?' Vraag ik terwijl we aan tafel gaan zitten en Ilse en ik de agenda's en laptops erbij pakken. 'Ik zal het meteen maar even vertellen...' zegt Karim als hij onze koffie inschenkt. 'Ik heb vorige week met onze boeker gesproken, en er is ruimte om van het voorjaar ook een tourtje te doen in wat Franse steden.' 'Echt?!' Zegt Ilse verbaasd. 'Goed geregeld Karim.' Zegt ze terwijl ze Bart een high five geeft. 'Weet je al hoe of wat?' Vraagt ze. Ik pak mijn laptop erbij en laat haar de zalen zien. 'Van kleine theaters tot prachtige cathedralen.' Zeg ik terwijl ik haar de foto's laat zien. 'Lijkt me gaaf!' Zegt Ilse enthousiast. 'Zoals het er nu uit ziet zijn het in totaal 12 shows. 8 in België en 4 in Frankrijk. Lijkt jullie dat wat?' Vraag ik. 'Lijkt me heel vet!' Zegt Bart lachend. 'Welke maand?' Vraagt Ilse. 'Ongeveer midden maart. Exacte data heb ik nog niet.' Antwoord ik. 'Oké, let's do this!' Zegt Ilse vrolijk.

New Beginning Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu